Jag visste mycket tidigt i t?vlingen att Adidas Superstar Hombre det inte skulle bli min dag. ?ven i de f?rsta f? skrovl?ngden kunde jag k?nna att mina quads inte var f?rska, och jag var ganska s?ker p? att de skulle Nike Air Max 90 Hombre ge mig allvarliga problem vid n?gon tidpunkt (vilket de verkligen gjorde). Min misstanke ?r att de ?nnu inte var tillbaka till 100% efter att ha slagit p? HAT 50K med sin galna kuperade kurs. En sak jag har l?rt mig under ?ren ?r att det tar min kropp ?tminstone fyra hela veckor att ?terh?mta sig fr?n ett maraton, och HAT-k?rningen sappade min quads mycket s?mre ?n vad som helst maraton n?gonsin har. Jag har ingen ?nger om att k?ra HAT men - som Boston, det var en of?rgl?mlig upplevelse.
Den som trodde att jag fortsatte genom mitt sinne ?ver de f?rsta milen var "l?ngsammare!" Jag visste att jag k?rde f?r fort - faktiskt var min tidiga takt snabbare ?n jag sprang i min BQ-maraton igen i oktober. Jag tror att det faktum att alla runt mig k?rde i samma takt gjorde det sv?rt f?r mig att l?tta av, ?ven om jag visste att det var Nike Air Max 720 Femme smart att g?ra. Att k?ra de f?rsta milen som jag gjorde var ren dumhet, och jag betalade d?ligt f?r misstaget. Det var inte l?nge innan jag b?rjade bli varm. Till skillnad fr?n kyla och vind som gjorde att det var obehagligt att sitta i idrottsbyen, n?r vi k?rde var vinden mindre m?rkbar och solen var ljus - jag slutade faktiskt med lite solbr?nna p? axlarna. Efter att ha gjort all min tr?ning i mycket kallare temperaturer, k?nde det sig faktiskt ganska varmt mot mig och b?rjade ?ngra beslutet att b?ra min armv?rmare. Men f?r n?gon mystifierande anledning tog jag dem aldrig av - konstigt hur man inte alltid g?r vad som ?r logiskt n?r man k?r en t?vling. Kombinationen av takt och v?rme ledde mig till att dricka vatten i de flesta av vattenstopparna, och detta satte scenen f?r h?ndelser som skulle utvecklas senare. M?ngden l?ngs Nike Air Max 270 Womens racerbanan var precis som alla hade beskrivit - stor, h?gt och otroligt st?djande. Varje g?ng vi kom in i en stad steg ljudniv?n v?sentligt, och det hj?lpte mig inte i mitt fula f?rs?k att sakta ner min takt. Omkring mil 10 passerade jag Team Hoyt, och bullret fr?n ?sk?darna som h?ll p? dem var ?desdigra - det var en av de mest levande minnen jag har fr?n hela loppet. Jag slog halvmaratonm?rket i takt f?r att springa mellan en 3: 15-3: 20, vilket jag visste var alltf?r fort. Min takt b?rjade glida lite i miles 15 och 16 (se delad tabell ovan) - de var de f?rsta tv? splittringar som jag sprang i 8: 00 +. Sedan, i mil 17, f?ll hjulen helt av. Det hade varit l?nge sedan jag bonsade i ett maraton, men jag slog v?ggen h?rt. Mina quads var helt skjutna, och jag visste att jag var klar. Jag hade varit i denna plats m?nga g?nger Nike Air Max 2017 Dames tidigare, och jag visste vad de n?rmaste 9 milen skulle vara som - det var inte s? bra eller speciellt roligt. Helt ?rligt, jag minns verkligen inte de sista 9 milen mycket bra. Det var en komplett mental och fysisk kamp bara f?r att forts?tta fram?t. Jag fattade ett medvetet beslut att g? uppf?r backarna (inklusive hela Heartbreak), eftersom jag visste att f?rs?k att springa dem bara skulle ge mig djupare in i det h?l jag gr?vde f?r mig sj?lv. Jag sprang ner och ner s? gott jag kunde, men min takt sj?nk s?llan under 9.00 / mil till den sista milen. Jag f?rs?kte forts?tta att f? socker i min kropp, och den enda som var tolerabel var de orange skivorna utdelade av ?sk?dare l?ngs kursen (n?mnde jag att publiken var fantastisk!). Jag f?rs?kte b?rja ta Gatorade vid vattenstoppet, men det satt inte bra i magen, s? jag tog inte s? Adidas Superstar Mujer mycket som en b?r ha. Temperaturreglering hade ocks? blivit en stor fr?ga, och vid varje vattenstopp dumpade jag en hel kopp ?ver mitt huvud f?r att f?rs?ka kyla ner mig. Jag var en r?ra, och jag led. Jag tror att det enda som hindrade mig fr?n att g? mer ?n jag gjorde var synden jag k?nde vid att g?ra det vid Boston Marathon. H?r var alla dessa m?nniskor som tittade p? den h?r stora rasen, och det sista jag borde hade gjort var att g?. Jag k?nde mig som att jag inte respekterade loppet genom att inte leva upp till min f?rm?ga, s? jag fortsatte att plugga ihop s? mycket som jag kunde hantera. Mitt nya m?l var helt enkelt att undvika ett personligt v?rsta, men mina mentala f?rdigheter var s? tungt utmanade att jag hade sv?rt att ta reda p? hur snabbt jag beh?vde g? f?r att undvika det ?det.