Het kost niet veel tijd op internet om te beseffen dat als het gaat om minimalistisch en blootsvoets lopen, wetenschappelijk bewijs op zijn best vlekkerig is. In plaats daarvan vindt men een overvloed aan anekdotes en een enkele vermelding. In een poging om het sterke bewijs van de zwakken te ontleden, hebben een paar mede-promovendi Nike Air VaporMax Mens en ik onlangs een literatuuroverzicht geschreven van blootsvoets lopende biomechanica. Ons doel was om een ??volledig en evidence-based biomechanisch model van blote voeten te formuleren en de mogelijke implicaties voor overbelastingsblessures te beschrijven. Uiteindelijk hebben we 39 artikelen beoordeeld die voldeden Nike Air VaporMax Femme aan onze inclusie- en exclusiecriteria. De publicaties bevatten veel onderwerpen die van belang zijn voor blootsvoets lopen, en onze beoordeling valt buiten het bestek van deze blog (zoals de meeste wetenschappelijke artikelen, te compact ook!) Maar met name één patroon kan van belang zijn voor minimalistische hardlopers. Ik wil het graag delen met lezers van Runblogger. Eerst wil ik mezelf voorstellen. Ik ben 25 en ik heb ultramarathons gerund gedurende 9 jaar. Ik heb 12 mountain 100 milers gespeeld, een paar gewonnen en een 2:39 marathon gelopen. Ik loop meestal ongeveer 90 mijl per week. Ik zit momenteel in de podologische medische school en zoek mijn doctoraat in de podologische geneeskunde (DPM). Ik heb sinds de zomer van 2010 uitsluitend in minimalistische schoenen gewerkt (Brooks Mach 11) en in het algemeen heb ik van Nike Air Max 2017 Mens de verandering geprofiteerd. Vanzelfsprekend is er enige persoonlijke motivatie in mijn interesse in het runnen van biomechanica.
Een van de meest voorkomende beweringen van blote voeten en minimalistische hardloopadvocaten is dat een staking in de voorvoet de impactkrachten vermindert. Ik zou graag willen onderzoeken hoe die Adidas Eqt Support Adv Damenimpactkrachten verzwakt zijn in een voet- of hielcontact en wat dit kan betekenen voor blessures bij overmatig gebruik. In plaats van ons te concentreren op de kracht van de impactkracht, die al dan niet betrokken kan zijn bij overbelastingsletsels, moeten we in plaats daarvan kijken naar pronatie. Overmatige pronatie is geassocieerd met meerdere overbelastingsverwondingen, waaronder die vreselijke nemeses plantaire fasciitis, mediaal tibiaal stresssyndroom (ook bekend als shin splints) en patellofemoraal Adidas Superstar Womens syndroom (aka runner's knee). Uit ons onderzoek naar blootsvoets lopen, hebben we een patroon gevonden dat suggereert dat een voorvoetaanval pronatie kan verminderen in vergelijking met een hielstrike. Sixtest studies vergeleken expliciet de beweging van de achtervoet bij onderwerpen die op blote voeten en schacht liepen. Van Nike Air Max 270 Femme deze zes studies vonden drie een significante afname van de pronatie van de achtervoet in blootsvoetslopers, 1,8,11 twee studies vonden geen verschil tussen de condities, 4,12, en slechts één studie vond een grotere pronatie wanneer proefpersonen op blote voeten liepen.9 Dit is nauwelijks een sterke trend, maar toen we beter keken, ontdekten we dat op twee na alle onderzoeken deelnemers hiel-spits nodig hadden (de opmerking van Runblogger - helaas is deze vereiste vrij gewoon in de wetenschappelijke literatuur Nike Air Max 95 Femme over hardloopmechanica). Van die twee onderzoeken die een opvallende voorvoet toelieten, vonden beide een significante reductie van de pronatie van de achtervoet op blote voeten.1,11 Bovendien, Morley et al. 2010 vond een afname in pronatie toen hiel-stakers blootsvoets liepen. Interessant is dat personen met de grootste www.tonyrusconi.it pronatie de meeste reductie in de achtervoet-eversie zagen. Van de twee studies die geen verschil vonden tussen de condities en de enkele studie die meer achtervoet eversie vond in barefootlopers, vroegen alle benodigde deelnemers om met een hak te slaan. Bovendien waren alle studies het erover eens dat de snelheid van de evacuatie van de achtervoet langzamer was in barefootlopers, wat suggereert dat de pronerende beweging meer gecontroleerd wordt wanneer blootsvoets. Wat betekenen deze resultaten? Niet veel, Nike Roshe Run Mujer totdat we naar nog een vondst kijken. Van de zeven studies die de beweging van het sagittale vlak bij de enkel bestudeerden (dorsaalflexie en plantarflexie, of de voorkant van de voet omhoog en omlaag wijzend in zijaanzicht), waren allen het erover eens dat blote voeten op de grond met een beduidend meer gepasperste voet (Adidas Superstar Mujer voetvoet) slaan meer naar beneden gericht) .1-3,5-7,10 Zelfs bij onderzoeken waarbij proefpersonen hielspitsen waren, troffen proefpersonen aanzienlijk meer plantarflexen op de grond.