Daarnaast sprak ik over verschillende aspecten van marathontraining en gingen we naar het park voor een trainingssessie. Ik heb echt genoten van de dag doorbrengen met een stel enthousiaste hardlopers.
Ik zal in de toekomst nog een marathonworkshop houden, als je wilt weten wanneer dit gebeurt, kun je je e-mail in het vak onderaan mijn workshoppagina zetten en ik zal je er alles over laten weten.
Op zaterdagavond ging ik een paar drankjes drinken in wat heel lang aanvoelt. Het grootste deel van januari is met kop en staart besteed aan werk of hardlopen. Het was dus leuk om wat vrienden bij te praten en te genieten van een vrije avond.
Het maakte de zondagse run echter niet erg leuk. Ik was van plan om 12 mijl te doen en onderhandelde mezelf van 4 mijl tot de uiteindelijke 10 tijdens de run. Natuurlijk kwam ik terug en voelde ik me veel beter dan ik was gebleven.
Ik heb in januari 127 mijl gereden, wat best goed is om mijn doelrace halverwege de maand te be?indigen.
Hetzelfde als vorig jaar, verwacht ENORME drukte overal waar je gaat voor het kopen van Nike Half-uitrusting, vooral in de Nike-winkel. Ik weet dat je alles wilt ervaren, en dat zou je ook moeten doen, daar heb je voor betaald. Maar sommige items zijn al online beschikbaar, inclusief de gewilde schoenen van de San Francisco Edition. Als ze niet jouw maat hebben, pak je je telefoon en kijk of deze beschikbaar is. Nog een ding dat je moet meenemen in het vliegtuig.
Andere lokale winkelopties: Macy's (tegenover Union Square), Fleet Feet (nieuwe winkel op 4th en Mission), Lady Foot Locker (Westfield Mall op Market St.).
De BIG cheer crew wordt gehost door Nike en November Project tot mijl 10. Ze vertrokken het vorig jaar, en het gaat weer omlaag (ehh, omhoog) in 2015. Verwacht een enorme opkomst, enorme energieboost en alle positieve vibes om je echt een steile heuvel op te krijgen.
Waarom ben je daar niet met je stam?
Ik zou het moeten zijn, ik weet het. Maar ik wil iedereen een high-five kunnen geven en rep voor #WeRunSocial. Ik weet dat NP het rond 10 uur vasthoudt met een enorme bemanning en een tweede locatie langs de baan plaatst waar je misschien een beetje energieboost krijgt door een kerel in regenboogsokken met een banner, is hopelijk Nike Air Max Thea Womens iets dat iemand zal inspireren om sterk te blijven rennen .
Ik ben vorig jaar in de zomer de South Downs Way 50 binnengegaan en was er destijds erg enthousiast over. En toen kwam Bournemouth en de teleurstelling van die race en ik hoopte dat mijn been goed zou zijn om te beginnen met trainen voor SDW50, en maakte me zorgen dat dit niet zo zou zijn.
Het duurde een tijdje om weer aan de slag te gaan, maar geleidelijk, door niet te veel te snel te proberen, bouwden de kilometers zonder pijn op. Kerstmis kwam eraan en ik was blij dat ik vijf keer per week weer kon rennen, en ik richtte mijn aandacht op training voor SDW50.
Ik heb de sessies gedaan, genoten van de sessies maar er klopte iets niet. Het was geen fysiek probleem, maar iets in mijn hersenen dat terughoudend voelde. Na een paar weken training had ik een regenachtige Nike Air Max Command Damen 12 mijl door mezelf gerend over het kanaal waar het allemaal duidelijk werd.
IMG_6989
Toen ik het later die dag eindelijk hardop tegen iemand zei, voelde het als een opluchting: ik wilde de race niet meer doen.
Hoe meer ik erover sprak, hoe meer redenen ik bedacht dat ik in april 50 mijl hardop liep, geen goede beslissing voor me was. Ik werk nu als hardloopcoach en PT, wat betekent dat ik hier en daar de hele week een paar kilometer bovenop de training loop. Dit heeft invloed op mijn training en als ik niet kan rennen omdat mijn benen moe zijn van de training, heeft dit invloed op mijn werk. Ik weet welke nu belangrijker is.
Gewond raken en twee maanden niet kunnen rennen was niet leuk. En toen ik eindelijk weer aan het rennen was, wilde ik daarvan genieten zonder de druk van een grote race om me op voor te bereiden.Nike Air Vapormax Herren Ik wilde rennen omwille van rennen en daar geen verwachtingen van stellen.
En dan zijn er de kosten: het reizen naar een race, het overnachten in een B&B de nacht ervoor en het kopen van de verplichte kititems die ik niet heb. Ik geef mijn geld liever nu uit aan andere dingen.
Dit waren allemaal geldige redenen om zich terug te trekken, maar ze waren niet de belangrijkste reden. Ik was gewoon niet zo enthousiast om 50-miler te trainen als maanden eerder. En dat is veel te doen als je niet gemotiveerd bent om het te doen. Dus trok ik me terug uit de race en gaf de organisatoren de kans om de plek aan iemand anders te bieden met voldoende tijd om zich erop voor te bereiden.
Sindsdien ben ik nog steeds aan het rennen, nog steeds de kilometers aan het opbouwen en wat gestructureerde training aan het doen, maar met minder druk Nike Air Max 2017 Womens dan voorheen. Ik train vier dagen per week om me in staat te stellen een aantal goede sessies te krijgen, maar houd mijn benen vrij fris voor het hardlopen met mijn lopers. Eind februari staat er nog een halve marathon van Cambridge in mijn agenda en daar wil ik me goed voor inspannen. Maar meestal geniet ik gewoon van hardlopen en het op mijn voorwaarden doen.