Ik zou je willen verwijzen naar een post die ik schreef over blootsvoets lopen dat Nike Air Max TN Mujer net vandaag live is gegaan op de dailymile Community Blog. De post vat mijn huidige denken over het blootsvoets lopende debat samen en heeft de titel: "Blootsvoets lopen: sloot je schoenen, verander je gang, een eerlijke blik op www.domoreso.fr een moe debat." In de post neem ik naar mijn mening Nike Air Max 95 Mujer een eerlijk en realistisch beeld kijk naar de voors en tegens van hardlopen op blote voeten, en pak wat naar mijn gevoel een overdreven controversieel debat is over een stijl van hardlopen die nooit door meer dan een kleine minderheid van hardlopers fulltime zal worden beoefend. Dat gezegd hebbende, bespreek ik ook enkele van de vele voordelen van het opnemen van ten minste een kleine hoeveelheid puur op blote voeten lopen (lees: geen schoenen!) In je training en dring er bij iedereen op aan om het minstens een keer te proberen. Naast mijn bericht , Nike Air Max 90 Uomo Ik wil je ook wijzen op een aantal interessante berichten die vorige week werden gepubliceerd tijdens Barefoot Running Week op de dailymile Community Blog. Zaterdag heb ik mijn eerste Ultramarathon gespeeld - de HAT Run 50K in Susquehana Adidas Superstar Dames State Park, MD. In de opmerkingen na mijn Nike Air Max 270 Mens race-rapport, vroegen een paar mensen me hoe ik de New Balance Minimus Trail als mijn raceschoen begon te kiezen, vooral gezien mijn ietwat tumultueuze geschiedenis ermee. Dit bericht is een samenvatting van mijn denkproces. Als een korte samenvatting, ging ik van de eerste overweldigende lof voor de Minimus Trail naar wanhoop nadat de schoen me ernstige ITB-pijn veroorzaakte bij twee opeenvolgende runs (gescheiden door meer dan een maand). Ik ontdekte dat een fabricagefout ervoor had gezorgd dat de voorvoetband aan één kant te strak zat (zie onderstaande Nike Air Max 90 Womens foto) en vermoedde dat dit misschien een deel van mijn probleem was. Een beetje operatie aan de voorvoetband met een Zwitsers zakmes verlichtte de strakheid (zie onderstaande foto) en een testrit van 4 mijl in de aangepaste schoenen www.philshotton.co.uk ging goed - geen enkele pijn. Nooit een zijn om risico's Nike Air Max Classic BW Dames te vermijden als het gaat om schoenen (het is een slechte gewoonte ...), ik volgde twee weken geleden met een training van 20 mijl op wegen in de Minimus Trail, en ze voelden geweldig. Het volgende weekend was de HAT Run, en het was op dat moment dat ik een beslissing moest nemen. Sinds december rijd ik de overgrote meerderheid van mijn kilometers op trailschoenen. De reden is vrij simpel - wegen en trottoirs hier in New Hampshire zijn sindsdien bedekt met sneeuw en ijs en zijn de afgelopen twee weken alleen maar opgeruimd (hoewel we afgelopen maandag nog 4 centimeter sneeuw kregen). De meeste van mijn mijlen zijn verdeeld tussen de New Balance MT101, Merrell Trail Glove en Saucony Peregrine (ik moet nog steeds volledige beoordelingen schrijven van de Saucony Peregrine en New Nike Air Max 90 Hombre Balance MT101, dus houd deze in de gaten). Ik vind ze alle drie leuk, maar elk bracht aspecten mee van onzekerheid als het erom ging ze te kiezen voor de 50K. De MT101 is een van mijn favoriete schoenen qua pasvorm en aanvoelen, maar de hak is net iets meer dan ik leuk vind, en ik heb wat enkelpijn ervaren bij het uitvoeren van speedwork. Ze lijken in orde te zijn bij langzamere runs. De Merrell Trail-handschoenen zijn ook geweldig, maar ik wist niet precies hoe ik het zou moeten doen voor een kilometer of vijftig in een schoen met een minimale valdemping. De Saucony Slechtvalk is ook leuk, maar het is een beetje aan de smalle kant in vergelijking met de anderen (het past net als de Kinvara) en is aanzienlijk omvangrijker dan de anderen (je weet dat ik een minimale snob ben als ik een schoen zoals de Peregrine volumineus). Dat Nike Air Max 90 Mujer liet de Minimus Trail als de resterende optie. Om helemaal eerlijk te zijn, hou ik echt heel erg van de New Balance Minimus Trail, en sindsdien heb ik ze voor het eerst aangezet. Ik was erg teleurgesteld toen ik mijn problemen met hen tegenkwam en mijn bereidheid om ze af te splitsen was een bewijs van mijn verlangen om ze te laten werken. Het feit dat ze zo'n 20 kilometer lange trainingsrun op de weg hadden afgelegd, gaf me vertrouwen dat het goed zou zijn voor 50K, maar om zeker te zijn nam ik de MT101's mee voor het geval ik halverwege de race moest wisselen. Dat heb ik nooit gedaan - de Minimus Trails werkten fabelachtig bij HAT uit, en afgezien van het stampen van mijn voet op een rots na het uitglijden tijdens een stroomovergang, voelde ik nooit pijn in mijn voeten of onderbenen (quads zijn een ander verhaal, maar dat was vanwege Adidas Superstar Femme de eindeloze heuvels ...). Ondanks dat je ze 2-3 keer in streams hebt gedrenkt, op bijna elk denkbaar oppervlak hebt gedraaid, en vari?rend in tempo van sub-7: 00 tot meer dan 20: 00 / mile, ze hielden geweldig, en ik eindigde met al mijn teennagels intact en niets meer dan een kleine blaar op mijn voet. Zelfs mijn kuiten voelden geweldig - ik denk dat de 4 mm hoge hiellift in de Minimus Trail hierbij hielp, daarom heb ik ervoor gekozen om niet met de Merrells mee te gaan.