Als er iets is dat ik heb geleerd in meer dan 15 jaar biologie geven en studeren, is het dat variatie eerder de norm is dan de uitzondering. Variabiliteit is de reden waarom biologie soms de 'slordige wetenschap' wordt genoemd, en het is de reden waarom niet-gegradueerden biologie majors aan mijn universiteit verplicht zijn om een ??cursus statistiek te volgen. Statistische methoden zijn de hulpmiddelen die we gebruiken om patronen uit vaak rommelige stapels gegevens te plagen, en ze stellen ons in staat om niet altijd erg duidelijke conclusies te trekken. Het resultaat hiervan is dat er in elke steekproef van gegevens variatie zal zijn en dat er uitbijters zullen zijn die het statistisch ondersteunde patroon niet volgen. Als anatomist is variatie inherent aan bijna alles wat ik leer en bestudeer , van de kikkers waar ik mijn Nike Air Max 270 Femme proefschrift over schreef, tot de katten, varkens en haaien die mijn studenten in het laboratorium ontleden. Variatie is de vloek van het bestaan ??van mijn student Nike Air Vapormax Dames in het anatomielaboratorium, en het komt vaak als een verrassing als ik vertel dat het exacte patroon van vertakkende bloedvaten bij de ene kat misschien niet precies hetzelfde is als dat bij de kat op de volgende bank over. Sommige katten zijn gespierde vechters, terwijl anderen spieren hebben die zo piekerig zijn dat het een wonder is dat ze hun eigen lichaamsgewicht kunnen ondersteunen. Iedereen die de menselijke grove anatomie op de medische school heeft gevolgd, heeft waarschijnlijk precies hetzelfde in de menselijke kadavers waargenomen dat ze hebben ontleed. Variatie is normaal. Het is zelfs essentieel - variatie dient als grondstof waarop natuurlijke selectie in Nike Air Max Classic BW Dam het evolutieproces kan werken, en het is uiteindelijk de reden waarom we nu op twee benen in plaats van op vier benen kunnen rennen. variatie te maken heeft met Nike Air Max 90 Femme hardlopen? Ik heb de laatste tijd veel nagedacht over het uitvoeren van vorm en ben zo ver gegaan dat ik begon te experimenteren met mijn eigen pas. Het is daarom met veel belangstelling dat ik het volgende citaat van Alberto Salazar lees: “Er moet één beste manier van hardlopen zijn. Het moet als een natuurkundewet zijn. En als je daar te veel van afwijkt - zoals ik deed in mijn carrière - kan het een grote handicap zijn. ”Vanuit een puur biomechanisch perspectief ben ik het er over eens dat er waarschijnlijk een optimale manier is om als mens te rennen, maar de bioloog in mij komt steeds terug op het onderwerp variatie. Mensen zijn zeer variabele dieren, waarschijnlijk Nike Air Max 90 Herrenveel meer, dus nu dan toen we miljoenen jaren geleden onze afstandsloopvaardigheden ontwikkelden op de Afrikaanse savanne. Neem één blik op elke bijeenkomst van Nike Air Max 90 Hombre Negro mensen en je zult korte mensen en lange mensen, dunne mensen en zware mensen zien. Je zult er enkele zien met biomechanische afwijkingen. Als je onder de huid zou kunnen kijken, zou je ook variatie in botstructuur en spiersamenstelling vinden, evenals ontelbare andere anatomische en fysiologische verschillen. Terugkomend op Salazar is variatie de reden waarom ze een schoeninzet moesten ontwikkelen voor de unieke middenvoetsstructuur van Dathan Ritzenhein. Gegeven dit, vind ik het onwaarschijnlijk dat er één "perfecte" hardloopvorm is die evenzeer van toepassing zal zijn op elke mens die rent. Ik ben misschien geen expert in het runnen van mechanica (zelfs niet in de buurt!)Nike Air Max 90 Heren , Maar ik weet een ding of twee over variatie, en de realist in mij zegt dat wat werkt voor een sub-5: 00 miler misschien niet werkt voor degenen onder ons Nike Air VaporMax Dames die onze mijlen afleggen met een gemiddeld tempo van 8:00 per mijl of hoger. Variatie in al zijn vormen moet in aanmerking worden genomen bij het praten over dingen als een ideale hardloopvorm. Mijn doel in dit bericht is om het onderwerp variatie in hardloopvorm aan te pakken omdat dit van toepassing is op een kleine steekproef van toplopers. Afgelopen april gingen twee van mijn studenten naar Boston en filmden de eerste 1000 lopers die de ~ 17,5 mijl in Newton passeerden tijdens de Boston Marathon (op Washington St. bij de kruising met Commonwealth Ave. - zie foto rechts van Google Street View - het was een relatief vlak stuk van de baan). De film werd opgenomen in slow motion www.domoreso.frmet 300 frames / seconde (zie hieronder), wat een hoge mate van nauwkeurigheid en detail mogelijk maakt bij het onderzoeken van aspecten van de looppas.Adidas Superstar Womens