Vad du kommer att notera ?r att effektstoppet nu ?r borta. Genom att eliminera h?lsa strejken har vi helt eliminerat effektstoppet. Nike Air Max 90 FemmeAnledningen till Asics Gel Lyte 3 Femme detta ?r att ist?llet f?r att absorbera slag genom en kollision mellan h?len och marken har vi bytt ut det motverkande beteendet f?r absorption av fotens arv och Achilles-sen / kalvmuskulaturkomplexet. Underbenet ?r mycket mer kompatibelt i en fr?mre strejk, och s?ledes ?r kollisionen inte detekterbar. Vad du ocks? kommer m?rka ?r att linjens lutning nu ?r l?gre - laddningsgraden har minskat (det h?r ?r f?rmodligen lite ?verdrivet med tanke p? mina l?ga Photoshop-f?rdigheter, men punkten st?r ?nd?). Om du k?r med en fr?mre strejk, som de flesta barfota l?pare g?r, ?r en vadderad h?l inte n?dv?ndig. I en rondellv?g ?r den kuddade h?len v?sentligen en l?sning p? ett problem som skapas av skor med en vadderad h?l. H?let g?r att du kan sl? p? h?len, och om du sl?r i h?ret beh?ver du h?len f?r skydd.
Jag borde www.melanieo.fr ocks? p?peka att h?l-Nike Air Max 2017 Menst?n i en sko med en vadderad h?l g?r att belastningsgraden minskar. I Daniel Liebermans studie (Lieberman et al., 2010) visade han att belastningsgraden var densamma i shod heel-toe l?pare och barfota framfoten strejkare. Men den viktigaste punkten ?r att ?ven om den kuddade h?len minskar belastningshastigheten, g?r det att du kan springa p? ett s?tt som ?r biomekaniskt annorlunda ?n vad du skulle om du sprang barfota (l?ngre strid, olika gemensamma vinklar, uttalad h?lslag, etc. ). Som ett resultat ?r krafter applicerade p? ett s?tt som kroppen inte kan ha utvecklats f?r att hantera ocks? (t.ex. gemensamma moment ?r h?gre i skor - Kerrigan et al., 2009; kortare, snabbare strid minskar gemensamma effekter - Heiderscheit et al. 2011). Konsekvenserna av detta ?r vad vi f?rs?ker f?Adidas NMD Femmerst? n?r det g?ller att till?mpa Nike Air Max Classic BW Mens denna kunskap p?Nike Air Max 95 Femme  skaderisk.
Varf?r g?r allt detta? Det ?r viktigt eftersom h?gre belastningsbelastningar f?r vertikal belastning, men inte p?slagstoppar, har kopplats till skador som frakturer i nedre extremiteten (se denna granskning av Zadpoor ??och Nikooyan, 2011). Det finns en del debatt om detta ?mne, som Nigg, 1997 rapporterade resultat av en prospektiv studie fr?n en examensarbete som tyder p? att slagkraft och lasthastighet inte ?r kopplade till skada, och att ?kad belastning faktiskt var f?rknippad med f?rre skador. Men den h?r analysen tittade p? kortsiktiga skador och tittade inte p? skador av en viss typ. Jag ?r ocks? ganska tveksam n?r jag f?rs?ker tolka resultat fr?n forskning som inte har publicerats i en peer-reviewed journal. I motsats till Niggs fynd, Davis et al. rapportera resultat Nike Air Max 270 Donne fr?n en prospektiv studie Adidas Ultra Boost Donne i en konferensabstrakt Nike Air Max TN Mujer som visar att vertikal p?verkans topp och vertikal belastningshastighet ?r kopplad till en h?gre f?rekomst av l?pskada. ?terigen, inte publicerad i en peer reviewed journal, men ocks? prospektiv och mots?gelsefull mot Niggs rapport. I st?llet f?r hash denna debatt ut mig, kommer jag att skjuta upp till en expert p? ?mnet. Jay Dicharry (bilden till v?nster) ?r en fysioterapeut och forskare vid University of Virginia Speed ??Clinic. Han tillbringar sin tid i ett av de mest h?gteknologiska g?nganalyslabbarna i v?rlden som f?rs?ker fixa brutna l?pare. Efter att ha skickat min skadem?rkningssamling, skickade Jay mig och sa att han har arbetat p? ett inl?gg om betydelsen av vertikal laddningshastighet, och vi har samordnat f?r att posta samtidigt. S? med denna introduktion till ?mnet fr?n mig kommer jag att Nike Air Max 95 Femme l?ta Jay ta det Adidas Superstar Womens h?rifr?n. Jag ?r s?ker p? att konferensen i WV har inspirerat er alla att forts?tta den intressanta str?van efter kunskap om att springa form och minska kollisionsrelaterad skada . Jag ser fram emot att l?ra mig mer eftersom detta forts?tter att utvecklas.
En sak jag har kommit att tro p? GRF och GRT, samt Ground Contact Time (GCT) ?r en relativ skillnad i eliter vs icke-eliter. Jag vet inte om det har gjorts forskning om detta, men jag misst?nker att den har eller ?r f?r n?rvarande p? g?ng. J?mf?relsen ?r enligt f?ljande: Elites = h?gre GRF, l?gre GRT, l?gre GCT Icke-eliter / mindre utbildade idrottare = l?gre GRF, h?gre GRT, h?gre GRT Verkar detta r?tt och ?r det en funktion av mer / b?ttre tr?ning?