F?rra s?ndagen sprang jag Manchester City Marathon, mitt andra och sista maraton i Fall racing-s?songen. De fem veckorna mellan att tj?na min BQ p? Smuttynose och min k?rning av det h?r loppet var b?de galet upptagen och utmattande, och min motivation att tr?na f?r t?vlingen i Nike Air Max 90 Herr Manchester saknades verkligen. Jag l?gde mil, men de flesta var oinspirerade. Jag skulle tillskriva min slaktr?ning till en kombination av tr?tthet, mental nedlucka fr?n slutet av Smuttynose-loppet och bara ett allm?nt behov av att l?ta min kropp ta en paus. Ovanp? detta ?r banan i Manchester extremt kuperad, och jag visste att det inte fanns n?got Adidas Ultra Boost Damen s?tt en PR skulle vara i spel. S?ledes Nike Air Max 90 Womens Pink underh?ll Adidas Superstar Womens jag ett ?gonblick idén att antingen sl?ppa ur loppet eller skala tillbaka och bara g?ra halvmaraton. Det ligger emellertid inte i min natur att backa upp fr?n n?got jag har ?tagit mig, s? n?r en lokal springv?n, Ron of the Got Lactate! blogg, f?reslog att jag skulle g? med honom i takt med m?lgruppen 3:40, jag s?g detta som det perfekta s?ttet att k?ra t?vlingen - spendera lite tid med att k?ra med m?nniskor som jag k?nde, och f?rs?ka hj?lpa andra att uppfylla sitt tidsm?l sedan mitt tog hand om f?rra m?naden. Ist?llet f?r att g?ra en blow-by-blow-rapport om maraton, kommer jag att ta en annan inst?llning h?r och bara f?rs?ka sammanfatta n?gra av de viktigaste punkterna. Avst?nd var en spr?ng. Jag hade en fantastisk tid att springa i konversationshastighet med b?de v?nner Nike Air Max 90 Femmeoch Nike Roshe Run Mujer fr?mlingar. Vi hade en stor grupp med oss ??under stora delar av f?rsta halvan av loppet, men Nike Air Max 1 Hombre efter att halvmaratonl?rarna delade sig vid ungef?r 13 mil var v?r grupp betydligt mindre. Sedan n?r vi slutade m?rdaren kl?ttra upp Daniel Plummer Road p? mil 18 (som slog mig ut f?rra ?ret) och sprang genom campingen Saint Anselm College d?r jag arbetade, b?rjade v?r grupp att fragmentera ?nnu mer och s? sm?ningom fanns det bara ungef?r 6-7 av oss l?mnade, av vilka de flesta hade kvalificerat sig f?r Boston i ett lopp tidigare p? h?sten och k?rde mer eller mindre f?r skojs skull. Jag tillbringade de flesta av de sista sex milen med att springa med mina tv? kollegor (Ron och Joe) och tv? killar i sportkilter som varit med oss ??under st?rre delen av loppet. Jag korsade faktiskt m?llinjen samtidigt med Joe och de tv? kiltade l?parna - det var www.domoreso.fr j?ttebra att avsluta loppet med dem eftersom vi tillbringade det mesta av att springa antingen tillsammans eller hoppa ?ver varandra, och det ?r en m?llinjen som jag inte kan v?nta med att se.Adidas Eqt Support Adv Damen Min officiella sluttid var 3:39:36. ?ven om jag inte lyckades hj?lpa till att f? n?gon till m?llinjen som specifikt fotograferade f?r 3:40-tiden som m?l, k?ndes det ?nd? bra att uppfylla en pacers plikt och avsluta precis under m?ltiden. Det verkar konstigt att ett lopp k?rs betydligt l?ngsammare ?n den jag k?rde bara en m?nad skulle kunna skada mer, men det ?r s? saker som panorerade ut. Som jag sa ovan ?r Manchester en mycket h?rd bana med mycket h?jdf?r?ndring (se h?jdprofil ovan), och jag hade inte gjort mycket backtr?ning f?re Smuttynose eftersom det var en relativt platt bana. P? toppen av det tror jag inte att min kropp var helt ?terh?Adidas Superstar Femme mtad fr?n Smuttynose, och den ?terh?mtades inte heller efter en h?rd 15 miler som jag hade k?rt helgen innan f?r att se om mina f?tter kunde hantera maratonavst?nd i Saucony Grid Type A4 racingl?genheter (mer om detta nedan). Jag k?nde ?m i b?de mina f?tter och ben mycket tidigt i loppet, s?rskilt p? v?nster sida, och jag kastade ut alla f?rs?k att uppm?rksamma formen mycket tidigt som ett resultat - jag valde att bara l?ta min kropp hitta v?gen till k?r som skadar minst. Jag tror att ?mheten ledde till n?gon m?rklig g?ngf?r?ndring p? v?nster sida, och i sena t?vling barkade min v?nstra ITB och h?ftflexor p? mig h?gt. Att k?ra den stora nedf?rsbacken i mil 20 var brutalt p? mina fyrhjulingar, och jag tror inte att jag n?gonsin har varit s? ?m i ett maraton tidigare (ja, kanske i samma lopp f?rra ?ret). I dag, tre dagar bort fr?n Nike Air Max Classic BW Mens loppet, k?nns www.jamlikhalsavast.se allt mestadels bra utom mina f?tter, d?r det verkar som om jag har en viss ?mhet under framfoten. Planen ?r att ta minst en hel vecka ledig bara f?r att ge min kropp en chans att vila nu n?r min maraton ?r ur v?gen.