Jag b?rjade med korta promenader runt om i grannskapet och ?kar l?ngsamt varaktigheten. N?r jag ?ntligen b?rjade springa i dem, kartlade jag ut n?gra dubbla rutter i mitt grannskap som skulle till?ta mig att springa f?rst i mina VFFs, sluta tillbaka mitt hus och byta tillbaka till mina vanliga skor f?r att avsluta min session. Jag skulle springa minst 3 g?nger p? ett visst avst?nd i mina VFFs innan jag steg upp k?rstr?ckan. Det tog mig n?gra m?nader att f? upp till 6 miles i min VFFS. De senaste Nike Air Max 90 Mujer tv? veckorna var tortyr f?r mig f?r att jag kom Nike Air Max 90 Womens till att dra mig p? mina gamla skor. Men jag best?mde Adidas Superstar Femme mig f?r att vara fokuserad. ?h, och jag drog orthotics l?ngs v?gen. N?r jag kunde g?ra min 6 mils v?g med mina VFFs, fastnade jag med min 3 dagars rutin. Men jag m?rkte att mina ben k?nde sig bra efter varje k?rning och till skillnad fr?n k?rningar i mina gamla r?relseskor, verkade inte beh?va de 3 dagars vila. Men jag har k?rt var tredje dag s? l?nge jag tyckte inte att jag skulle trycka p? min tur. Efter n?gra veckor best?mde jag mig emellertid att f?rs?ka varannan dag. Visst nog, ingen sm?rta! Jag har gjort varannan dag i ett par veckor nu och k?nner att jag kunde g? upp till varje dag om jag k?nde mig som den. Jag tror att jag v?ntar ett tag f?r det! Running in VFFs har hj?lpt mina ben (och anklar och kn?n och f?tter) att k?nna det Nike Air Max 90 Womens b?sta de har i ?r. Min fru m?rker ?ven att Nike Air Max Classic BW Dames de ser starkare ut. Jag hade svullnad i en av mina Nike Air Max 90 Womens Pink vrister p? grund av blodpropp och den svullnaden har i princip f?rsvunnit! Jag b?r mina VFFs f?r vikttr?ning och jag g?r vikter med mina knep och d?da hissar som jag bara kunde f?rest?lla mig i det f?rflutna! Jag gick igenom n?gra videoklipp som jag tog f?rra sommaren och kom ?ver en intressant en som jag hade skott av min dotter k?r mot min videokamera med h?g hastighet. Videon nedan visar hennes landning p? hennes framsida p? asfalt n?r hon k?rde mot kameran - den ?r filmad p? 1000 bilder per sekund, vilket ?r l?jligt snabbt. Vad ?r coolt om den h?r videon ?r att den visar hur fettkudden under framkanten komprimerar under kontakten och hur t?rna sprids ut varandra. Detta ?r vad barfota l?pare kallar "toe splay", och det ?r anledningen till att jag och m?nga andra minimalistiska Nike Air Max 90 Femme Rose l?pare som en bred toebox i v?ra l?parskor. L?gt och Adidas Superstar Femme metodiskt arbetat i min VFF hj?lpte mig att undvika ?verg?ngsskador. Min fru kommer att bekr?fta att jag kan vara lite besatt av saker s? att jag l?tt kan ha hoppat i huvudet med dessa nya skor och blev skadad snabbt. Men jag ledde varningarna online och ?r s?ker p? att jag gjorde det. Jag har just f?tt ett ?versynspar av Merrell Barefoot Trail Glove idag. Jag sprang i dem ikv?ll men Merrell har beg?rt att jag h?ller p? med en recension till februari, vilket ?r ett bra samtal eftersom det kommer att ge mig lite tid att l?gga n?gra mil p? dem (Uppdatering 2/27/2011: Min recension av Merrell Trail Handske ?r nu upplagd). Under tiden vill jag h?nvisa dig till en gl?dande ?versyn av Merrell Trail Glove som ?verf?rdes p? Barefoot Running University av Jason Robillard. Jason jobbar med Nike Air Max 270 Mujer Merrell f?r att utveckla pedagogiskt material i Nike Air Max Classic BW Donne samband med den formella utg?van av Merrell Barefoot-linjen (rapporterad till februari 1), och om min f?rsta k?rning var n?gon indikation, ?r Jason's omd?me ganska korrekt. Det ?r ett snabbt teaserfoto av Trail Handske (notera - det h?r ?r sanna nollfallskor - jag m?tta dem med kaliper) F?r n?gra veckor sedan lade jag upp ett omd?me fr?n l?saren Bob C. om hans erfarenhet att ?verg? till minimalistiska l?parskor. Bob lyckades eliminera n?gon nagande sm?rta genom att byta skor och form, men led ocks? en stressfraktur i processen som han f?rklarar g?r f?r mycket f?r tidigt. Bob var bara en av m?nga historier som jag f?r i privata e-postmeddelanden, och han var v?nlig nog att l?ta mig dela den. I det h?r inl?gget vill jag dela ber?ttelserna om tv? till?ggsl?pare: Sgt. R. och Bob HThe f?rsta Nike Air Max 270 Herr ber?ttelsen kommer fr?n en soldat som kontaktade Nike Air Max 90 Femme Rose mig f?r n?gra m?nader sedan. Hon ?r utplacerad utomlands och fann framg?ng och fly fr?n sm?rta och skada genom att springa i Vibram Fivefingers. Av sk?l som hon beskriver nedan kan hon inte l?ngre anv?nda VFF: n, s? hon mailade mig med sin ber?ttelse och en beg?ran om alternativa skof?rslag.