Afbeelding via CrunchBaseReporter Gina Nike Air Max 95 Femme Kolata heeft vandaag in de New York Times een uitstekend artikel gepubliceerd waarin wordt besproken wat we wel en niet weten over hoe aangepaste orthesen werken. Ze interviewde gerenommeerde Nike Air VaporMax Damen biomechanici Benno Nigg (University of Calgary) en Joesph Hamill (University of Massachusetts), evenals verschillende orthopedische makers. Hier zijn enkele citaten uit de keuze: "Zijn (Dr. Nigg's) algemene conclusie: inzetstukken voor schoenen of orthesen kunnen nuttig zijn als oplossing voor de korte termijn, om verwondingen www.jamlikhalsavast.se bij sommige atleten te voorkomen. Maar het is niet duidelijk hoe inserts moeten worden gemaakt die werken. Het idee dat ze mechanische uitlijnproblemen moeten corrigeren, houdt niet op. "
Joseph Hamill: "Ik denk dat het belangrijkste is om op te merken dat we als biomechanici echt niet weten hoe orthesen werken."
Scott Nike Air Max 95 FemmeD. Cummings, president van de American Academy of Orthotists and Prosthetists: "... als het gaat om wetenschap en rigoureuze studies, voegde hij eraan toe:" er bestaat relatief weinig bewijsmateriaal. "Benno Nigg:" daar is het niet nodig om een ??platte voet te "corrigeren". Alles wat Jason hoeft te doen is zijn voet- en enkelspieren versterken en dan proberen zonder orthesen te lopen. "Ik was echter een beetje perplex door deze verklaring:" Dr. Nigg zegt dat hij zich altijd afvroeg wat er mis was met platte voeten.Nike Air Max 270 Womens  Bogen, legt hij uit, zijn een evolutionair overblijfsel, nodig door primaten die bomen vasthielden met hun voeten. "Aangezien we dat niet meer doen, hebben we niet echt een boog nodig", schreef hij in een e-mail. "Waarom zouden we? Voor de landing - niet nodig. Voor de standfase - niet nodig. Voor de startfase - niet nodig. Dus een platte voet is niet iets dat per se slecht is. "Chimpansees hebben geen boog, maar mensen wel, dus ik vind het een vreemd argument dat het een overblijfsel is dat overblijft na onze dagen klimmen in de bomen (zie foto links) - menselijk voetstuk, chimpansee op de bodem) .Ik ben geen podotherapeut en heb ook nooit orthesen gedragen, maar mijn basisgevoel bij het lezen van het artikel is dat de geciteerde biomechanici denken dat ze nuttig kunnen zijn voor behandeling op korte termijn, maar met behulp van Adidas Ultra Boost Donne op lange termijn is het niet gerechtvaardigd om, zoals Nigg nogmaals zegt, "tot een vermindering van de spierkracht te leiden." Behandel ze meer als een kruk dan als een permanente oplossing lijkt de boodschap thuis te zijn. Net voor Kerstmis ontving ik een zeer doordachte en goed onderzochte e-mail van ultrarunner Phil Shaw. Naast het feit dat hij een zeer succesvolle langeafstandsloper is, volgt Phil ook een doctorsgraad in de podotherapie - een gevaarlijke combinatie! Zoals ik, is Phil van mening dat het huidige paradigma van het proberen om voetbewegingen te beheersen door middel van chique schoenentechnologie met een twijfelachtige doeltreffendheid. te ver weg gegaan (kijk voor meer informatie over mijn mening over mijn bericht over het "pronation control paradigm"). Hij wilde me een aantal gedachten meedelen die hij over dit Nike Air Max 270 Mujer onderwerp had samengesteld als resultaat van een uitgebreide beoordeling van de wetenschappelijke literatuur over blootsvoets lopen en het op de voorvoet slaan en hoe ze beide kunnen helpen pronatie te verminderen zonder dat er externe technologische interventie nodig is. Het werk van Phil spreekt grotendeels voor zichzelf, en Nike Air Force 1 Dames ik wil hem bedanken voor het toestaan ??dat ik het hier op Runblogger kan delen. Veel plezier! Het kost niet veel tijd op internet om te beseffen dat als het gaat om minimalistisch en blootsvoets lopen, wetenschappelijk bewijs op zijn best vlekkerig is. In plaats daarvan vindt men een overvloed aan anekdotes en een enkele vermelding. In een poging om het sterke bewijs van de zwakken te ontleden, hebben een paar mede-promovendi en ik onlangs een literatuuroverzicht geschreven van blootsvoets lopende biomechanica. Nike Air Max 90 Womens Pink Ons doel was om een ??volledig en evidence-based biomechanisch model van blote voeten te formuleren en de mogelijke implicaties voor overbelastingsblessures te beschrijven. Uiteindelijk hebben we 39 artikelen beoordeeld die voldeden aan onze inclusie- en exclusiecriteria. De publicaties bevatten veel onderwerpen die van Nike Air Max 2017 Dam belang zijn voor blootsvoets lopen, en onze beoordeling valt buiten het bestek van deze blog (zoals de meeste wetenschappelijke artikelen, te compact ook!) Maar met name één patroon kan van belang zijn voor minimalistische hardlopers. Ik wil het graag delen met lezers van Runblogger.