Vorige week las ik een artikel over Kara Goucher uit het maartnummer van Runner’s World getiteld "Mind Gains" van Bruce Barcott. In het artikel vertelt Barcott het verhaal van hoe de coach van Goucher, Alberto Salazar, een sportpsycholoog, Darren Treasure, heeft ingeschakeld om met Goucher te werken aan de mentale demonen die haar race-prestaties ondermijnen. Een bepaalde passage in dit artikel viel me echt op en zweeft in mijn hoofd sinds ik het lees - hier is de geciteerde tekst:
“Zij Nike Air Max 90 Femme (Goucher) heeft een ongelooflijk vermogen om de pijn en het ongemak die met die langere afstanden gepaard gaan,Nike Air Max 90 Mens  aan te pakken. Alberto en ik kwamen tot de conclusie dat ze naar sommige plaatsen kon gaan waar maar heel weinig atleten naar toe kunnen. 'Wanneer Nike Air Max Classic BW Femme Treasure het heeft over' sommige plaatsen ', heeft hij het over enkele zeer donkere plaatsen. Jaren geleden werkte hij met collegiale worstelaars. "Worstelen is gewoon zeven minuten van de hel", zegt hij. “De pijn is gewoon ongelooflijk. Het lijkt erg op hardlopen. ”Steve Prefontaine waarschuwde zijn rivalen dat hij hen naar een plek zou brengen waar ze echt niet heen wilden. "Onze atleten [in het Oregon Project] hebben dat vermogen," zegt Treasure. "Ze zijn bereid om naar die plaatsen te gaan. We zien dat als een cruciaal onderdeel van hun psychologische samenstelling. ”Ik denk dat de reden waarom dit me zo sterk opviel, is dat ik me bij het lezen ervan realiseerde dat ik naar die“ Nike Air Max 90 Heren Zwart donkere plekken ”ben geweest in zowat elke race die ik heb rennen. Wanneer ik race, verhindert mijn zelfconcurrerende vuur me om terug te houden en heb www.aadkruiswijk.nlik de neiging om mezelf in de grond te rennen. In sommige gevallen heeft het tegenkomen van deze donkere hoeken van mijn geest me gedwongen om op te geven en te lopen (bijvoorbeeld in mijn eerste vier marathons), en in andere gevallen heb ik ze kunnen onder ogen zien en volharden (bijvoorbeeld in de meeste 5K's) die ik heb gerend). Ik ben absoluut geen elite-hardloper, maar ik denk niet dat je elite moet zijn om jezelf naar mentale plaatsen te brengen die de meeste mensen nooit zullen zien. Je moet gewoon bereid zijn je eigen conditie uit te dagen en jezelf verder te duwen dan je denkt dat je zou kunnen. Bijna iedereen die een marathon heeft gelopen heeft dit ervaren - de Nike Air Max 90 Mens laatste 6 mijl of zo zijn meer een mentale test dan een fysieke, en je geest vertelt je herhaaldelijk dat je gek bent en gewoon moet stoppen. Bij die ene gelegenheid Nike Air Max 270 Femme waarbij ik echter de mentale kracht wist te negeren om deze zelfvernietigende berichten te negeren, liep ik wat de beste en meest plezierige race van mijn leven zou kunnen zijn (Disney Marathon 2010). Voor mij lijkt een 5K veel op de worstelen analogie hierboven vermeld - 19:00 of zo minuten van pure pijn. Het is zeldzaam dat ik een 5K ren en niet de overweldigende wens voel om gewoon te stoppen met rennen in de laatste mijl, maar tot op heden ben ik niet bezweken aan deze drang, en dit is iets waar ik erg trots op ben. Ik kan de race misschien niet winnen tegen de andere hardlopers, maar door sterk te eindigen win ik de race tegen mezelf, en dit is echt het belangrijkste. Nike Air Max 95 Donne Om de een of andere reden is de gedachte aan de mentale 'donkere plek' echt bij me gebleven. Dus nu, wanneer ik onderweg ben, is mijn plan het te verwelkomen en te omarmen. Sterker nog, ik deed dit precies tijdens mijn run vanavond - ik ging naar buiten en rende 5 mijl in iets minder dan 33:00, wat volgens mij een PR van 5 mijl voor mij kan zijn (ik neem geen PR's op voor trainingsruns) . Ik vond mijn 'donkere plek' ongeveer omstreeks 3, maar toen ik daar aankwam, in plaats van te bezwijken en op te houden omdat ik solo liep, was mijn antwoord: 'kom maar op'. Ik eindigde sterk en de adrenalinestoot die overkwam mij toen ik mijn oprit bereikte was intens - ik was tevreden en gelukkig. Ik had mijn grenzen verlegd om geen andere reden dan om te zien of ik het kon en op deze dag slaagde ik. De hoofdprijswinnaar van de Grip Adidas Ultra Boost Damen Your World Giveaway ontvangt een reis voor twee naar Chamonix, Frankrijk en kaartjes voor de The North Face Ultra-trail du Mont-Blanc ultra-trail marathon in augustus. Winnaars van de twee?ntwintigste plaats nemen een paar Vibram FiveFingers-schoenen mee Adidas Superstar Mujer naar huis (dit is waar ik op hoop!). De deadline voor deelname is aanstaande vrijdag 18 juni.