Een van de redenen waarom ik echt dol ben op het idee van geen spijt, geen excuses (een ander geschenk van Dr. Bob) is dat het de druk van je doel (een einddoel) wegneemt en de nadruk legt op de reis en het Adidas Adilette Slides Womens proces (proces goals). Wanneer je elk moment alles geeft wat je hebt, ongeacht wat er gebeurt als je eindelijk de finish bereikt, kun je niet falen.
Onthoud vervolgens je fysieke en mentale kracht. Vind een manier om jezelf niet alleen te overtuigen dat je er klaar voor bent, maar om het ook echt te geloven. Kijk in de spiegel en zeg tegen jezelf dat je sterk bent totdat het waarheidsgetrouw aanvoelt. Twijfel is normaal, het is moeilijk om geen twijfel te hebben. Maar doe niet af aan hoe hard je hebt gewerkt. Vergeet niet te vieren hoeveel werk je doet om je voor te bereiden op de racedag. Dat je echt klaar bent en de race verdient waarvoor je hebt gewerkt.
Mensen zeggen graag dat de marathon je niets verschuldigd is. Natuurlijk niet. De marathon is een concept. Een afstand net als elke andere afstand. Maar het maakt niet uit Nike Internationalist Femme welke afstand je achtervolgt, je bent het aan jezelf verplicht om meer tijd door te brengen trots op hoe hard je hebt gewerkt in training en hoe klaar je bent voor de racedag dan je doet op alle dingen die mis kunnen gaan of hoe je gebonden bent aan crashen en branden.
Focus op het moment dat je erin bent. Er zullen momenten in je training en tijdens de race zijn waar je twijfelt of je het vol kunt houden. Soms is de beslissing om niet op te geven een overwinning. Andere keren is het de overwinning om die stem te vertellen die zegt dat het niet de moeite waard is om je mond te houden.
Doe gewoon elk moment uw best. Alleen jij weet wat dat betekent.
Angst is natuurlijk. Persoonlijk vind ik het een mooie indicatie dat je om je geeft en dat je in jezelf investeert. Dus omarm angst, net zoals bij pijn. Makkelijker gezegd dan gedaan, toch? Absoluut. Maar ik zwem in de pre-race angst Adidas Zx Flux Uomo vlak naast je. Maar hoewel ik nerveus en bang ben, ben ik net zo opgewonden. Ongeacht wat er op de racedag gebeurt, ik weet hoe hard ik heb gewerkt om hier te komen en hoeveel plezier ik onderweg had. Het is de moeite waard om je best te doen en te ontdekken waar je toe in staat bent.
Je spijkers, die toen echt vrij lang waren, zouden het materiaal van de baan vangen en je schoen zou zwaarder worden. Ik legde ze gewoon neer en wreef wat grafiet over de spijkers. Ik dacht dat ik effectiever zou rennen. —Roger Bannister
Misschien was het dragen van zware laarzen in training en lichte schoenen in competitie goed; wanneer je verandert, whoosh. Het was heel praktisch. —Emil Zatopek, over het dragen van Tsjechische militaire legerlaarzen in training
Als je schoenen met veel pep wilt, koop dan Keds. Download Keds voor stuiteren en inzoomen bij elke stap. —Kedso de Clown, vanaf 1963 Nike Cortez Dames Keds televisiecommercial
Ik zou adviseren dat elke loper schoenen en kousen thuis laat zitten, maar dit moet natuurlijk optioneel zijn voor de persoon; naast blote voeten zijn sandalen, naast sandalen mocassins, naast mocassins, zachte, lage schoenen. -J. William Lloyd, die in 1890 de eerste verhandeling over hardlopen schreef
De grote, slechte Nike de schuld geven van de hardloopepidemie lijkt te gemakkelijk - maar dat is prima, want het is grotendeels hun schuld. —Christopher McDougall
Bewegingsgestuurde schoenen en orthesen zijn als een cast op een gebroken ledemaat. De pijn kan stoppen, maar hoe langer je het gebruikt, hoe zwakker je wordt. —Steve Sashen, oprichter van Invisible Shoes
Telkens wanneer je een paar schoenen past, vind je een harde ondergrond om op te lopen in plaats van het dikke zachte tapijt in schoenenwinkels, waar bijna elke schoen goed aanvoelt. Als er geen stevige vloer is om op te lopen, vraag dan of je naar buiten kunt lopen (als je niet mag, ga dan ergens anders winkelen).