Een paar dagen geleden plaatste ik een eerste blik review van de langverwachte New Balance Minimus Road-schoen. Nou, de volgende dag kwam de UPS-man weer langs, dit keer met een doos met Minimus-schoen # 2, de New Balance Minimus Trail (openbaarmaking - dit was een mediamonster en Nike Air Max 90 Femme Rose werd gratis verstrekt). Van de twee was dit degene die me het meest ge?ntrigeerd had, omdat geruchten suggereerden dat het de meer minimale van de twee schoenen was (het is). Ik werd niet teleurgesteld. Het Nike Air Max 90 Hombre is zeldzaam voor mij om een ??schoen te vinden die perfectie op bijna alle manieren nadert, maar mijn eerste onderbuikreactie is dat de Minimus Trail behoorlijk dicht in de buurt komt. Zoals ik deed met de Minimus Road, wat ik hier ga doen, is mijn allereerste gedachten over deze schoen geven - je kunt verwachten Nike Air Max Thea Femme dat er meer zal komen als ik er meer kilometers in ren. Ten eerste is de Minimus Trail een zeer goed uitziende schoen. Ik ben een grote fan van schoenen die een gedurfde uitspraak doen met hun uiterlijk, en de oranje en zwarte schoen die New Balance me heeft gestuurd, doet dat zeker. De bovenkant van de Minimus Trail Nike Air VaporMax Mens bestaat voornamelijk uit twee soorten gaas, die beide duidelijk te onderscheiden zijn in de afbeeldingen bij deze post. Het gaas op de toebox en de tong is iets meer opgevuld dan de rest en voelt zachter aan. Het absorbeerde ook water als een spons bij het rennen door plassen, wat een beetje ongewoon, maar niet ongemakkelijk voelde. Het resterende gaas is meer open en het bovenwerk als geheel is dunner en veel minder gestructureerd dan dat van de Minimus Road. Van de schoenen die ik in mijn collectie heb, zijn Nike Air Max Classic BW Donne de Mizuno Wave Universe, de originele Nike Free 3.0 en de Vibram Fivefingers het meest vergelijkbaar met de Minimus Trail in termen van bovenstructuur en gevoel - samen komen deze schoenen waarschijnlijk het dichtst in de buurt mijn ideaal qua bovenontwerp. Het interieur van de Minimus Trail is ook indrukwekkend. Net Adidas Superstar Homme als de Minimus Road zijn er maar heel weinig naden en deze schoenen smeken om zonder sok te worden gedragen. Geen van beide schoenen heeft een binnenzool en beide zijn gevoerd met zeer zachte stof die goed aanvoelt tegen de voet. Het interieur van deze schoen is fantastisch. De Minimus Trail laatste is ook een enorm pluspunt - mijn voet past nauwsluitend in de hiel en door de middenvoet, en dan opent de schoen een zeer brede toebox die verrassend flexibel is. (Update: ik heb enkele problemen ontwikkeld waarbij de Nike Air Max 95 Femme zwarte band over de voorvoet in de Minimus Trail aan één kant te strak is - je kunt hier lezen over mijn oplossing voor schoenchirurgie) Ik voel eigenlijk meer vrijheid van teenbeweging in deze schoenen dan ik zelfs doen in mijn Vibrams met hun individuele teenzakken. De combinatie van een meer anatomisch gevormde leest Nike Air Max 90 Femme en een bijna naadloos interieur maakt deze schoenen ongelooflijk comfortabel - ik zou gemakkelijk de hele dag in deze schoenen kunnen rondhangen. Een van de meest verrassende kenmerken van de Minimus Trail is dat het een buitenzool heeft die is gemaakt door Vibram - ja, hetzelfde bedrijf dat de beroemde Vibram Fivefingers-teenschoenen maakt. Het buitenzoolpatroon bestaat uit een reeks cirkelvormige nokken met kuilen ertussen en de gehele zool is opmerkelijk flexibel (veel moreso dan die van de Minimus Road). Ik meet Nike Air Max 90 Donne de zooldikte op ongeveer 15 mm hiel en 11 mm voorvoet (de laatste is moeilijk te meten omdat er geen openingen zijn tussen de tong en de rest van de bovenkant om mijn remklauwen erdoor te krijgen) - het verschil is daarom een ??daling van 4 mm van hiel tot teen . Deze laatste specificatie is ongetwijfeld het Nike Air Max 2017 Mens grootste klachtpunt van echt minimalistische en op blote voeten lopende hardlopers (lees hier meer over de zeer gedetailleerde recensie van Jason Robillard over de Minimus Trail), en ik hoop dat we een zero-drop versie van de Minimus Trail verschijnt in de volgende iteratie van de schoen. Er is zoveel dat deze schoen leuk vindt vanuit een minimalistisch hardloopstandpunt, het is jammer dat veel minimalistische hardlopers ervoor kiezen om deze over te slaan omdat hij een hiellift heeft. Persoonlijk stoort de 4 mm hiellift Nike Air Max 95 Femme me niet, en zowel deze schoen als de Mimimus Road voelen platter aan dan de meeste schoenen op mijn rek. Als ik echter New Balance was, zou ik overwegen om zowel een 4 mm als een zero drop-schoen uit te brengen om tegemoet te komen aan zowel overgangslopers als degenen die al voltijds in minimalistische schoenen Nike Air Max 270 Femme zijn gegaan, zoals de Vibram Fivefingers.