Fick precis meddelande i g?r kv?ll om att den efterl?ngtade New Balance MT101 trailsko nu finns p? lager hos Running Warehouse (pris = 67,50 $, 2: e dag gratis frakt, plus ytterligare Nike Air Max 90 Femme Rose 10% rabatt om det k?ps via Runblogger). MT1Nike Air Max Thea Mujer 01 ?r eftertr?daren till den popul?ra MT100, och ?r en av de l?ttare sp?rskor som f?r n?rvarande finns p? marknaden p? 7,2 oz i herrar storlek 9. Den har fortfarande ett ganska stort h?l-t? sl?pp (10mm), men rider n?ra marken , vilket kan kompensera detta lite (18 mm h?l, 8 mm framfoten fr?n vad jag har l?st). MT101 finns p? min korta lista ?ver alternativ f?r skor n?r jag k?r min f?rsta sp?r ultra n?sta mars (detaljer om det kommer snart!). F?r n?gra veckor sedan intervjuade jag Mark Cucuzzella h?r p? Runblogger. Mark ?r b?de l?kare och ?gare till en minimalistisk butik som heter TR Treads bel?gen i Sheperdstown, WV. N?r jag pratar med Mark har jag uppt?ckt att vi delar en passion f?r att f? barnen aktiva och f?r att se till att f?r?ldrar g?r kloka val med avseende p? barnskor (t?nk barfota s? ofta som praktiskt, och skor som l?ter Nike Air VaporMax Mujer Nike Air Max 90 Donne deras f?tter arbeta och v?xa naturligt n?r inte) .Mark skickade ett e-postmeddelande f?r n?gra dagar sedan och bad mig sprida ordet om en h?ndelse som han organiserar i Sheperdstown, kallad Freedom's Run for Kids. Det ?ger rum denna l?rdag den 2 oktober, och som i incitament om du bor i n?rheten kommer kostnadsfria Terra Plana Vivobarefoot Kids-skor (uppenbarligen ?ver 100 par) att g?va till barn efter f?rsta tillkomsten i Mark's butik. Mark var sn?ll nog att skicka mig n?gra par av Vivobarefoot-skorna f?r mina egna barn, och jag m?ste s?ga att jag ?r imponerad av dem hittills (jag l?gger upp en recension snart). P? l?rdagen den 2 oktober, 2010 f?rv?ntas 400 barn delta i Freedom's Run, en gratis Kid's Fun Run genom de historiska gatorna i Shepherdstown, West Virginia. Detta icke-konkurrenskraftiga evenemang ?r ?ppet f?r alla Nike Air Max 90 Mujer ?ldrar d?r barn uppmuntras att springa, g? eller promenera Nike Air Max Classic BW Femme en rolig mil genom de natursk?na gatorna. H?ndelsen, som ?r den f?rsta i sitt slag i landet, betraktas som en modell av vad nationalparkerna kan g?ra f?r folkh?lsan genom ett initiativ som kallas America's Great Outdoors.Freedom's Run ?r en del av ett st?rre initiativ f?r att gynna Wild och underbara sp?r f?r varje barn, som bygger tr?ningssp?r och skapar ”l?rande” tr?dg?rdar i skolorna. Den f?rsta samh?llssp?ret och tr?dg?rden avslutades i sommar p? en lantlig grundskola som ett direkt resultat av det f?rsta frihetsr?relseventet. Barn kommer att springa med och utan skor under skol?ret och familjer uppmanas att anv?nda leden efter skoltiden.
2010, som ?r andra ?rets lopp, markerar ocks? ett nytt partnerskap med Vivobarefoot Kids, en linje med skor som erbjuder alla h?lsof?rdelar Nike Air Max 90 Herrmed att vara barfota med skydd. Race Director Mark Cucuzzella MD f?rklarar, ”Vi vill inte bara fr?mja fysisk fysisk utomhusaktivitet utan vi vill l?gga Nike Air Vapormax Femme in f?r?ldrarna vikten av att l?ta barnens f?tter utvecklas p? sitt naturliga s?tt. Detta ?r naturligtvis att spendera s? mycket tid som m?jligt barfota och n?r du beh?ver b?ra skor ska du b?ra dem som kompletterar normal fotfunktion. ”Gratis Vivobarefoot Barnskor kommer att bli beg?vade till barn p? f?rsta g?ngen p? Freedom's Run Headquarters Two Rivers trampar f?r att slutf?ra t?vlingen i. Dessutom, f?r att f?rst?rka det ?vergripande uppdraget f?r evenemanget, kommer de ocks? att bli ombedda att ta sin familj p? en vandring i var och en av regionerna National Parks - Antietam National Nike Air VaporMax Femme Battlefield, C&O Canal, Harpers Ferry National Historical Park, The Appalachian National Scenic Nike Air VaporMax Mens Trail och Potomac Heritage Trail. Barn kommer att f? ett speciellt Junior Ranger-ark, f? en st?mpel i varje park och utf?ra ett litet serviceprojekt. Galahad Clark, ?gare av Terra Plana Vivobarefoot s?ger, ”Vi ?r glada ?ver att bli med i detta evenemang eftersom det inte bara visar vikten av av barnets foth?lsa, men engagera barnen utomhus. En h?lsosam livsstil www.aquarillon.fr ska vara rolig och tillg?nglig f?r alla barn. Loppet skickar ett viktigt meddelande samtidigt som det hj?lper till att finansiera de vilda och underbara sp?ren, vilket g?r detta till verklighet. ”