Medan EX-F1 ?r ett utm?rkt verktyg f?r mitt forskningslaboratorium, ?r dess n?stan $ 1000 prislapp Nike Air Max 270 Womens och SLR-ish-storlek det ett osannolikt val f?r den genomsnittliga anv?ndaren som helt enkelt vill ha en fickstorlekamera som g?r att de kan spela med l?ngsamt r?relse. Med tanke p? min positiva upplevelse med EX-F1 gick jag LeSean McCoy Jerseyfram?t och k?pte f?r personligt bruk en mer prisv?rd, mindre modell fr?n sortimentet av Exilim High-Speed ??digitalkameror: Casio Exilim EX-FC100. Casio Exilim EX-FC100 ?r i huvudsak en digitalstilla kamera med fickformat som ocks? kan spela in standardvideo, HD-video (720p) och h?ghastighetsvideo (210, 420 eller 1000 bilder / sekund). Precis som EX-F1 har EX-FC100 ocks? ett variabelt 30-210 fps-l?Adidas ZX Flux Dames ge som l?ter dig v?xla filminspelningshastigheten mellan 30 fps och 210 fps under tiden. I mitt tidigare inl?gg som kritiserar h?len p? Free Run +, Jag sa: "Nike Free Run + verkar spela en st?rre h?l ?n p? antingen 3.0 eller 5.0 - Jag kunde ha fel, men titta bara p? j?mf?relsebilden till v?nster och se om du h?ller med." Visar att jag hade fel - Ernest p?pekar i Runner's World-tr?den som svar p? liknande spekulationer om den stora h?len Tyrann Mathieu Jersey p? Free Run + att "Det ?r viktigt att notera att h?jden p? en mellansula s? synlig fr?n en skos sidovy inte n?dv?ndigtvis visar p? dess tjocklek under foten. ”Han forts?tter med att s?ga att“ N?r det g?ller Nike Free Run +, ?r den faktiska h?jden p? mellansulan under fotens h?l 1 mm l?gre ?n den var i Nike Free 5.0 v4. Framfotsh?jden har f?rblivit konstant, vilket betyder att h?jdskillnaden mellan Nike Air Max 270 Mujer framfoten och h?len - det vi kallar h?l / bollf?rskjutning - ocks? ?r 1 mm l?gre ?n vad som var i 5.0 v4. Nettoresultatet ?r en mer barfota k?nsla. ”S? h?len p? Free Run + sitter l?gre ?n marken ?n Free 5.0, jag Nike Air Vapormax Femme erk?nner mitt misstag. Jag ?r emellertid fortfarande f?rvirrad ?ver varf?r Nike uppger n?r Free Run + introducerades p? sin webbplats att det har ”mer d?mpning f?r en exceptionell ?ktur” och ”?kat st?d under b?gen f?r f?rb?ttrad stabilitet.” Och varf?r s?ger de f?ljande p? Nike Free Run + produktsida p? i Nike Store: "Nike Free Run + herrskor f?r m?n drar fr?n delar av Nike Free-familjen f?r att leverera en sko som ?r mer flexibel, mer st?djande och mer d?mpad ?n n?gonsin" och "If du ?r redo f?r f?rdelarna med barfota tr?ning men kr?ver en sko med en mer j?mn k?nsla ?n andra i Nike Free-linjen, gl?m inte bort denna Nike Air Max 97 Femme skos h?lkonstruktion - ett nytt till?gg till serien - som ger en d?mpande upplevelse som vann ' t ?ventyrar din flexibilitet. ”Mer d?mpning och stabilitet ?n vad? Jag antog att det betydde 5,0 eftersom det verkar vara den Nike Air Max 97 Femme mest j?mf?rbara skon i linjen. Dessutom ?r den korrekta h?lkonstruktionen f?r en barfota liknande sko inte n?gon h?l alls, s? det ?r sv?rt att "bortse fr?n skoens h?lkonstruktion." Jag ?r fortfarande lite os?ker p? den h?r. Oavsett, en minskning av 1 mm i droppe g?r det knappast till en barfota liknande sko i vyn p? Vibram Fivefingers, eller till och med de flesta racingl?genheter, och f?rra g?ngen jag tittade p? en bar fot hade den inget yttre b?gsst?d. Mitt problem ?r inte s? mycket med Free Run + som en sko, eftersom jag tycker att det ?r mycket mer minimalistiskt ?n de flesta skor p? marknaden (vilket ?r Nike Air Max 97 Femme bra), och det ?r ett bra val f?r dem som vill ?verg? till minimalistiska l?pning. Mitt problem ?r att det marknadsf?rs som barfota och som en sko som kan uppmuntra en barfota liknande g?ng. Enligt min mening kan ingen sko Nike Air Max Command Dames med en uttalad h?l g?ra detta p?st?ende. Av alla de faktorer som har f?rflyttat m?nniskor bort fr?n strejken i mittfoten / framfoten hos v?ra f?rf?der och de som vanligtvis ?r osk?tta (se Daniel Liebermans tidning i Nature), misst?nker jag att f?rekomsten av en dynad h?l ?r viktigast, och att varf?r jag har problem med de barfota liknande p?st?enden om denna sko. Jag tror att Free Run + beskrivs b?ttre som Tre'Davious White Jersey en ?verg?ngsminimalistisk sko, men jag tvivlar p? att det kommer att bli en vinnare i en marknadsf?ringskampanj.