Min v?n Mark Cucuzzella genomf?r en unders?kning om Chi Running i samarbete med Chi Running grundare Danny Dreyer. Jag hade m?jlighet att tr?ffa Danny www.amolan.es vid den senaste skridskonferens som jag deltog i Shepherdstown, WV, och kunde delta i en kort, en timmes Chi Running workshop med honom. Jag var imponerad av Dannys t?lmodiga och tankev?ckande tillv?gag?ngss?tt att undervisa k?rform och fick m?jlighet att prata Nike Air Max Classic BW Donnemed ett antal l?pare som har gynnat mycket genom att anta Chi. Mark fr?gade mig om jag skulle vara beredd att l?gga in ett kort meddelande som introducerar och l?nkar till deras unders?kning - om du har erfarenhet av Chi Running, var v?nlig ?verv?ga att fylla i det. Jag har l?st din blogg i ca 6 m?nader nu och tycker verkligen om det . Jag b?rjade springa efter en hj?rtinfarkt p? bara 42 och fick tre stenter. Running ?r en av de f? aktiviteter d?r jag kan f? min hj?rtfrekvens p? kort tid. Jag visste att jag skulle g?ra detta under resten av mitt liv och letade efter ett s?tt Adidas Superstar Femmeatt undvika skada. Jag l?ste Chirunning boken och anpassade mig till det snabbt. Efter att ha l?st din blogg och m?nga andra artiklar om k?rning ?r jag inte s?ker p? att n?got nytt i den l?pande v?rlden ?r adresserad i boken. Jag ?r tacksam f?r att ha l?st boken Adidas Superstar Femme och ?ndrat till en mittfotstrejk. Genom att l?gga till "chi" p? ordet som k?rs, verkar Mr. Dreyer inte ha n?got problem med att ta kredit f?r f?r?ndringar i k?rform som har funnits l?nge. Men han har marknadsf?rt sig bra och n?tt en stor publik. Han fick mig och jag ?r tacksam f?r det. Idag diskuterar Amby Burfoot en ny studie Nike Air Max 95 Damen av ett forskargrupp vid University of Massachusetts, som drivs av biomekaniker Dr. Joseph Hamill (se abstrakt h?r). Studien ?r ett intressant bidrag till v?r kunskap om hur l?parskor p?verkar hur vi p?verkar marken medan vi k?r och l?gger till den Adidas NMD Mujer v?xande litteraturbasen som visar att l?pande barfota minskar b?de h?gsta slagkrafter och lasthastighet (hur snabbt foten p?verkar marken) i f?rh?llande till l?pning i skor. ?kad lasthastighet har kopplats till skador som stressfrakturer. Vad Hamill och kollegor gjorde Nike Air Max 2017 Donne var att ta en grupp av tio l?pare som var h?ckslagare och f? dem att springa ?ver en kraftplatta 10 g?nger i var och en av fyra skor. Tre av dessa var 4mm droppskor (det vill s?ga 4mm h?ftlyftning i f?rh?llande till framfoten) som varierade endast i den totala tjockleken p? mellansula-kudden (alla hade en tunn ytters?l)Nike Air Max 95 Femme . Med andra ord var skostillst?nden enligt f?ljande vad g?ller mellansula kudde: 4mm h?l, 0mm framfoot; 12mm h?l, 8mm framfoot; 20mm h?l, 16mm framfoot. Det fj?rde villkoret var att f? l?parna att g? barfota. Ingen av dessa l?pare verkar ha varit vanliga Nike Air Max 90 Mujer minimalistiska eller barfota l?pare, s? studien ?r i grund och botten tittar p? hur en l?pare brukade springa i en typisk modern sko f?r?ndras n?r de g?r till en 4 mm droppsko (med varierande mellansula konfiguration) mot barfota . Detta ?r kort sikt, omedelbar Nike Air Max Classic BW Dam f?r?ndring d? l?parna inte k?rde under en l?ngre tid f?r att acklimatisera sig i n?gon av dessa shod eller unshod villkor (acklimation var bara 5-10 minuter f?re datainsamling). Vad f?rfattarna fann var att slagegenskaper och kn? / fotledsstyvhet varierade inte mellan de tre shod-f?rh?llandena. L?parna fortsatte att vara h?Adidas Superstar Donne ngare i de 3 iterationerna av 4mm-droppskorna, men detaljer om gait-kinematik som stridshastighet, l?ngd etc. rapporterades inte. Men n?r man k?r barfota, som f?rmodligen var ett nytt beteende f?r dessa l?pare, antog de en mittfoot / framfootstrejk (jag var Nike Air Max 95 Dames lite f?rvirrad av hur de definierar mittfoten eftersom de pratar om foten som kontaktar mittfoten, varefter h?len kommer ner - Jag tenderar att t?nka p? mittfoten som ?r samtidig kontakt med h?len och basen av den femte metatarsalen). F?rknippade med detta ?r det faktum att belastningstopp och belastningshastighet reducerades avsev?rt, tiden f?r att n? slagkraften minskade och ?kningen av fotledningen ?kade i barfota tillst?ndet.