Vandaag heb ik 10,3 mijl gelopen in mijn Saucony Kinvaras en het deed geen Nike Air Max 270 Womens pijn - in feite was het een van de beste runs die ik had sinds ik de Manchester City Marathon begin november had. Deze uitspraak op zich lijkt misschien niet zo belangrijk - ik loop veel kilometers, en de overgrote meerderheid van hen doet geen pijn. Dat was niet het geval toen ik afgelopen vrijdagavond rende. Ik heb vorige maand een eerste overzicht gemaakt van de langverwachte New Balance Minimus Trail-schoen die begin 2011 op de markt zal komen. In die post proclameerde ik na te zijn gelopen in hen twee keer dat de Minimus Trail bijna perfect Adidas Campus Womens was in een hardloopschoen. Ik meende het. Ik was behoorlijk geslagen met de schoen - hij zag er geweldig uit, hij paste als een handschoen en hij handelde prachtig op de weg en het pad. Ik was ervan overtuigd dat het de perfecte hybride schoen zou worden, die in bijna alle omstandigheden zou Nike Air Max 2017 Femme kunnen worden gedragen. Helaas, zoals soms kan gebeuren in relaties die met een knal beginnen, werd het snel zuur. Het begon net voor Thanksgiving. Mijn familie en ik waren op reis naar Maine, en ik ging de Minimus Trail meenemen omdat er kans was op sneeuw en ik wilde iets dat voor behoorlijke grip zou zorgen in het geval het glad zou worden. Ik koos ervoor om de paden tijdens de autorit omhoog te dragen en toen ik ze aantrok, zag ik een scherp, pijnlijk gevoel aan de basis van mijn pinkachtige teen op mijn rechtervoet (in de regio aangegeven Nike Air Max 95 Femme door de rode cirkel hierboven). Ik dacht er aanvankelijk niets aan, want ik had het niet gevoeld op een van mijn eerdere runs, maar de druk ging nooit weg. Toen ik de schoen inspecteerde toen ik in Maine aankwam, leek het alsof er een asymmetrie in de productie was (zie onderstaande foto) Nike Air VaporMax Dam die ervoor gezorgd had dat de zwarte band aan de overkant van de middenvoetsbeentjes strakker was aan de rechterkant (aangegeven door de gele lijn in de bovenstaande foto) ). De kruising tussen deze band en de zwarte strook die de veters vasthoudt duwde in mijn voet, recht boven het gewricht tussen Nike Air Max 95 Femme mijn pink teen en de 5e middenvoets hoofd. Ik dacht erover om wat materiaal uit de schoen te trimmen, maar koos dit niet omdat ik het niet in het proces wilde vernietigen.
Asymmetrie produceren in het Minimus-parcours? Gele pijlen laten zien hoe het bovenste materiaal verder naar beneden getrokken wordt in de rechtervoetschoen (links op de foto) en de zwarte middenvoetsband lijkt ook naar beneden getrokken. De rechtervoet is aanzienlijk strakker dan de linker voetschoen.
Ik dacht dat misschien een beetje inbreken de metatarsale band zou Nike Air Max 90 Femme uitstrekken, dus besloot ik om een ??loopband in de schoenen te gaan lopen terwijl ik in Maine was. Op dat moment begon het echt lelijk te worden. Ongeveer 15 minuten na mijn run merkte ik een brandend gevoel net boven mijn linkerknie op (tegenovergestelde kant van de pink teenpijn). De pijn werd Nike Air Max Classic BW Dam steeds slechter, uiteindelijk tot het punt waarop ik de run afsneed uit angst dat ik wat schade zou aanrichten. Ik kende deze pijn. Toen ik op de graduate school zat, had ik precies hetzelfde meegemaakt, wat ik zelf gediagnosticeerd heb als iliotibiaal bandsyndroom. Ja, de gevreesde ITBS. In die tijd deed een simpele verandering van schoenen de pijn verdwijnen (ze waren een halve maat te groot en waarschijnlijk niet bedoeld om te rennen), maar ik was verbaasd over wat er gaande was met de Minimus Trail sinds ik ze eerder had gelopen zonder Nike Air Max 270 Homme enige probleem, en ik had geen sporen van ITB-pijn bij eerdere runs (of in de recente geschiedenis). Ik dacht dat de loopband misschien de schuld was omdat ik er al een tijd niet op gelopen had, maar de herinnering aan mijn slechte schoenen van de grad school bleef hangen - de schoenen hadden Nike Air Max 90 Herr het toen veroorzaakt, en misschien veroorzaakten ze het nu. Twee dagen later Ik besloot enigszins angstig om de knie uit te testen met een loop van 5 mijl in mijn altijd vertrouwde Saucony Kinvaras, en tot mijn verbazing was ik volkomen pijnvrij. Geen problemen. De oorzaak van de ITB-pijn was de loopband of de schoenen, en omdat ik enigszins voorzichtig was, heb ik ervoor gekozen om een ??beetje te wachten voordat ik de schoenen weer uitdeed. Ongeveer twee weken later besloot ik om opnieuw een loopband uit te proberen, deze keer in mijn eigen Adidas Superstar Femme kelder met slechts een paar dunne sokken op mijn voeten om de wrijving van de riem te verminderen. Ik hou ervan om van tijd tot tijd 'op blote voeten' op de loopband te lopen, en deze ging prima. Helemaal geen pijn.