Extra gewicht be?nvloedt hardlopers op alle verschillende manieren. Zware hardlopers moeten meer nadenken over steunzolen, overpronatie en vorm.

Dus hoe weet je of je een zware hardloper bent?

Traditioneel worden hardlopers als 'zwaar' beschouwd als ze een BMI van meer dan Adidas Superstar Femme 25 hebben of meer dan 90 kg wegen. Het is het beste om jezelf 's ochtends te wegen wanneer Nike Air Max 95 Damen je opstaat, maar nadat je hebt geplast. Doe dit regelmatig een paar dagen tot je een gemiddelde krijgt en gebruik dat als je gewicht om je BMI te berekenen.

Hoewel BMI geen perfecte wetenschap is, kan het een referentiepunt zijn bij het winkelen voor het juiste paar hardloopschoenen. Gebruik de volgende formule om uw BMI te berekenen: BMI = kg / m (vierkant).

Ik ben het ermee eens dat er niemand is die alles oplost of hardloopt voor blessures. Mijn benadering van het behandelen van hardloopblessures gaat veel verder dan schoenen. Ik wil zelfs graag de opmerking maken dat de schoen ongeveer net zoveel verschil maakt in je hardlopen als het shirt op je rug. Dat gezegd hebbende, ik heb veel favoriete shirts en favoriete schoenen! Het punt is dat onze samenleving veel te veel nadruk heeft gelegd op schoenen en wat we de afgelopen 40 jaar op onze voeten hebben gezet dat we het www.sakerestaurant.cz concept hebben verwaarloosd dat onze voeten prima kunnen functioneren zonder schoenen. Ik heb het geluk dat ik de gelegenheid heb gehad om beide kanten van dit argument of deze discussie te ervaren. Ik droeg orthesen gedurende meer dan 10 jaar van mijn hardloopcarrière en heb veel van mijn pati?nten en hardlopers erin geplaatst. Toen ik ontdekte dat vorm het resultaat was van mijn chronische sesamoidpijn van 10 jaar, stopte ik met focussen op wat ik op mijn voeten plaatste. Ik zeg niet dat schoenen en inzetstukken geen rol spelen bij de behandeling van een blessure, omdat ze dat kunnen - tijdelijk. Wat velen van ons dachten dat het een onderliggende biomechanische vervorming was als de oorzaak van het letsel, is niet zo belangrijk als we denken. Als je veel van de literatuur bestudeert die bestaat over biomechanica van de voet, vooral van Merton Root, zie je dat het alleen studie Nike Air Max Command Mens was van biomechanica van de voet en positie bij individuen. Er is geen direct verband gelegd tussen vervorming als oorzaak van letsel of pathologie, voor zover we hier vandaag de dag nadruk op leggen. Bestaat er een platte voet? Het doet in varianties. Afwijkingen die waarschijnlijk in minder dan een kleine fractie van onze bevolking moeten worden behandeld. Voetafwijkingen die we de neiging hebben te wijten aan hardloopblessures zijn niets anders dan afwijkingen. Als we zouden stoppen met ons te concentreren op schoenen en biomechanische variaties en het lichaam gewoon laten werken zoals het was bedoeld, zou er meer vooruitgang worden geboekt. Begrijp me niet verkeerd, er zijn biomechanische misvormingen in de voet die problemen veroorzaken, maar niet voor zover we ze in de praktijk zien. Ik wil graag de verklaring afleggen dat als een 10-jarige naar iemands voet kijkt en zegt "man kijk naar de voet van die persoon", het waarschijnlijk Adidas Nmd Femme is vervormd in de mate dat het externe ondersteuning of zelfs chirurgische correctie nodig heeft. Door iemands subtalaire gewricht te meten en te vergelijken met een neutrale positie en een ontspannen calcaneale houding, bereiken we niets meer dan een meting die sterk zal vari?ren tussen verschillende beoefenaars. Vergeet niet dat ik door mijn training en oefening veel hoeken en posities in de voet en het onderste uiteinde heb gemeten om tot dit besef te komen. Ik heb veel pati?nten in orthesen geplaatst om deze "misvormingen" te behandelen om te zien dat het niets meer is dan een jachtgeweerbenadering. Ik heb foto's verzameld van de voeten en tassen van schoenen en apparaten die deze pati?nten maanden tot jaren hebben geprobeerd en die niets hebben opgelost.