Het grootste probleem dat we hebben, is dat wij mensen over het algemeen behoorlijk goed zijn in het maken van bewuste veranderingen in de manier waarop we ons bewegen - maar ons lichaam past zich langzaam aan. Geduld is een schone zaak!

We kunnen heel snel wijzigingen aanbrengen in onze hardloopvorm, door ons iets meer op de nieuwe techniek te concentreren. In slechts een kwestie of minuten kan ik een atleet heel anders laten lopen. Hoewel deze veranderingen in eerste instantie zeer bewust en ongeraffineerd zijn en nog moeten worden aanvaard als het nieuwe ‘motorprogramma’ (dit komt met oefening). Het grote probleem is dat hoewel deze veranderingen vrijwel onmiddellijk bewust kunnen worden aangebracht, het zes tot twaalf weken kan duren voordat het lichaam Nike Internationalist Herren zich fysiek aanpast en de kracht, flexibiliteit, enz. Biedt om de nieuwe hardloopvorm aan te kunnen.

Als ik op een dag besluit dat ik ga rennen met een ietwat nieuwe techniek, anders dan de stijl die mijn lichaam in de loop der jaren heeft ontwikkeld, ga ik duidelijk spieren en andere zachte weefsels uitdagen om op manieren te worden geladen waar ze niet aan gewend zijn, waardoor het risico op letsel op de korte termijn kan toenemen - als ik te veel te vroeg doe (zowel qua volume als intensiteit).

Ik hoor de resultaten hiervan bijna dagelijks wanneer ik praat met hardlopers die zijn overgestapt van de landing op de hiel (hiel raakt) naar meer contact tussen middenvoet of voorvoet. Bijna standaard nemen hun kuit- en soleusspieren en soms achillespees allemaal een hameren met de nieuwe vorm. Degenen die het lichaam niet de tijd Nike Air Max Command Uomo geven die het nodig heeft om zich aan te passen en geleidelijk de onderbeenkracht op te bouwen, raken meestal gewond.

Dit geldt met name voor hardlopers die erg voetgericht zijn in hun benadering van het veranderen van hun hardloopvorm. Meestal hebben ze rapporten gelezen of bekeken die de deugden sensationeel maakten van een nieuw geadopteerde middenvoetlanding 'teweeggebracht door blote voeten / minimalistisch schoeisel', gaan ze uit met het einde in gedachten - denkend aan 'niet stoten' - zonder echt de middelen te begrijpen die nodig zijn om bereik dit veilig Dus in plaats van de houding, cadans en paslengte te verbeteren, dwingen ze zichzelf om op de ballen van hun voeten te landen, terwijl ze nog steeds mogelijk overstappen en een slechte houding hebben. Een recept voor een ramp met kalveren!

Een recente studie gepubliceerd in Nike Air Max 97 Mujer de juni-editie van Journal of Pediatric Orthopedics onderzocht de effecten van hardloopschoenen met zware kussens op wedstrijdbaanatleten. Ze vergeleken hun looppatroon in trainers met grote hakken met hoe ze renden in raceflatten en op blote voeten. Nike Air Max 180 Dames Meer dan 70% van de hardlopers had een hielaanval met de gevoerde schoen die niet minder dan 30 procent van de tijd in de andere omstandigheden aanwezig was. Lopers namen een meer natuurlijk voorvoet / middenvoet slagpatroon aan tijdens het lopen op blote voeten of met raceflats. De conclusie is dat het trainen in zwaar dempende trainers door de competitieve hardloper niet duidelijk schadelijk is gebleken voor de prestaties, maar het verandert wel het looppatroon. Ze suggereren verder dat het niet bekend is of de veranderde biomechanica van de trainer met zware hakken schadelijk kan zijn Adidas Zx 750 Herren voor de adolescente hardloper die nog een hardloopstijl ontwikkelt.

Deze studie kent de nadelige effecten van hakslagen op het lichaam zonder schoenen en valt samen met de filosofie dat traditionele hardloopschoenen een natuurlijk looppatroon Nike Air Max 2017 Damen kunnen verstoren, wat kan leiden tot meer letsel en verminderde effici?ntie.