Drie en een half jaar geleden was ik te zwaar en uit vorm (zie foto links) - mijn 190 pond lichaam was veel comfortabeler op de bank zitten en tv kijken dan kilometers ver op de weg www.emilytorino.it klikken. Gisteren echter, nadat ik ongeveer 25 pond van mijn 5'10 ”frame had verbrand (de rechterfoto links is van afgelopen najaar), kwalificeerde ik me om in de Boston Marathon 2011 te rennen door een tijd van Nike Air Max 90 Femme 3:15:21 te lopen bij de Smuttynose Rockfest Marathon in Hampton, NH. Ik wist dat als ik het zou halen, het dichtbij zou komen, en ik kwam binnen met slechts 38 seconden om te sparen - het resultaat was een bewijs van hard werken, slimme pacing en de steun van mijn collega-hardlopers beide op en natuurlijk, online en persoonlijk. Naar Boston gaan betekent om veel redenen veel voor me. De Boston Marathon speelde zelfs een grote rol in het worden van een hardloper. Ik geef les op een klein college in New Hampshire, en elk jaar leidt de cross-country coach van ons college (een collega van mij) een grote groep studenten op om Adidas Superstar Dam Boston te leiden. De meesten van hen zijn geen kwalificatiewedstrijden, en voor de meesten vertegenwoordigt dit hun eerste marathon en de langste loop van hun leven. Het is een enorme en inspirerende prestatie, Nike Air Max 90 Dam en in 2007 waren enkele studenten die ik goed kende aan het trainen om de race te lopen. Ze hebben allebei de marathon met succes voltooid, en dat bracht het insect in mijn hoofd dat ik misschien ook een marathon kon voltooien. Kort na onze diploma-uitreiking in mei 2007 (waar de 'voor'-foto hierboven werd genomen) begon ik te rennen en sinds dat moment ben ik niet meer gestopt. Hardlopen werd een deel van mij en ik zei tegen Nike Air Max Tavas Damen mezelf dat ik op een dag de Boston Marathon zou lopen. Ik zwoer echter ook bij mezelf dat ik dit niet zou doen tenzij ik het met een kwalificatietijd verdiende - het was een verheven doel, maar het hield Adidas Superstar Femme me altijd vooruit en gisteren bereikte ik die felbegeerde BQ. De ervaring met het verdienen van een BQ was zeker een emotionele en voor deze hardloper was het echt een droom die uitkwam - ik zal openlijk toegeven dat ik een paar tranen in de auto heb vergoten terwijl ik naar huis reed. Meer dan wat dan ook, het is een bewijs van het feit dat als je iets heel erg genoeg wilt en het nodige harde werk doet, je kunt bereiken wat ooit een onmogelijkheid leek. In april sta ik aan de start van de Boston Marathon van 2011, wetende dat het mijn eigen twee benen waren die me daarheen brachten, en ja, ik zal waarschijnlijk nog een paar Nike Air Max Classic BW Femme tranen vergieten. Na het proberen en falen bij 5 eerdere gelegenheden, is het gevoel van voldoening enorm, en ik kon niet gelukkiger zijn. Mijn 5K PR van 18:51 (oktober 2008) en mijn Half-Marathon PR van Nike Air Max 90 Herren 1:29:47 (november 2008) ) voorspellen beide een snellere marathon dan ik heb gedaan, maar het trainingsvolume is altijd een probleem voor mij geweest, gezien de eisen van mijn werk en een gezin met kleine kinderen. Voor een bijna volledig overzicht van mijn raceresultaten bekijk je mijn racegeschiedenis op Athlinks. Het duurde lang voordat ik besloot welke marathon ik dit najaar zou lopen. Een tijdje overwoog ik om de Clarence DeMar Marathon in SW New Hampshire te lopen, maar ik bleef horen over deze nieuwe race op de zeekust die werd aangekondigd als de platste marathon in New England - de Hampton Smuttynose Rockfest Marathon. Nike Air VaporMax Femme Ze lopen elk jaar een halve marathon in Hampton, maar dit was de eerste keer dat de marathon al geruime tijd naar de zeekust was teruggekeerd. Een paar vrienden begonnen zich hiervoor aan te melden, dus Nike Air Max 95 Dam besloot ik de sprong te wagen, zelfs omdat ik aarzelde om een ??nieuwe race te worden. Bleek een geweldige keuze - Smuttynose was een bijna ideale race voor mijn BQ-poging. Hoewel ik twee afzonderlijke weken van ongeveer 50 mijl wist te beheren, waren de meeste weken sinds afgelopen mei jonger dan 30 MPW (mijn zoon werd begin april geboren). Ik heb dit enigszins gecompenseerd door waar mogelijk in kwaliteitstrainingen te gaan, inclusief verschillende hard track interval-sessies, en drie solide 19-20 mijl lange runs in relatief eenvoudig tempo (30-60 seconden boven doelsnelheid van 7:28 min / mijl ). Dat laatste was voor mij een Nike Air Max Thea Mujer beetje een verandering, omdat ik altijd heb geprobeerd mijn lange runs voort te zetten, ondanks de meeste middelen die ik heb gelezen erop wijzend dat dit onverstandig is en alleen dient om u in elkaar te Nike Air Max 95 Hombre slaan en de kwaliteit van de rest van uw wekelijkse trainingen. Langdurig rennen bleek een geweldige aanpak te zijn, en ondanks de onzekerheid die gepaard gaat met niet lang rennen in de buurt van het racetempo, lijkt het zijn vruchten afgeworpen. Eerlijk gezegd heb ik in deze cyclus meer trage training gedaan (> 8:00 mijl) dan elke voorgaande cyclus, en het is een benadering die ik waarschijnlijk opnieuw zal volgen in de aanloop naar Boston.