Dean Karnazes antwoordt: ik nam periodiek ijsbaden tijdens de warme dagen, maar dat was het zo'n beetje. Ik rek niet veel uit en ik krijg geen massages, en ik wilde niet iets beginnen tijdens de run. Kortom, ik stond elke ochtend op en rende. Het menselijk lichaam is in staat om ongelooflijke prestaties te leveren als je niet teveel in de weg staat en het zijn ding laat doen. In veel opzichten zijn we perfect ontwikkeld voor hardlopen.

Hoe besloot je om door Amerika Adidas Zx Flux Mujer te rennen?
Dean Karnazes antwoordt: het is altijd mijn droom geweest om Amerika uit de eerste hand te voet te ervaren. Toen ik een formele uitnodiging ontving van de Disney ABC-televisiegroep om deze droom te combineren en ook een geweldig doel te ondersteunen dat kinderen buiten en actief maakt (nog een droom van mij), accepteerde ik zonder aarzeling. Welke betere entiteit om te gebruiken als een voertuig om kinderen te motiveren dan Disney? En de run zou dagelijks worden gedekt op de LIVE! met Regis & Kelly ochtendshow.

Wat heeft jou ge?nspireerd?
Dean Karnazes antwoordt: de mensen die ik onderweg heb ontmoet, vooral de kinderen. Ze vertelden me dat ik hen inspireerde, maar andersom. Ik heb altijd gezegd dat die inspiratie tweerichtingsverkeer is; nooit heb ik dit sterker gevoeld dan wanneer ik door het land rende.

Hoe Nike Air Max 97 Mujer moeilijk was het?
Dean Karnazes antwoordt: het was moeilijker dan alles wat ik had kunnen bedenken. 300-mijl-plus weken lopen gedurende 2 1/2 maanden achter elkaar was intens, maar dat was slechts een deel van de uitdaging. Dagelijkse interviews afleggen, optredens doen, de tijd nemen om met scholen te praten en deelnemen aan 14 georganiseerde 5-K's voegden allemaal een element van vreugde en spanning toe. Er was letterlijk geen 'down time', geen tijd voor rust en herstel. Hij zat 75 dagen lang vol en vereiste alles wat ik moest doen.

Welke problemen ondervond u tijdens uw reis?
Dean Karnazes antwoorden: De problemen waren veel. Het weer was soms verschrikkelijk, van extreme hitte door de woestijn van Arizona tot sneeuw en ijzel in de bergen, tot verschrikkelijke luchtvochtigheid in het zuiden. Gelukkig kon mijn lichaam zich aanpassen aan deze snelle veranderingen. Nog meer gelukkig, ik heb geen aanhoudende verwondingen opgelopen (behalve een paar verloren teennagels).

Waren er momenten Nike Air Max 97 Womens dat je het gevoel had dat je niet door kon gaan?
Dean Karnazes antwoordt: Er waren veel van dergelijke gelegenheden. Eigenlijk te veel om te tellen. De nacht van de eerste dag van hardlopen was misschien wel de ergste. Na 42 mijl door verkeerscongestie en smog te hebben gerend, was mijn lichaam een ??wrak. Ik had overal pijn en wist niet eens zeker of ik de volgende ochtend uit bed zou kunnen komen, laat het nog 74 dagen herhalen! Het was volledig demoraliserend. Ik dacht dat ik veel meer had weggebeten dan ik kon kauwen en dat woog zwaar op mijn psyche.

Te midden van deze sombere depressie vond er een fundamentele verandering plaats in mijn manier van denken. Ik verschoof van het aftellen van het aantal dagen en kilometers dat nog voor me lag en in plaats daarvan de toezegging om gewoon de volgende ochtend uit bed te komen Nike Air Max Command Womens en mijn uiterste best te doen. Wees de beste die je kunt zijn, zei ik tegen mezelf. De uitkomst van een lange race is altijd onzeker, maar als ik zou falen, zou ik dat tenminste doen wetende dat ik er alles aan had gedaan, dat ik alles wat ik op pad had op mijn best had achtergelaten. Ze zouden me ofwel meenemen in een ambulance, of ik zou het halen. Dat was mijn inzet.