Enkele maanden geleden plaatste ik een review van een paar Zensah-kuitcompressiehoezen die naar mij werden gestuurd om te testen. Nike Air Max 90 Womens Mijn review was zeer positief en in die post heb ik een Nike Air Max 90 Hombrekort overzicht gegeven van de wetenschap achter hoe compressiekleding ten goede zou moeten komen aan hardlopers. Ik ben nog steeds niet 100% zeker hoe nuttig ze echt zijn, maar ik ben redelijk goed verkocht aan het concept, al was het maar vanuit een oogpunt van comfort en gevoel. Ik heb de afgelopen 4 maanden regelmatig compressiehoezen gedragen en ben niet van plan om te stoppen. Kort nadat ik mijn Zensah-review had gepost, ontving ik een e-mail van Susan Eastman Walton, president van Move Sport Inc. en ontwikkelaar van de RecoFit merk compressie mouwen. Ze bood me een paar RecoFit-mouwen aan voor vergelijkende doeleinden en voegde ook een paar armkoelers toe, die ik nog nooit eerder had geprobeerd.
Het eerste paar Nike Air Max 95 Femme kuitmouwen dat Susan stuurde, was van gemiddelde grootte Nike Air Max 95 Femme> en op basis van mijn metingen bevond ik me eigenlijk precies aan de bovenkant van de middelgrote schaal. Mijn eerste gevoel was dat ze oncomfortabel strak waren, dus ik nam contact op en ze stuurde een paar in de maat large. Ze voelden zich veel comfortabeler, maar om de een of andere reden ging ik terug naar het kleinere paar omdat de strakkere compressie op een vreemde manier goed begon te voelen. Ik heb beide de afgelopen maanden regelmatig gedragen en droeg zelfs het middelgrote paar tijdens de Manchester City Marathon in november zonder grote klachten over de strakke pasvorm - in feite beschouw ik de pasvorm als een belangrijk positief. een beetje moeilijk om echt de verschillen tussen producten te bepalen, zo eenvoudig als compressiehulzen, en zowel de Zensah- als RecoFit-Nike Air Max 90 Womens Pink hoesjes zouden voor de meeste hardlopers even goed Adidas Superstar Femme zijn. De Zensah-mouwen zijn een beetje dikker, en dus misschien een beetje warmer (niet dat kalfskoud ooit echt een probleem is ...), maar de RecoFit-mouwen lijken iets strakker te weven en passen iets strakker op mijn been - de stof is dunner en gladder en voelt anders aan op een manier die moeilijk in woorden te beschrijven is. De RecoFit-mouwen zijn ook afzonderlijk ontworpen voor elk been, terwijl de Zensah-mouwen op elk been kunnen passen - links en rechts zijn niet gedifferentieerd. Al met al ben ik erg blij met zowel de RecoFit- als de Zensah-producten en ik zal ze regelmatig blijven gebruiken voor harde runs en voor herstel daarna. Wat betreft de armkoelers, was ik een beetje sceptisch over het hele armkoeler / warmer-concept. Waarom draag je niet gewoon een shirt met lange Nike Air Max 90 Damen mouwen? Welnu, het voordeel dat ik opnieuw denk, ligt Nike Air Vapormax Womens in de strakke pasvorm. Ik haat het om die strakke compressietypes te dragen die Under Armour en Nike maken omdat ik niet hou van de manier waarop ze op mijn torso aanvoelen - misschien als ik wasbord-abs of iets dergelijks had, zou ik me anders voelen, maar dat gebeurt niet binnenkort. Het leuke van armmouwen is dat ze een fijn compressiegevoel geven, maar stoppen onder de schouder, zodat ze de beweging van het schoudergewricht niet beperken en je romp vrij is van samentrekkende stof. RecoFit armkoelers zijn gemaakt met een stof genaamd Icefil, die is behandeld met Xylitol, een stof die volgens mij in sommige soorten kauwgom voorkomt. Hoe dan ook, Xylitol wordt verondersteld de verdampingskoeling te bevorderen en werkt daardoor de huid af. Ik zal zeggen dat ik een gevoel van Nike Air Max 270 Femme milde verkoeling had toen ik ze voor het eerst aan deed Nike Roshe Run Damen - alsof iemand een heel milde vorm van Icy Hot over mijn armen had gelegd. Ik kan niet zeggen dat de koeling op de vlucht heel goed werkte en ik droeg eigenlijk de RecoFit-armkoelers als armwarmers tijdens mijn BQ-marathon bij Smuttynose. Ik ontdekte dat de beste eigenschap van de armmouwen is dat de compressie helpt om mijn arm in een gebogen positie te houden terwijl ik ren, misschien de benodigde spierkracht te verminderen (totale speculatie hier ...). Hoe dan ook, ze voelden goed, waren comfortabel en ik heb geen klachten. Ik zeg niet dat dit haast is en een soort item koopt, maar als je van compressie op je armen houdt, zijn ze een goede optie.