Het is moeilijk om het afgelopen jaar te kijken en verder te gaan dan de onaangename delen, en Adidas Nmd Damen subjectief een afzonderlijke oorzaak en samenhang te verklaren en te verklaren dat het be?indigen van mijn huwelijk me ertoe heeft aangezet om weer te rennen, wat mij gelukkiger heeft gemaakt. Maar ... in zekere zin wel.

Als de scheiding niet zou plaatsvinden, zou ik niet zijn waar ik vandaag ben. Ik zou niet hebben gezien wat ik heb gezien, die lucht ingeademd die ik heb ingeademd en de vrienden gemaakt die ik heb gemaakt. Ik zou die vroege ochtend zonsopgangen en stadsgezichten of avond zonsondergangen niet hebben gevangen. Ik had mezelf niet toegestaan ??spontane zondagse roadtrips te maken om bergen te beklimmen waar ik nog nooit van had gehoord. Ik zou me niet voor Boston hebben gekwalificeerd of een 50K hebben gerund. Voor het eerst in mijn leven heb ik iets kunnen doen waar ik echt van hou en vrij van schuldgevoel. Dit Nike Internationalist Femme maakt me blij, in de puurste zin van het woord.

Hardlopen is hoe ik de stress onderdruk van het runnen van een bedrijf en een huishouden dat mij anders zou inhalen. Ik ben al driekwart van mijn leven hardloper. Ik kan me niet voorstellen zonder te leven.

En toch waarschuwt de pijn in mijn voet me voor wat er gaat komen. De pijn zegt me dat ik op 41-jarige leeftijd een toekomst moet overwegen waarin hardlopen niet altijd mogelijk is. Dat er tijden zullen zijn dat de pijn zo groot is dat ik niet moet rennen of geen ergere gevolgen riskeren, zoals permanent beschadigde botten en gewrichten.

Ik ben een hardloper die net is verteld dat ze artritis psoriatica heeft. Dit type artritis is een chronische auto-immuunziekte waarbij mijn immuunsysteem het lichaam aanvalt, waardoor onnodige ontstekingen in de gewrichten ontstaan ??en mijn tenen opzwellen als kleine worstjes.

Dit is verwoestend nieuws. Niet het deel over het hebben van een auto-immuunziekte, want zie je, dat deel is niet nieuw voor mij. Ik heb 20 jaar met een andere auto-immuunziekte geleefd, psoriasis van de huid. Maar die ziekte heeft me er tenminste niet van weerhouden mijn leven te leiden. Ondanks dat ik rode plekken met een lelijke, schilferige huid over mijn hele lichaam had, heb ik dingen gedaan zoals een bikini op het strand gedragen en op de cover van een tijdschrift verschenen.

Maar nu be?nvloedt een verdomde ziekte mijn leven op een manier die er echt toe doet. Het houdt me tegen om te rennen. En dat is gewoon niet O.K.

Ik herinner me de woorden van mijn yogaleraar in de klas van gisteren: "Werk met wat je hebt." Het is zo'n cliché - ik heb het talloze keren gehoord - en toch geeft het me deze keer echte pauze.

Ik worstel al enkele weken met mijn psoriatische artritis diagnose. Ik voelde mijn leven als hardloper - en het lopende retraitebedrijf dat ik eromheen heb opgebouwd - wegglippen. Wat zou mijn toekomst Nike Air Max Zero Femme inhouden als hardlopen daar geen deel van uitmaakt?

Terwijl ik steeds een stap vol pijn volmaakte, klinken de woorden van mijn yogaleraar in mijn hoofd als een mantra: 'werk met wat je hebt; werk met wat je hebt ... "

Ik vraag me af hoe werken met mijn artritis eruit zou zien. "Nou, ik zou nu niet rennen omdat het pijn doet," denk ik bij mezelf. Dus ik stop. Precies daar in het midden van de straat stop ik nog steeds, haal diep adem en draai me om. In plaats van zich gedwongen te voelen om te stoppen, voelt het gewoon als de juiste keuze.

Ik breng de volgende mijl mank naar huis en vraag me af: "Hoe zou het werken met mijn artritis er anders uitzien?"

Het komt bij me op dat er momenten zullen zijn waarop de ontsteking in mijn gewrichten afneemt en rennen goed aanvoelt. En op andere momenten dat het oplaait, kan ik nog steeds Adidas Zx 750 Heren fietsen, zwemmen en krachttrainen in de sportschool.

Maar hoe verdien ik de kostbare toonaangevende hardloopretraites over de hele wereld als ik er niet op kan rekenen dat ik kan rennen? Er komt meteen een antwoord op, alsof het daar al die tijd heeft gewacht. De toekomst van mijn bedrijf is het werken met de meest inspirerende, ervaren en hooggekwalificeerde experts in hardlopen en vrouwenwelzijn die ik ken.

Ik zou een paar retraites per jaar leiden, terwijl zij de rest zouden leiden, waardoor het bedrijf het vermogen om meer hardlopers te bedienen, effectief heeft uitgebreid door meer en gevarieerde retraite-ervaringen aan te bieden. De oplossing is zo goed en zo eenvoudig. Ik voel een golf van opluchting over me heen komen.