Kanske ?r det st?rsta hemma-meddelandet fr?n det h?r pappret att om du vill ta hand om vad mer naturlig k?rning k?nns,Nike Air Max 90 Dames helt enkelt ta av dig skor och f?rs?k att springa p? barfota. Barefoot och minimalistiska l?pare s?ger ofta att det b?sta s?ttet att arbeta p? g?ngbyte, om det ?r ditt m?l, ?r att b?rja k?ra barfota, och n?r du l?r dig barfota kommer det att beh?llas n?r du b?rjar springa i skor. Jag tenderar att h?lla med det h?r med min egen erfarenhet, ?ven om jag gjorde det mesta av min form i Vibram Fivefingers. Jag kan nu springa ganska bekv?mt i 4-6mm lyftskor med en mittfotsteg, men det var en l?ng process att komma till den punkten och omprogrammeringen kan ta ganska l?ng tid. Allt i allt var det en cool liten studie med en Nike Air Max 90 Uomo enkel hypotes och ganska enkla resultat. Liksom andra studier har det visat att barfota ?r annorlunda ?n att springa i skor, och att effektparametrar f?r?ndras n?r skor tas bort. Betyr det att vi alla ska springa Nike Air Max 95 Mujer barfota hela tiden? Sj?lvklart inte! Det kan fungera f?r vissa, men det ?r opraktiskt f?r andra, inklusive mig n?r jag arbetar med 3+ m?naders ist?ckta trottoarer och v?gar som jag har i vinter. Jag ?r personligen inte en vanlig barfota, men har gjort det vid n?gra tillf?llen (upp till 2 mil p? asfalt) och kan bevisa att det ?r v?ldigt annorlunda ?n att springa i skor. Vi har fortfarande mycket att l?ra oss, men det ?r bra att se forskare som tar upp dessa fr?gor, och det h?r papperet var ett bra bidrag. Det ?r typiskt f?r n?stan alla vetenskapliga papper, jag ?r kvar med fler fr?gor ?n svar efter att ha l?st den h?r, men Nike Air Max Classic BW s?dan ?r forskningen. Bland de saker jag skulle vilja veta: Vad hade h?nt om l?parna sprang i en vanlig sko med en 12mm h?ckslyft? Skulle detta ha skiljat sig ?n 4mm-droppskorna? Utvidga den tidigare tanken skulle www.tonyrusconi.it jag vilja se skor av varierande h?llyftprov som testats f?r att se om det finns ett tr?skelv?rde under vilket g?ngen f?r?ndras i en h?ckslagande l?pare. M?ste du g? hela v?gen till barfota? Andra studier har visat att skor som Vibram Fivefingers g?r ett rimligt jobb att simulera barfota mekanik (Squadrone and Gallozzi, 2009), s? det skulle vara intressant att se vid vilken tidpunkt vi f?rlorar den likheten d? vi ?ndrar mellansula egenskaper. Hur skulle resultaten av denna studie varierar om vanliga minimalistiska / barfota l?pare testades? S?som diskuterats ovan, hur p?verkar acklimatiseringen resultaten? Alltf?r ofta studier Nike Air Max Classic BW Hombre som detta g?rs genom att exponera h?ftiga l?pare ett nytt tillst?nd (l?g droppe sko, barfota) och be dem att springa utan att acklimatisera till det nya skicket. Resultaten av denna studie visar att l?pande Adidas Superstar Homme barfota resulterar i n?stan omedelbara f?r?ndringar, men ?ven barfota l?pare i den h?r studien gav en effektstopp, vilket vanligtvis inte ?r fallet f?r vanliga barfota l?pare som de som unders?ktes av Lieberman et al., 2010. Det ?r uppenbart att en motorinl?rningsprocess m?ste vara inblandad, och det beh?ver studeras mer detaljerat. Vad studien saknas ?r vad som h?nder efter kortvarig acklimering. Till exempel, om jag spenderar tv? veckor i barfota och sedan g?r shod, vad h?nder? Jag kan ber?tta f?r dig vad som h?nder med mig (och sj?lvklart ?r jag inte representativ f?r n?gra antal l?pare), jag ?terv?nder tillbaka till en Nike Air Max 90 Femme Rose h?lsa. ?ven om jag s?tter p? ett par Vibrams, sl?r jag fortfarande h?len n?r foten ?r t?ckt, oavsett droppen. Sj?lvklart ?r jag l?ngsam p? upptaget, men det h?r st?der uppfattningen (som du har lagt fram m?nga Nike Air Max 1 Hombre g?nger ?ver) att g?ngf?r?ndringen inte ?r ett korttidsf?rslag, men n?got som kr?ver tid och fokus. ? andra sidan kan terr?ng ocks? medverka till vad som h?nder. Med Vibrams exempel igen, om jag b?r Vibrams p? ett sp?r, ?r jag mer ben?gen att springa med en barfota / g?ng ?n min typiska h?ftrikning. De var min introduktion till framkanten och jag anpassade mig ganska snabbt. Jag k?r n?stan uteslutande i dem. Jag h?mtade just Minimus f?rra veckan, och jag kan inte tycka att hitta min forfoot i dem. Jag gjorde 7 + mil i dem p? m?ndagskv?ll och var s? frustrerad med erfarenheten att n?r jag kom hem satte jag p? bikilorna bara f?r att slutf?ra natten med den "en bra mil" k?nslan. ?verg?ngen var ?verraskande sv?r. Bikilorna var s? besv?rliga som de hade varit f?rsta g?ngen jag bar dem, och mina f?tter k?nde mig otroligt ?mma. Jag var Adidas Superstar Dam tvungen att fokusera p? min form en kvart mil eller s? innan jag verkligen kunde komma in i loppet.