den lilla minoriteten av l?pare som s? sm?ningom kommer att ”blekna bort.” Baserat p? min erfarenhet skulle jag ha en tendens att h?lla med om att barfota l?pning inte ?r en utbredd ?vning i det l?pande samh?llet (jag filmade ?ver 975 l?pare vid Manchester Marathon f?rra h?sten, och inte en var barfota, och jag s?g inte heller en enda barfota l?pare i en 5K med flera tusen l?pare ig?r kv?ll i min hemstad), men jag kan inte se varf?r denna relativa s?llsynthet ?r relevant f?r debatten om f?rdelarna med barfota springer? Det verkar som att detta argument v?cks upp mer i samband med att man marginaliserar NFL Jerseys Black Friday och isolerar barfota l?pare mer ?n n?gonting annat. ?ven om det kanske inte ?r m?nga som k?r barfota i procent av den totala l?pande befolkningen, ?r vissa och niv?n p? intresset Nike Air Max 2017 Femme f?r b?de barfota och minimalistisk l?pning ?r stort just nu (jag kan intyga detta personligen baserat p? trafikniv?n som mina inl?gg om ?mnet leder till den h?r bloggen), f?rmodligen tack vare medieuppm?rksamhet i samband med publiceringen av Christopher McDougalls "F?dd till K?r ”och Daniel Liebermans senaste tidning i Nature. Att avf?ra barfota k?rning som en modefluga som kommer att ”blekna bort” ignorerar det faktum att minst en del m?nniskor vill prova det och b?r r?das hur man g?r det noggrant s? att de inte skadas (och vissa inom l?kareyrket har gjort det mycket bra). ? ena sidan s?ger barnl?karna p? tr?den "barfota springer" upprepade g?nger att Nike Air Max 95 Femme de inte har n?got mot barfota springning om de g?rs korrekt, och i n?sta andedr?kt h?nvisar vissa av dem till barfota l?pare som "muttrar", och sedan h?cka genom att p?peka att Nike Air Zoom Spiridon Femme vissa ?r mer rimliga ?n andra. En kommentator gick s? l?ngt att h?na Daniel Lieberman f?r att bara ha kunnat springa London Marathon i en takt av 10:41 och kallade det "inte en bra annons f?r Nike Air Max 90 Homme Vibram Fivefingers." H?nande akademiska forskare f?r att inte kunna h?nga med elitl?pare ?r helt enkelt oprofessionellt och helt uppriktigt gr?ns?verskridande. Att kritiskt analysera Liebermans forskning p? dess vetenskapliga f?rdelar ?r bra, men att attackera honom personligen baserat p? en lopptid ?r d?lig form. Jag tycker inte att det ?r till hj?lp n?r barfota l?pare hamrar p? barnl?kare som att skopa och ormolja det. Jag ser inte p? n?got av detta som anv?ndbart eftersom det bara f?rst?rker fiendskapen mellan dessa tv? l?ger. Tankev?ckande och respektfull diskussion skulle g?ra l?ngt f?r att hj?lpa oss att g? l?ngs vetenskapen bakom denna Nike Air Max Command Dames debatt - l?ter oss sluta med det ?msesidiga hatet p? varandra (?r det f?r starkt ord?). Jag ser upprepade g?nger l?ngvariga l?pare som kommenterar att den senaste barfota / minimalistisk Nike Air Max 95 Damen l?ptrend / ?terupplivning ?r "inget nytt" och att de k?rde i minimalistiska skor tillbaka p? 1960-talet och b?rjan av 1970-talet eftersom det var allt de var tvungna att b?ra d?. Jag ?r inte s?ker p? vad detta ganska irriterande argument ?stadkommer annat ?n att f? de som f?r det att ta en luft av ?verl?gsenhet relativt de av oss som inte har lyckan att ha k?rt i ?rtionden. Jag tvivlar p? att m?nga skulle vara oeniga med uttalandet om att skor p? 60- och 70-talet liknade dagens s? kallade "minimalistiska skor", men verkligheten ?r att m?nga l?pare d?r ute idag inte k?rde p? 60- och 70-talet och bara har blivit utsatta f?r springer i pronationskontrollerade Travis Kelce Jersey skor med en stor h?l. Idén att springa i en “minimalistisk” sko ?r ny f?r denna grupp av l?pare (jag sj?lv ing?r - jag har k?rt av och p? det mesta av mitt liv, men regelbundet och Nike Air Force 1 Mujer fanatiskt i bara cirka 3 ?r), och m?nga ?r r?dda av konsekvenserna av att flytta sig bort fr?n skor som de har f?tt h?ra att de m?ste b?ra av f?rmodligen mer kunniga l?pande butikskontor och l?pande publikationer. Jag ?r inte annorlunda - jag satt i stabilitetsskor n?r jag f?rst b?rjade springa, och det var n?got av ett spr?ng av tro n?r jag b?rjade springa i Nike Free 3.0 och sedan i Vibram Fiivefingers. Tack och lov har jag haft en mycket positiv upplevelse som r?rde mig mot l?ttare, mindre st?djande l?pskor och har inte blivit biten av skadefelet (?ven om jag f?rmodligen nu har blivit jinxed av mig sj?lv genom att s?ga det). Jag hade ingen aning Buffalo Bills Jersey Cyber Monday om att l?tta tr?nare och racingl?genheter var en m?jlighet. Jag sprang inte tillbaka p? 60-talet och b?rjan av 70-talet (jag ?r inte ens f?dd ?nnu), s? idén var ny f?r mig, oavsett hur Nike Air Max 270 Dames gammal den kan vara f?r vissa som har k?rt i 30-40 ?r.