Als je iets geweldigs wilt doen, omring jezelf dan met geweldige mensen. Of het nu gaat om het lopen van een marathon, 1Adidas Nmd Damen 00 mijl fietsen of het Kanaal zwemmen - als je begint rond te hangen met mensen die denken dat je dromen klinken als een geweldige manier om je weekenden door te brengen, in plaats van degenen die vragen waarom je zoiets wilt doen ding, je zult zien dat die dromen veel sneller werkelijkheid worden.
Ik heb de afgelopen jaren een aantal behoorlijk verbazingwekkende vrouwen ontmoet. Vrouwen die graag actief bezig zijn en dingen doen. Vrouwen voor wie het idee om een ??marathon te lopen er één is met opwinding en aanmoediging. Wiens enige antwoord op de vraag ‘Zin in een fietstocht?’ Is ‘Ja, hoe ver?’
Dit weekend bracht ik mijn zaterdag door met vier andere vrouwen die van Londen naar Brighton fietsten. De route was ongeveer 100 km en omvatte behoorlijk grote heuvels. We hebben gefietst, chips en cake gegeten, we hebben geregend, Nike Internationalist Dame we hebben gezweet, we zijn van onze fietsen geblazen door sterke windstoten en we hebben veel geglimlacht. Bovenal hadden we plezier en moedigden elkaar aan.
In tegenstelling tot de clichématige stereotypen die we vaak krijgen over vrouwen die bezig zijn met uiterlijk, kattig en jaloers op elkaar zijn, was daar niets van. Slechts vijf vrouwen fietsen voor de lol. Niet om 'calorie?n te verbranden' of om dunnere dijen of een 'strandlichaam' te krijgen, gewoon omdat ze graag een heel lange weg fietsen en een uitdaging aangaan.
Polly werd gekroond tot ‘Koningin van de bergen’ omdat onze reis de eerste was die de heuvels bereikte. Maar dit was geen wedstrijd en er was geen jaloezie. Het was gewoon een vriendelijke erkenning dat ze sterk is op dit gebied. Ze had onze rit begeleid, wachtte ons op de top van de heuvels met aanmoediging en gaf ons fietstips - kwaliteiten die we net zo waardeerden als haar snelheid de heuvels op.
Bij de hardloopgroepen van mijn beginners zie ik hetzelfde gebeuren. Gedurende de 10 weken dat ze samen zijn, vormen de vrouwen die ik leid een ondersteunende groep die elkaar aanmoedigt en erkent dat het soms moeilijk is om samen te blijven. Ze vertellen me snel dat ze het gemakkelijker vinden om samen te lopen en dat is geen toeval. Een positieve en ondersteunende groep mensen om je heen is de beste manier om te trainen.
Ik kende niemand anders die rende toen ik begon te rennen. Maar ik vond ze via hardloopclubs, Twitter en de blogs die ik las. Als je niemand kent die de dingen doet die je wilt doen - mensen die bergen beklimmen, rennen of een lange weg fietsen - ga er dan op zoek. Word lid van een hardloopclub, bezoek een Parkrun of vind ze online. Het hoeven geen echte wereldverbindingen te zijn, online met mensen te praten of Nike Air Zoom Pegasus 34 Femmede blogs te lezen van diegenen die het soort dingen doen waar je naartoe werkt, werkt net zo goed.
Zoek vooral naar mensen met de levenshouding die je zelf wilt. Omring jezelf met mensen die er niet om geven hoe hun billen eruit zien in fietsbroeken en je gaat minder om je eigen geven. Omring jezelf met positieve mensen en je zult zelf positiever worden. Omring jezelf met mensen die 'ja!' Zeggen tegen avonturen en je zult merken dat je er meer van gaat beleven.
Ik heb recentelijk snelheid werk verricht om sneller te worden. Het is niet veel geweest, maar meer dan ik meestal doe en deze zondag krijg ik de gelegenheid om de benen te testen. Het grootste deel van het jaar heb ik gewerkt aan het sneller worden op de volledige marathonafstand (met niet veel succes) en met een paar halve marathons in het najaar, besloot ik om te Adidas ZX 750 Damen kijken of ik het kon versnellen.
Het wordt The Giant Race genoemd, maar de meesten van ons noemen het de Giants Halve Marathon omdat het buiten begint en eindigt in het Giants ballenpark en alles wat de Giants zijn is. Van de bobbleheads van Giants speler (Buster Posey dit jaar) tot een hardloperavond in een Giants-spel, tot een finish-medaille met Giants-thema (dit jaar is het Lou Seal).
Met het thema Giants moest ik The City vertegenwoordigen. November Project (SF-stam) grassroots-uitrusting, zwarte ASICS shorts, Giants Hat, één zwarte PRO-sok en één oranje PRO-sok, oranje / zwart / witte Mizuno Wave Rider 17s ... en natuurlijk het geheime wapen, oogzwart met SF Giants stickers die in een 4-pack kwamen.