I g?r offentliggjorde jeg et indl?g om emnet lodret belastning i l?bet af l?b -www.melanieo.fr lyder som et komplekst emne, men i virkeligheden repr?senterer det simpelthen, hvor hurtigt du har indflydelse p? jorden, n?r du k?rer. Emnet har f?et en stor interesse blandt forskere p? det seneste, da nyere forskning har antydet, at h?jere belastningsrater kan knyttes til ?get sandsynlighed for at lide en l?bende skade (ligesom de fleste ting i videnskaben, der er en debat om dette). Ogs? i g?r, Jay Dicharry, en fysioterapeut ved University of Virginia Speed ??Lab, offentliggjorde sine tanker om, hvorfor en runner burde bekymre sig om at indl?se sats baseret p? hans kliniske og forskningsm?ssige baggrund. I dette indl?g siger Jay: "Jeg har l?rt gennem ?rene, at det er kritisk at minimere belastningshastigheden." "At reducere belastningshastigheden anvendt p? v?v vil minimere v?vsstress til l?beren, minimere virkningerne af Nike Air Max 90 Femme mikrotraumet af udholdenhedstr?ning. Den hastighed, som strukturer er belastet p?, har v?ret impliceret i b?de stressfrakturer og bl?ddys dysfunktion. "I mit tidligere indl?g opsummerede jeg et udsnit af det, der blev d?kket p? et tredages kursus kaldet" Nye tendenser til forebyggelse af kv?stelser ", der Jeg deltog i sidste weekend i West Virginia. Udover at diskutere hvad vi g?r og ikke ved ?rsagerne til at k?re skader, er kursusinstrukt?ren, Blaise Dubois, en canadisk fysioterapeut fra Quebec City (Blaise l?ngst til h?jre i billedet nedenfor) dybt ind i nogle af hans behandlingsstrategier. Blaise f?ler meget st?rkt, at store, omfangsrige moderne l?besko ikke hj?lper l?bere, og han angav, at han har ordineret racerlejligheder til sine patienter i ca. 8 ?r med god succes. Udover skiftendringer er Blaise ogs? en advokat for Nike Air Max 90 Womens naturlig l?besko, og han mener, at den form, som h?jh?lede, kraftigt polstrede sko tillader, potentielt kan v?re en ?rsag til skade hos nogle (mange?) L?bere. Han f?lger hans f?rste indl?g i dag med et stort indl?g, der beskriver de m?der, hvorp? en l?ber kan g? om at reducere belastningshastigheden. Her diskuterer han, hvorfor footstrike m?ske ikke er den prim?re faktor i ganggennemgang, som vi alle b?r fokusere p?, samt andre tips til at reducere belastningshastigheden. Fascinerende l?st sikkerhedskopieret af lab data - vil ikke give v?k detaljerne. L?s Jay's post her.S? hvad er det egentlige naturlige l?beskema? I grund og botten er naturlig l?bende form den form, du vil vedtage, hvis du j?vnligt l?b barfodet. Blaise er imidlertid en realist, og er fra Quebec City, hvor det er latterligt koldt og sneet om vinteren, indser Nike Air Max Classic BW Womens han, at l?bende barfodet ikke skal flyve med de fleste af sine patienter. Som s?dan, i stedet for at fokusere p? minut detaljer om formularen eller r?dgive patienter til at fokusere p? deres footstrike eller andre aspekter af biomekanik, fokuserer han i f?rste omgang i f?rste omgang p? cadence (se Blaise's 10 Golden Rules her). Ud over fladere sko vil han generelt anbefale, at patienterne tilstr?ber en trinhastighed p? 170-190 trin pr. Minut, og han finder det ofte nok for en l?ber at g?re en m?rkbar forandring i form.
Hvis man alene arbejder med kadence ikke opn?r det ?nskede resultat, tilf?jer han i andre tegn som at fort?lle patienten at "g?re mindre st?j", n?r de l?ber, eller han fort?ller dem at "l?be blidt." Generelt, hvis du er ved at sl? l?beb?ndet eller jorden, n?r du l?ber, er det m?ske ikke det bedste for dine f?dder www.domoreso.fr og ben. Blaise ser ogs? ikke ud til at besatte for meget om fodstrike - hvis kadence og form ser generelt godt ud, er en mild "proprioreceptiv" h?lstrejke ikke en stor ting for ham (Jay Dicharry fra UVA Speed ??Lab ekkede dette - han angav at footstrike er meget variabel og ikke altid perfekt korreleret med ting som slagkraft). En jordsk?lvende overstride er derimod en anden historie - ikke alle h?lstrejker er skabt lige. Blaise angav, at han i sin kliniske oplevelse lavede en skifteskifte (jeg elsker det faktum, at han foreskriver racerflader!), Der arbejder p? stigende kadence og coaching sine patienter til at l?be stille kan ofte have meget positive fordele med hensyn til at hj?lpe dem med at overvinde kroniske skader. Under kurset viste Blaise sin teknik til coaching af kadence p? flere deltagere - det var temmelig fantastisk at se.