Eftersom jag visste ungef?r hur l?ngt borta vi var, ber?knade jag att jag skulle beh?va springa i 6: 00-7: 00-takt f?r att komma till skolan innan bussen gick. Det var inom min f?rm?ga, s? jag tog fart med hunden p? sl?pet och bosatte mig i l?mplig takt som anges p? Garmin. Vi stannade kort f?r att plocka upp en poop-v?ska som jag Nike Air Max 90 Dames hade deponerat tidigare bredvid ett tr?d (Jack's, inte min) s? jag Nike Air Max Classic BW Dam kunde kasta den i papperskorgen och kom till skolan precis i tid ... eller s? t?nkte jag. Jag drog mig upp till hans klassrum, och jag fick hans l?rare ber?tta att Nike Internationalist Mujer bussen just gick.
"Inga problem," t?nkte jag, en halv mil hemifr?n, och det finns inget s?tt att han sl?r mig d?r p? bussen eftersom de har andra h?llplatser att g?ra f?re v?rt hus. Bara f?r att vara s?ker, jag rusade igen i en l?g takt p? 6:00, doppade i 5: 00-talet f?r en liten str?cka och torkade f?rmodligen ut Jack i processen. Slutresultat - lyckades komma hem med 10 minuter eller s? att skona, s? den h?r historien har ett mycket lyckligt slut. Jag sitter h?r och skriver detta inl?gg tidigt p? morgonen den f?rsta officiella dagen f?r min sommarresa. ?ven om jag fortfarande har n?gra ?taganden att uppfylla och l?sa ?ndam?l f?r att binda p? jobbet, avslutades mitt Nike Air Max 270 Damen Rosa huvudansvar n?r jag lade fram mina semesterkurser och v?r ?rsrapport ig?r eftermiddag. Som h?gskoleprofessor ?r det inte riktigt att kalla detta f?r en semester eftersom jag kommer att arbeta med att skriva n?gra vetenskapliga publikationer under de kommande m?naderna, Nike Air Max Classic BW Damen men bristen p? n?got formellt schema g?r slutet av skol?ret till en befriande upplevelse, och en som ger en k?nsla av frihet och stor sp?nning f?r den omedelbara framtiden.
?verg?ngstider ?r generellt sv?ra f?r mig. Att g? fr?n att vara universitetsprofessor p? heltid med alla de ?taganden och tidsfrister som ?r f?rknippade d?ri till en n?stan heltids pappa kr?ver en allvarlig anpassning. Ist?llet f?r att beh?va ha sammanh?ngande och informativa f?rel?sningar f?rberedda dagligen, m?ste jag nu hj?lpa till att se till att mina barn vaknar, blir matade, g?r i skolan i tid www.braderiekwadijk.nl och skickar dem till sina olika fritidsaktiviteter. Att l?gga till ett nyf?tt barn i mixen i ?r ger en extra twist f?r att g?ra sakerna ?nnu mer intressanta. Det ?r inte s? att dessa faderliga uppgifter ?r sv?ra eller besv?rliga, det ?r bara att de ?r v?ldigt annorlunda ?n min rutin under skol?ret, och f?r mig sker ?verg?ngen n?stan ?ver en natt. Det h?r kan vara psykiskt skurrande i n?gra veckor tills jag anpassar mig till f?r?ndringen. Med det sagt, att Nike Air Max 95 Femme kunna vara pappa p? heltid i n?gra m?nader om ?ret ?r en av de underbara sakerna med mitt jobb, och jag skulle inte handla med det f?r v?rlden.
En annan twist som intr?ffar i ?r ?r det faktum att jag har mer ?n bara en tre m?naders sommarsemester fr?n undervisningsuppgifter. Du f?rst?r, jag har tilldelats en sabbatik f?r h?stterminen, vars resultat ?r att jag inte kommer att www.tamarastein.co.uk undervisa i en annan Nike Air Max 95 Femme> klass f?rr?n i januari 2011. Det inneb?r att jag nu har i huvudsak 8 m?nader utan formellt schema. Jag kommer fortfarande att ha n?gra administrativa uppgifter att utf?ra p? jobbet som b?rjar igen i september, men de kommer att vara sporadiska, och jag kan mer eller mindre fylla min tid p? att arbeta med projekt som jag normalt inte har tid att slutf?ra n?r jag b?r en fullst?ndig undervisningsbelastning. Vissa av dessa kommer naturligtvis att vara arbetsrelaterade (vetenskaplig publikation ?r namnet p? spelet inom mitt omr?de n?r det kommer till jobbfr?mjanden), men n?gra av dem kommer att vara mer personliga (t.ex. familj och min l?pning), och n?gra kommer att kombinera mitt arbete och personliga intressen (t.ex. den h?r bloggen). Bland de m?nga saker jag hoppas ?stadkomma under de Adidas Superstar Femme kommande m?naderna ?r att fr?mja utvecklingen av denna blogg. Runblogger har vuxit Nike Air Max Classic BW Womens till n?got mer ?n en hobby det senaste ?ret, och helt uppriktigt, jag ins?g aldrig fr?n b?rjan hur mycket jag skulle ?lska att skriva h?r. Jag tackar alla mina l?sare f?r att ni st?ttat mig p? v?gen, och feedbacken jag f?r via e-post och kommentarer ?r mycket uppskattad - det ?r till stor del det som h?ller mig uppdaterad.