Met de dikte van de zool, kunnen hardlopers verwachten dat de ATR 5s zwaar aanvoelt. Maar ze zijn verrassend licht.
Ze zijn op maat gemaakt, vergeleken met je normale hardloopschoenmaat. Ik had niet het gevoel dat er enige discrepantie was tussen de maatvoering van mijn Hoka-raceschoenen en deze trailschoenen.
Ze zijn comfortabel nat of droog, en ze voelen geweldig aan, zelfs als ik ze voor lange stukken moet dragen.
Ook wordt dit model gemaakt met een brede breedte-optie. Hoka heeft niet altijd opties gehad voor mensen Nike Roshe Run Donna met een bredere voet, dus de EE-breedte is gemaakt voor degenen die misschien een bredere schoen nodig hebben dan de D-breedte.
Ik ken hardlopers die meteen hebben besloten om Hokas niet te proberen omdat ze smal kunnen zijn. Ik denk echter dat Hoka heeft geprobeerd dit probleem op te lossen, en ze willen hardlopers met bredere voeten niet uitsluiten.
De ATR 5's waren precies wat ik wilde / verwachtte. Hoka heeft in deze editie niet veel wijzigingen aangebracht, maar de paar wijzigingen die ze wel hebben aangebracht, hebben de schoen nog beter gemaakt.
Ik heb ze al aan andere trailrunners aanbevolen. De schoen is comfortabel, licht, grip en duurzaam. Ik had er geen probleem mee om ze op een steile onverharde weg te gebruiken en vervolgens naar het trottoir te schakelen.
Ik vond het geweldig dat ik niet teleurgesteld werd door Adidas Superstar Mujer de ATR 5s, zoals ik vaak doe bij het testen van een nieuwe versie van een schoen waar ik van ben gaan houden. Dus ik geef ze een groot, smileygezicht en twee duimen omhoog!
Dus ondersteunen orthesen gewoon disfunctie zoals ik eerder heb gezegd of corrigeren ze eigenlijk disfunctie? Welnu, dat antwoord hangt gedeeltelijk af van hoe je gezonde gewrichtsmechanica interpreteert. Eén studie constateert minder belasting van de voet met orthesen en een mogelijke preventie voor een stressletsel aan de tweede middenvoet (Meardon et al, 2009). Het grote wat als hier echter is, is dat de proefpersonen niet echt te veel konden zeggen over wat ze voelden omdat ze allemaal dood waren. De acht kadavermonsters werden gemonteerd op een dynamische loopsimulator om te worden geanalyseerd.
Het beheersen van "ongewenste beweging" is een term die vaak Nike Air Max 90 Dámské door orthopedische voorstanders wordt aangeprezen. Ze zeggen dat er sprake is van instabiliteit in een gewricht en dit moet worden gecontroleerd, waardoor de mechanica van het gewricht wordt verbeterd en de pijn wordt verminderd of ge?limineerd. Natuurlijk is instabiliteit niet goed in een joint, maar hoe corrigeer je instabiliteit door een joint met een apparaat te stabiliseren? Dat doe je niet. U stabiliseert een verbinding door de defecte mechanica te corrigeren die resulteert in het onstabiele gebied. Een van de beste manieren om stabiliteit te trainen is met instabiliteit. Dit is de reden waarom evenwichtsoefeningen zo goed zijn voor stabiliteit.
Je gaat de stabiliteit niet erg verbeteren door op beide benen op een vlakke ondergrond te staan, zelfs niet als je op blote voeten loopt. Ik train graag stabiliteit terwijl ik op Nike Air Max 90 Damen blote voeten op een dunne, ongelijke boomstam zit - het is zo onstabiel; kijk uit gezamenlijke mechanica! Dus als een studie zegt dat orthesen "gewrichtsmechanoreceptoren kunnen verbeteren om verstoringen te detecteren" (Guskiewicz en Perrin, 1996), zeg ik dat ze deze mechanoreceptoren zelfs negatief veranderen. Mechanoreceptoren zijn trouwens sensorische receptoren die reageren op mechanische prikkels, zoals druk. Je wilt zoveel mogelijk gezonde sensorische prikkels in je hersenen krijgen. Dit is wat je zenuwstelsel wakker maakt en vitaliseert en wordt bereikt door interactie met je omgeving.