Ik ben een grote wielerfan! De wintermaanden kunnen echter zwaar zijn. Afgezien van de kou, is het niet zo veilig met donkere avonden en het risico van ijs op de wegen. Spinning komt binnen, een moordende training. Gedurende 45 minuten tot een uur wordt je op de proef gesteld op een hometrainer (er zijn echte spinningfietsen, Nike Air Max Command Herren je gebruikt die elektronische niet die je in de cardio van je plaatselijke sportschool vindt).

Elk nummer vertegenwoordigt meestal een bepaalde vorm van fietsen. Een langzame baan kan je naar een hogere versnelling doen gaan en je toerentallen laten dalen (omwentelingen per minuut), waardoor een mooie en pijnlijke klim op de heuvel wordt ge?muleerd. Het volgende nummer kan vrolijk zijn en je door je sprint halen, met korte tussenpozen om op adem te komen. Ik ben veel ‘goede’ fietsers tegengekomen die zweren door lessen te draaien om ze de winter door te komen. Het is ook een echt goede training voor je billen!

Toptip: zoals met zoveel dingen, hangt een goede klas af van de instructeur en ik heb gemerkt dat dit vooral waar is voor spinnen. Dus als je het de eerste keer dat je het uitprobeert niet raakt, zoek dan een andere instructeur en probeer het opnieuw.

Dit is een van mijn meest recente ontdekkingen en ik ben de afgelopen maand naar mijn lokale box geweest (zo heet de sportschool in CrossFit-taal). Elke training bestaat uit drie delen. Een warming-up, meestal bestaande uit verschillende circuits, bijvoorbeeld drie rondes van een 200m-run, enkele squats, push-ups, enz., De technische focus op tillen, bijvoorbeeld overhead squats, deadlifts of cleans, gevolgd door een WoD ( workout van de dag).

Dit is waar het leuk wordt of niet! De WoD's zijn zwaar en ik denk niet dat het na verloop van tijd gemakkelijker zal worden omdat je jezelf zo hard duwt als JIJ kunt. Ze nemen twee vormen aan: ofwel een aantal circuits voor tijd (een voorbeeld zou 5 rondes van 200 m rennen, 12 x muurballen, 9 x v-crunches, 6 x sit-ups) of circuits voor herhalingen (bijvoorbeeld: 12 minuten AMRAP (zoveel mogelijk herhalingen) van 5 x burpees, 10 x waterkoker bell swings, 15 x bal slams, 20 x skips). Je begrijpt het wel. Dit is een absolute moordenaar en ik heb meer dan één keer afgemaakt en willen overgeven. Alleen racen heeft dat effect ooit op mij gehad. CrossFit komt zowel kracht als conditie ten goede en kan ook een goede lach zijn, omdat het vrij sociaal is.

Running voordelen
Alle bovenstaande zijn geweldige aanvullende oefeningen / trainingen voor hardlopen. Met elk van deze kun je je kernstabiliteit, kracht en conditie verbeteren - allemaal zo essentieel voor hardlopen. Maar ik hoef je niet in detail te vertellen, dat weet je al!

En ik? Ik heb alles gekregen om vanaf juni weer aan de slag te gaan. Het wordt een lange en stabiele weg, waarbij ik mijn uithoudingsvermogen en afstand geleidelijk opnieuw moet opbouwen. Maar ik hoop dat de Adidas Zx 750 Damen laatste drie maanden van constante zweetsessies hun vruchten zullen afwerpen en ik in staat zal zijn om mijn comeback te maken als een sterkere en snellere loper dan voorheen.

Met bijna 15 mijl gelogd, wist ik dat het een training was die gewoon niet zou zijn gebeurd als ik die ochtend niet wakker was geworden en de rit had gemaakt. In het beste geval zou ik waarschijnlijk een afdaling van 10-12 mijl dichter bij huis hebben gedaan, maar het zouden niet dezelfde kwaliteitsmijlen zijn geweest en er zou geen sprake zijn geweest van snelheidswerk. Soms moeten we het landschap door elkaar halen en andere hardlopers zoeken om ons te pushen. Hardlopen wordt vaak gezien als een solosport, maar soms worden de beste runs gedaan met vrienden.

Of het nu gaat om het voltooien van haar eerste triatlon, het lopen van een marathon van 3,38 en www.getleanqueen.com het afbreken van 18 minuten van haar PB, of het publiceren van een publiceerdeal voor het boek dat ze schreef, Laura gaat haar doelen na en overtreft ze.

Ze neemt risico's en verlegt haar grenzen. Ze daagt zichzelf uit en gaat uitdagingen aan.
Enkele maanden geleden, bij haar terugkeer uit het ziekenhuis om een ??forfaitaire te laten verwijderen, sms'te ze me om me te melden dat ze op haar geplande trainingsronde van 18 mijl was gegaan, drie sportbeha's droeg en pijnstillers opzette.

Als een andere vriend me dezelfde tekst had gestuurd, zou ik me zorgen hebben gemaakt, ik zou hun acties in twijfel hebben getrokken.
Maar met Laura? Dat deed ik niet. Ik weet wat rennen voor haar betekent en ik begreep waarom ze ervoor koos die dag te rennen. In mijn ogen belichaamt Laura een echte hardloper. Het is niet alleen een hobby, of een Nike Air Max Thea Mujer manier om fit te blijven, het gaat er niet om te kunnen eten wat ze wil of om haar benen te verstevigen, eigenlijk is dat niets.
Laura rent impulsief - omdat het voor haar logisch is, en onder de gevel van het bier drinken, het beeld van de aardappel op de bank, het luie meisje dat ze vaak beweert, is Laura alles behalve.
Rennen is als kleine vezels verweven in het kleurrijke tapijt van wie Laura is - het is wat haar de kracht geeft om daar weg te gaan en haar leven met vasthoudendheid en vastberadenheid te leven.