Zoals je misschien weet, wordt het grootste deel van mijn hardlopen gedaan op een soort verhard oppervlak, vandaar de naam. Maar ik hou echt van trailrunning, en nee, ik verander de naam niet. Ik heb een paar 50k gedaan en me aangemeld voor mijn eerste 50 miler die het eerste weekend van december plaatsvindt (minder dan 20 dagen vanaf dit bericht).

Hier is iets dat je misschien niet weet. Al mijn trailraces zijn gedaan in mijn gewone raceschoenen. Ik heb er nog nooit een probleem mee gehad en heb altijd gedacht "Ik zou echt een paar trailschoenen moeten kopen." Ik heb altijd geaarzeld om een ??paar Nike Air Vapormax Hombre te krijgen omdat ik in schoenen met hoge stabiliteit loop en ben altijd bezorgd dat later, mijn IT zal tegen me schreeuwen.

Ik uitte deze zorgen bij het team in Mizuno, omdat ik lid ben van het Mezamashii Run-project en mocht een van hun trailschoenen uitproberen die hardlopers helpt met een matige overpronatie.

In het weekend besloot ik ze op de proef te stellen op de eigenlijke koers van mijn 50 miler, de Marin Headlands, net ten noordoosten van San Francisco.

Ik nam ze mee voor iets minder dan 12 mijl rennen met een hoogtewinst van iets meer dan 2.100 voet. De 50 mijl zal een hoogtewinst van meer dan 10.000 voet bevatten, dus dit was bijna 20% van wat ik kan verwachten.

Hoe toegewijd we ook zijn aan hardlopen, er zijn tijden dat het laatste wat je wilt doen je uitrusting opdoet en de deur uit gaat. Races en persoonlijk record Nike Air Max 90 Damen zijn een manier om gemotiveerd te blijven, maar stuiteren van race naar race zonder tijd tussendoor om gewoon te rennen voor de lol werkt niet voor mij. Ik hou ervan om een ??aantal periodes te hebben waarin (om een ??citaat van Pretty Woman te parafraseren) ‘Ik zeg waar, ik zeg wanneer, ik zeg hoeveel’.
Het hebben van mijn totale kilometerdoel voor het jaar als 800 mijl heeft me zeker door deze koude druk gehouden wanneer ik alleen maar wil oprollen onder een dekbed met een warme chocolademelk en kijk naar kerstfilms. Maar het geeft me nog steeds de flexibiliteit om te zeggen wanneer, waar en hoe ver op een bepaalde dag. Om het magische nummer te halen voordat 2010 uit is, moet ik 48 mijl doen. Het grootste deel van de afgelopen weken Nike Air Max Thea Dames heb ik hoofdrekenen gedaan om te achterhalen wat de meest beheersbare manier is om mijn nieuwste streefafstand te verminderen. Dat is acht runs van zes mijl, of zes runs van acht mijl of ... Ik zou kunnen doorgaan maar je snapt het wel.

Toen ik nadacht over hoe ik de komende 23 dagen in acht runs van zes mijl zou passen, moest ik een gedachte sparen voor collega-blogger Diane die elke dag van de 24 dagen loopt in de aanloop naar Kerstmis. Die verplichting om elke dag te rennen is moeilijk, maar - zoals hardlooplegende Ron Hill die al 44 jaar beroemd is, zegt - je de vraag hebt gesteld of je vandaag wel of niet wegloopt en moet ga gewoon door en doe het. Geen um-ing en ah-ing.

Dus ik heb geen andere keuze dan 42 mijl te lopen. Ik nam de beslissing al in januari en nu moet ik me eraan houden. Een andere verplichting die ik heb Nike Air Zoom Pegasus 33 Womens gedaan, is Janathon. In januari 2011 zal ik elke dag hardlopen en bloggen, dus kijk uit naar enkele korte runs in een aantal nog kortere berichten. Ik zal mijn innerlijke Ron Hill kanaliseren - zelfs ziekte of letsel staat hem niet in de weg.