Dus dat is waarom ik zeg, graaf een paar comfortabele trainers Nike Air Pegasus 83 Damen uit de achterkant van de kast, steek een t-shirt en een legging op en kom gewoon opdagen voor die eerste run. Je gaat niet heel ver die eerste keer, de juiste kit kan wachten.

Als je nu al een paar jaar loopt, is het winkelen voor een nieuwe set, nieuwe trainers, nieuwe seizoensoutfits leuk voor je om te doen. Maar sta jezelf in de schoenen van iemand die nog nooit eerder heeft gelopen. Een hardloopwinkel binnengaan waarvan je het gevoel hebt dat je er niet bij hoort, kan een intimiderende ervaring zijn. "Het winkelpersoneel kan me vragen stellen en ontdekken dat ik geen ECHTE hardloper ben".

Uiteindelijk zul je echter een paar hardloopschoenen moeten kopen. Ik stelde uit te gaan naar maar een Adidas Superstar Womens paar loopschoenen voor een beetje te lang. Ik liep in een oud paar trainers dat ik had gekocht toen ik nog op school was en niet wist dat twee maten te klein voor mij waren, en een Beasty Boys-t-shirt. Als ik nu naar mijn cupboad kijk (ik denk dat er 20 paar schoenen in zaten bij de laatste telling en VEEL leggings) lijkt het lang geleden.

Ik heb te veel hardloopschoenen, dat besef ik en het staat op mijn takenlijst om ze te verdunnen en paren die nog steeds goed zijn door te geven aan mijn moeder, tante en neef. Maar naarmate je meer kilometers en verschillende soorten kilometers aflegt, ga je je laten meeslepen door verschillende paar schoenen en vraag je jezelf af: heb ik een nieuwe set nodig?

Voor mij is de lijst: alledaagse hardloopschoenen, trailschoenen, raceschoenen, cross country spikes en misschien een tweede paar Nike Air Max 180 Dames alledaagse schoenen voor rotatie. Dat is veel in vergelijking met veel mensen, maar hardlopen is nu mijn taak, ik coach vier dagen per week en volg ook mijn eigen training. Ik breng mijn leven door in lycra en hardloopschoenen, dus wat ik bespaar op kantoorkleding maak ik goed in een jazzy-set.

Ik heb ook het geluk dat ik een pakket toegestuurd krijg om het af en toe te proberen. De trailschoenen hierboven zijn de Brooks Cascadia trailschoen die ik een paar weken geleden werd toegestuurd. Ik ren veel langs de Parklands Walk en in Highgate Woods in Noord-Londen, en hoewel het terrein in de zomer stevig en niet technisch genoeg is om een ??trailschoen te eisen, is het veel leuker op regenachtige dagen wanneer je wat meer grip hebt .

Als je nog moet proberen off-road te rennen, zou mijn advies hetzelfde zijn als voor mijn beginnende Adidas Eqt Support Adv Femme hardlopers hierboven - zorg er niet voor dat het niet hebben van de ‘juiste set’ je afzet. Probeer het uit in wat je hebt (omdat ik er vrij zeker van ben dat je de Bob Graham Round niet zult doen tijdens je eerste off-road-uitje) en als je het leuk vindt, denk er dan over om iets meer geschikt voor je terrein te kopen.

Ik ben vooral op de hoogte van hardlopen, maar ik ben er vrij zeker van dat hetzelfde geldt voor de meeste sporten. Wil je proberen te zwemmen? Ga in je cossie en pak een bril bij de receptie. Fietsen is misschien wat meer betrokken bij de aanschaf vóór de cyclus als het gaat om de belangrijkste kenmerken (je hebt tenslotte een fiets en een helm nodig), maar er is veel dat je niet nodig Nike Cortez Mujer hebt. Ga rijden in je hardloopset en bespaar dat je het volledige Team Sky-skinsuit voor een andere dag krijgt ... of misschien gewoon Nike Air Max 270 Uomo nooit. Oude fietsset

Als je van fietsen houdt, zijn er veel goedkopere kitopties beschikbaar. U hoeft niet elke cent van uw salaris te overhandigen om comfortabel te rijden. Aldi stuurde me een paar Team GB gevoerde fietsshorts (£ 8,99!), Een paar fietshandschoenen en een rupspomp (want tenzij je killer biceps hebt, ben je het zat om een ??minipomp te gebruiken om je bandenspanning te verhogen) .

Alle stukken kit werken goed en zijn echt goed geprijsd. De gevoerde fietsbroek heeft de afgelopen week wat actie ondernomen en ik heb geen klachten. Kijk uit voor hun reguliere speciale aankopen online en in de winkel.

Dus daar heb je het. Als je merkt dat je 'Heb ik een nieuwe set NODIG?' Nodig hebt, Nike Air Max Sequent 2 Damen is het antwoord meestal altijd 'Nee'. Maar het is leuk om soms te hebben.