Tja poo-poo till honom ocks?! Den paranoida konspirationsn?ten i mig b?rjar t?nka Adidas ZX Flux Femme att det finns en konspiration d?r de stora skof?retagen f?rs?ker h?lla f?tterna f?ngslade i orimligt lyfta / kuddade skor Nike Air VaporMax Mens (det finns en idé f?r en film d?r, jag vet bara det!). ?? Jag gillade verkligen din analys Pete och ditt r?d f?r alla att bara experimentera f?r oss ?r det b?sta d?r ute. N?r allt kommer omkring ?r alla olika. Jag har f?rs?kt springa i en m?ngd olika skor, f?rs?ker b?de en h?lsa-slagform och en f?rfoot / midfoot strejk. Jag har funnit att mina f?tter och hela kroppen f?r den delen ?r mycket lyckligare och starkare n?r jag f?tterna mittfoot sl?r i en sko med en 0-4mm h?l-t? droppe. Genom att anv?nda den h?r "barfota" -stilen har jag verkligen ?kat njutningen av mina k?rningar som har gjort ALLA skillnader i v?rlden. Plus mina kalvar har aldrig varit starkare eller mer rippade! Tack f?r att du h?ller p? med en s?dan informativ blogg. Men jag tror att den enda sak som missas i hela l?pande form diskussionen ?Nike Air Vapormax Mujer r att formul?ret bara ?r Adidas Ultra Boost Dam ett element i vad som g?r en bra och h?lsosam l?pare. Om vi ??tittar p? majoriteten av den l?pande befolkningen (inte bara de eliter som f?rmodligen ?r outliers p? kurvan) k?r m?nga l?pare d?ligt f?r att de flyttar d?ligt i allm?nhet. Vi lever i en mycket stillesittande kultur. M?nga l?pare kommer in i idrotten som vuxna i 30-?rs?ldern, 40-talet, 50-talet eller ?ldre. ?ldrande och ?r av missbruk eller underanv?ndning har gjort dem svaga, deras leder begr?nsas och deras muskler ?r fulla av knutar (utl?sande punkter) .Primitiv man kan inte ha k?rt i skor men han var ocks? troligen mycket starkare och snabbare ?n modern, industrialiserad man. Med inga bilar eller maskiner att g?ra tungt arbete m?ste vi flytta mer. Levande dag till dag var ett tr?ningspass. S? f?r mig ?r l?sningen inte s? enkel som att springa p? barfota eller i Nike Roshe Run Womens minimialistiska skor (?ven om b?da kan vara bra verktyg om de anv?nds ordentligt). Att trycka p? f?r att byta form utan att arbeta p? n?gra styrka och r?relsem?ssiga underskott Nike Air Max 90 Homme Noir kommer i b?sta fall att begr?nsa f?rdelarna eller mer Nike Air Max 1 Womens sannolikt ?ka risken f?r skada. Formarbete m?ste ing? i ett omfattande utbildningsprogram. Styrketr?ning, gemensam mobilisering och utl?sande punktutl?sning m?ste ?tf?lja n?got tekniskt arbete. Efter att ha arbetat med hundratals l?pare under det senaste decenniet kan jag s?ga att majoriteten hade begr?nsad fotled och h?ftmobilitet som p?verkar deras form. Om de helt enkelt f?rs?kte Kanske ?ndrade vi v?r fortsatta utveckling som en anpassning eller som ett svar p? v?r milj?. Inte v?r sociala / fysiska milj?, utan fotens milj? - v?ra skor. Vi kan delvis skylla v?r sociala milj? f?r det, f?r det f?rsta - mode Adidas Superstar Femme f?r en och f?r det andra; Det p?g?ende tekniska uppdraget som initieras av marknadsf?ringsavdelningarna i skos?llskapen f?r att minska skadorna, kan vara att de delvis var ansvariga f?r att orsaka (God strategi - skapa problem Nike Air Max 90 Dam - sedan marknadsf?ra och s?lja en f?reslagen l?sning p? problemet). Den l?ngre striden problem och det ?r f?reslagna l?nk till skada kommer naturligt n?r vi tar bort biofeedback och proprioceptiv inmatning som s?tter v?r kropp i ett skador f?rebyggande l?ge. F?r l?pare ?r skadem?jlighetsl?get i synnerhet en kortare strid och en mittfotstrejk. Denna stil av h?llning och g?ngarter utnyttjar b?ttre energikontrollfunktionerna hos musklerna fj?deregenskaper i excentrisk sammandragning, minskar skjuvning och oj?mn kompression p? lederna och tar b?ttre nytta av den osse?sa matrisen som utg?r k?rnan i v?ra st?djande l?nga ben. Det finns en uppsj? av skadef?rebyggande Nike Air Max 95 Femme>f?rdelar f?r att g?ra den f?r?ndringen i strid. Den ena stimulansen som kan ha varit ansvarig f?r oss som ursprungligen antog den kortare striden ?r biofeedback och Nike Air Max Classic BW Womens proprioceptiv ?terkoppling fr?n v?r milj?. V?rt skodon isolerar mot det och eventuellt tar bort v?r kropps ?nskan att flytta mot den mindre skada som orsakar strid. Det ?r ocks? en skos fysik som tenderar att leda till att v?r strid f?rl?nges och den distala tr?gheten som orsakas av sv?ngfoten och dess tillf?rda massa kan ocks? logiskt leda till l?ngre strid. Hur som helst kan flytten till l?ttare minimala skor med n?gon typ av biofeedback-interaktion med fotens plantaryta naturligtvis leda till en f?r?ndring av stridl?ngd och en mittfotstrejk. D?rigenom avl?gsnas en l?pare som beh?ver medvetet ?terge tr?den - i vilket fall som helst