Med andra ord g?r hon inte n?got ovanligt snabbt eller l?ngsamt j?mf?rt med de andra toppkvinnorna. Med tanke p? att hennes steghastighet h?r ?r l?gre ?n Davila och Goucher, m?ste hon ha en l?ngre str?ckl?ngd ?n de andra f?r att kompensera (det f?ruts?tter att dessa uppgifter ?r representativa f?r hela t?vlingen, vilket de kanske inte ?r). Trots att han ?r en h?ngesparkare, har Davila kortast m?jliga tid och h?gsta kadens. Goucher har en relativt l?ng h?llningstid, en Nike Air Max 97 Womens kortare sv?ngtid och har den allra kortaste antenntiden f?r n?gon Nike Air Max 270 Femme Noir av dessa kvinnor vid denna tidpunkt i loppet. Bland m?nnen har Geoffrey Mutai en snabbare sv?ngtid ?n de andra och mindre antenntid (b?da f?tterna fr?n marken). Han har ocks? den kortaste stegetid, och d?rmed h?gsta kadens hos n?gon av m?nnen. Mosop, en sann framfootspiller, har den kortaste st?llningstiden och den l?ngsta antenntiden - han ?r den enda l?pare som spenderar mer tid i luften ?n p? marken. Ryan Hall har den l?ngsta st?llningstiden och en relativt l?ng stegtid. Hans kadens ?r den l?gsta av n?gon av de l?pare som unders?ktes h?r.
Som ett enklare s?tt att j?mf?ra dessa l?pare ?r nedan en scatterplot som visar varje l?pare planerad enligt deras v?rden f?r swingtid och stance time.Mosop och Goucher kommer ut p? motsatta ytterligheter i denna plot. Mosop har Nike Air Max 97 Donne en l?ng sv?ngfas, kort h?llningsfas, medan Goucher har en l?ng Nike Air Vapormax Womens h?llning, kort sv?ngning. Intressant ?r att manliga och kvinnliga vinnarna Kilel och Mutai kommer ut v?ldigt n?ra varandra i denna plot, vilket tyder p? att de delar lite likhet i deras g?ngparametrar. Jag ?r inte s?ker p? vad, om n?got, allt detta betyder, men det ?r s?kert intressant att s?tta n?gra siffror p? g?ngarna hos dessa elitmarathoner. Jag m?ste sm?lta det lite innan jag verkligen kan s?ga n?got annat, men jag ville posta det och se om n?gon hade n?gra tankar. Om inget annat, det ger mer bevis p? att ?ven eliter kan variera avsev?rt i sin form - ett behov beh?ver inte se l?ngre ?n Mosop och Mutai. B?da kom in under v?rldsrekordtid (men inte rekordber?ttigad), och de gjorde det med ganska olika g?ngarter, ?tminstone n?r det g?llde swing / position / aerial Adidas NMD Femme timing. Vad som ?r konstigt ?r att om man tittar p? videon av de tv?,www.philshotton.co.uk  ser deras steg n?stan ut att spegla varandra. Jag trodde f?rst inte numren jag hade spelat in, men jag gick tillbaka och analyserade videon igen och kom upp med samma resultat. N?r man talar om skillnader i hundra sekunder av en sekund ?r det sv?rt att m?rka skillnader fr?n strid att strida med blotta ?gat, men jag antar att saker kan l?gga sig upp under en 26,2 mil l?ng ras .... intressera saker s?kert. Det kan vara bra att lista h?jderna f?r var och en av l?parena och anv?nd ?ven detta f?r att ber?kna vinkeln p? st?ndpunkten f?r att ge en form av normaliserad syn p? st?llningen. Cadence och l?pare h?jd skulle ocks? vara n?got intressant att korrelera. Att presentera tiderna p? l?get mot den totala stridstiden som en procentandel skulle ocks? vara intressant. Nike Air Max 270 Femme Ber?knad hastighet f?r var och en av l?parena vid tidpunkten f?r videon www.jamlikhalsavast.seskulle ocks? vara en anv?ndbar faktor f?r listning. Alla dessa f?rslag r?r sig kring att f?rs?ka normalisera statistiken s? att vi kan b?ttre j?mf?ra g?ngarter. Till exempel beh?ver de l?nga l?parena en l?gre kadens ?n en kort l?pare f?r samma l?pande g?ng, det vill s?ga om man antar vinklarna hos de olika kroppsdelarna genom att cykeln ?r liknande som en mark?r f?r liknande l?pning. Det b?sta s?ttet att h?rleda detta fr?n bilderna ?r att anv?nda tiden i luften och en matematisk modell av parabolisk flygning under gravitationen. Jag har gjort n?gra snabba matriser, f?rutsatt att t?h?jden och landningsh?jden ?r densamma, skulle ekvationen vara g * T * T / 8.Admitedly inte en perfekt modell med t?n och landning kommer sannolikt att vara lite annorlunda h?jd, men Nike Air Max Classic BW Dam det ska vara tillr?ckligt bra f?r att f?rst? de grundl?ggande relationerna Adidas Superstar Donne - dubbla tiden i luften och du fyrdubbla h?jden, det ?r meningsfullt eftersom du m?ste starta dubbelt s? snabbt vertikalt, och det tar dubbelt s? l?ng tid att n? toppen, multipla de tv? tillsammans och du f?r fyra g?nger h?jden.