Mijn gok is dat dit type constructie gewicht bespaart, en het zal interessant zijn om te zien hoe het standhoudt naarmate ik er meer kilometers in ren (als iemand commentaar kan geven op duurzaamheid, alsjeblieft - doe me er lang over om grote mijlen te lopen in een paar schoenen sinds Nike Air VaporMax Mens ik er zo veel heb beoordeeld). Met name de constructie is het gewicht van het Mizuno Wave Universe - het is www.domoreso.fr bizar licht. Toen ze voor het eerst in de post aankwamen en ik de doos pakte, was het moeilijk te geloven dat er zelfs Nike Air Vapormax Dames een schoen in zat. Mijn maat 10 weegt elk 3,9 oz, wat betekent dat beide Universe-schoenen samen minder wegen dan alleen een enkel lid van mijn paar Ronins, die elk 8,2 oz wegen. Dat zegt iets, vooral omdat de Ronin vrij licht is als hardloopschoenen gaan. Ik weet niet zeker hoe Mizuno zoveel gewicht van deze schoen heeft weten af ??te werpen, maar het is verbazingwekkend en zeker een van de belangrijkste pluspunten. The Universe is de lichtste schoen in mijn collectie met een redelijke marge, en ik zou graag zien dat meer bedrijven Mizuno's voorsprong volgen (ik geloof dat de Asics Piranha en Adidas Adizero PR de enige anderen zijn die momenteel vergelijken). differentieel, ik meet de Wave Ronin (met enkele mooie Nike Air Max 270 Femme nieuwe digitale C-remklauwen) op 25 mm hiel, 16 mm voorvoet, voor een HF-daling van 9 mm. Ik meet het Wave Universe Nike Air VaporMax Femme op 15 mm hiel, 10 mm voorvoet, voor een HF-val van slechts 5 mm. Dit laatste is het vermelden waard omdat de 9 mm-daling die voor de Wave Universe op de Running Warehouse-website is gemeld, duidelijk onjuist is - ik heb minstens 3 onafhankelijke bevestigingen gehad dat de daling in feite ongeveer 5 mm klopt (update 12/1/10 : Het lijkt erop dat RW dit heeft bijgewerkt tot een daling van 5 mm, dacht dat ze nog steeds alleen de middenzoolwaarden rapporteren - buitenzool en inlegzool niet inbegrepen.) Een ding dat zowel het universum als het Ronin-aandeel zeer comfortabel zit. Beide hebben tamelijk ruime toeboxen (Ronin is een van de breedste die ik bezit), en geen van beide knabbelt op welke manier dan ook. Ik zou zo Nike Air Max 90 Femme Rose ver gaan om te zeggen dat de Ronin een van de meest comfortabele schoenen is die ik bezit, hoewel ik heb gehoord dat Adidas Campus Femme de volgende generatie Ronin een opnieuw ontworpen bovenwerk zal hebben. Blijkbaar hadden mensen geklaagd dat de Ronin 2 te los in de voorvoet was, maar ik vind dit voor een van de deugden. Het Wave Universe is een interessante schoen qua pasvorm en gevoel. Het is opmerkelijk ruim voor zo'n minimale flat, hoewel een beetje minder dan de Ronin, en het voetbed zonder binnenzool is gecoat met een badstofachtig materiaal en voelt erg prettig aan. Ik heb niet geprobeerd sokkenloos erin te rennen, omdat het krassend binnenwerk en een paar naden me een beetje zorgen maken over schuren. Het universum is ook vrij flexibel, ondanks de vrij stevige tussenzool, en over het algemeen vind ik het een zeer comfortabele schoen qua Nike Air Max 95 Femme pasvorm. Hier laten deze twee schoenen echt hun verschillen zien. Omdat het dicht bij de grond rijdt en een lagere Nike Air Max 95 Damen hiel heeft, vind ik het Mizuno Wave Universe een van de gemakkelijkste schoenen in mijn collectie om een ??middenvoet / voorvoet aan te houden. Dit is een beetje vreemd omdat ik veel schoenen heb die vergelijkbaar zijn in termen van hiel-voorvoet, maar om een ??of andere reden lijkt het heelal gewoon goed te voelen als het gaat om het handhaven van een goede vorm. Misschien is het omdat het licht, flexibel en stevig onder de voeten is - echt moeilijk om met zekerheid te zeggen. Ik zou deze schoen aanbevelen als een solide keuze voor iemand die aan een middenvoetaanslag wil werken en toch het gevoel en het uiterlijk van een traditionele hardloopschoen wil behouden. Aan de andere kant lijkt de stevigheid van de zool van het Nike Air Max 95 Hombre> Wave Universe ervoor te zorgen dat mijn benen vermoeid raken sneller in deze schoenen - nogmaals, ik weet niet Nike Air Max 90 Mujer zeker waarom, maar het is vergelijkbaar met het gevoel dat ik krijg in de Saucony Grid Type A4 of New Balance Minimus Road. Misschien ben ik het maar - relatief dunne schoenen met stevige zolen zijn misschien niet ideaal voor mijn loop- en lichaamstype. Het is ook heel goed mogelijk dat ik er niet vaak genoeg in ren om me aan te passen - ik ken hardlopers die marathons in het heelal hebben voltooid met niets dan positieve dingen te zeggen.