Je voetboog is je natuurlijke schokabsorptiesysteem. De natuur heeft het zo ontworpen dat wanneer je je Nike Air Max 90 Damen lichaamsgewicht over je voeten legt, de schok wordt geabsorbeerd door dit mechanisme om de impact (en daaropvolgende verwondingen) te verminderen die anders je voeten, enkels, knie?n en heupen zouden raken.
Een platte voet is het meest zichtbare teken van overpronatie, wat betekent dat je boog instort tijdens de botsing op de grond. Als gevolg hiervan draait je enkel naar binnen en compenseert je knie?n.
Platte voeten zijn met name een zorg voor hardlopers, omdat de boog tijdens het hardlopen gemiddeld 3 keer hun lichaamsgewicht moet ondersteunen.
In de afgelopen 20 jaar hebben alle grote producenten van hardloopschoenen specifieke technologie?n ontwikkeld om hardlopers met platte voeten comfortabel en veilig te laten rennen.
De sleutelwoorden die u moet Nike Air Max 2017 Womens onthouden zijn: stabiliteit, ondersteuning en bewegingscontrole.
Ondersteuning Adidas Nmd Femmeis wat een hardloper nodig heeft. Wanneer u naar schoenrecensies of technische specificaties kijkt, betekent elke indicatie van "toegevoegde ondersteuning" dat u de goede kant opgaat. Stabiliteit is een standaardterm die hardloopschoenen categoriseert om overpronatie te bevorderen: elk merk heeft zijn eigen collectie Stabiliteitsloopschoenen. Motion Control zijn stabiliteitsschoenen voor de meest ernstige overpronators: ze omvatten de oplossingen van stabiliteitsschoenen en focus bij het verbeteren ervan.
De belangrijkste technologie in stabiliteitsschoenen is een middenpaal van schuim met dubbele dichtheid. Producenten van schoeisel injecteren een hardere samenstelling van schuim vlak onder de mediale zijde van de boog en lopen soms helemaal door tot aan Nike Air Max Command Herren de hiel. Het is gemakkelijk te herkennen als een donkerder (bijna altijd grijs) Nike Air Max 2017 Damen stuk schuim aan de binnenkant van de tussenzool (zie foto).
Vergeet je pieptests, VO2 max-tests en dergelijke, de grootste indicator voor je huidige conditie is de 60m sprint voor de bus. Je denkt misschien dat je goed hersteld zou zijn van de heuvelsessie van gisteravond of je laatste lange run - dat wil zeggen totdat je er op tijd uit bent om op tijd bij de bushalte te komen. Het is de ‘schil om te onthullen’ van pijnlijke spieren.
Vanmorgen, me iets beter voelend dan de afgelopen paar ochtenden, overwoog ik of ik vanavond mijn trainingssessie zou gaan doen of niet. Toen ik mijn oprit uit liep en aan het einde van de weg kwam, kwam de bus. Vanaf hier is het ongeveer 60 meter naar de bushalte en het was te nat en winderig om na te denken over lopen -Nike Air Vapormax Uomo ik miste die bus absoluut niet.
Gaan van een wandeling naar een sprint in de ruimte van twee stappen met koude spieren staat waarschijnlijk in elk boek over wat we niet moeten doen tijdens het hardlopen - maar we doen het elke keer als we rennen voor de bus, de trein of om te voorkomen dat we worden gerend door een gek op een Boris Bike.
Ik kwam op tijd bij de bushalte, maar bleef achter met pijnlijke benen en brandende longen - genoeg informatie om me te vertellen vanavond op de bank te blijven zitten en misschien te overwegen mijn trainers in het weekend aan te doen. Het deed me ook nadenken over het tempo waarin ik loop in snelheidssessies - nooit heb ik de duizelingwekkende hoogten bereikt die ik doe in het bushaltedashboard.