Om jag var tvungen att sammanst?lla antalet timmar som jag har tillbringat p? sig alla l?pskor i min samling under de senaste 6 m?naderna, ?r Nike Air Max 95 Dames jag ganska s?ker p? att New Balance MT101 skulle komma ut p? toppen med en ganska stor marginal ( notera: denna sko var ett personligt k?p). Anledningen ?r ganska enkel: det h?r ?r kanske ett av de mest bekv?ma skor jag ?ger. Faktum ?r att om jag var tvungen att v?lja den enskilda skon som kommer n?rmast att vara en perfekt passform f?r min fot, skulle detta troligen vara bland topp 3. Av denna anledning b?r jag dessa skor hela tiden b?de p? spr?ng och ut och om (inklusive p? kontoret och undervisning ibland). DSC00431 Som bevis f?r deras komfort hade jag faktiskt min 66 ?r gamla mamma, f?rs?kte mitt par p? en g?ng, och hon tyckte om dem s? mycket att hon k?pte ett par f?r sig sj?lv. Min mamma ?r inte en l?pare, men hon b?r dem hela tiden och h?vdar att de ?r en av de mest Nike Air Max 2017 Femme bekv?ma skor som hon n?gonsin har p? sig (hon sportar dem Nike Air Max 90 Womens i bilden till h?ger!). Det kan finnas en ny marknadssektor d?r New Balance b?r b?rja utforska MT101 kommer i tv? f?rgv?gar f?r m?n - gr?nt och svart. Jag har den gr?na versionen, och de ?r en fin sko. De ?r d?mpade nog att jag kan b?ra dem p? jobbet utan att st? ut f?r mycket, men beh?ll tillr?ckligt med gnista s? att de inte blir tr?kiga. De ?r v?ldigt snyggare ?n vad jag n?gonsin har sett min mamma ha p? sig f?rut, men jag m?ste s?ga att jag ?lskar det faktum att jag har f?tt min mamma i ett par ultral?tta sp?rskor! Hon ?ger ocks? ett par Minimus Road-skor och tittar p? att f? ett par Merrell Trail Handskar - jag kan ha funnit r?tterna p? min skoberoende (och det verkar som att jag har skickat den till min dotter!). Jag kan verkligen inte s?ga tillr?ckligt positiva saker Nike Air Vapormax Womens om MT101. ?vre ?r mycket minimal - oftast bara mesh / tyg Nike Air Max 90 Mens Blue med n?gra ?verlagringar. Det finns ingen plastklackr?knare, och h?l / ankelmanchetten ?r unik eftersom den ?r tillverkad av mjukt EVA-skum i st?llet f?r vadderad tyg (se bilder ovan och nedan). Eftersom EVA str?cker sig lite, fungerar MT101 faktiskt som en glida p? mig. Jag beh?ver inte knyta eller lossa den n?r du tar den p? eller av, men den stannar perfekt p? min fot. Jag ?r en stor fan av detta designelement. Framfoten p? MT101 ?r mycket rymlig f?r mig, och det finns n?stan noll b?ge st?d (kanske bara en liten l?pp p? det mesta). Insidan ?r tunn och limmad p? plats, och hela den ?vre + interi?rkombinationen g?r den h?r skon otroligt bekv?m p? mina f?tter. ?lskar det.
Den enda stora kritiken jag har av MT101 ?r att h?len ?r h?gre ?n jag skulle vilja att den skulle Nike Air Max 90 Hombre vara. Running Warehouse listar differentialen p? 26 mm h?l, 16Nike Air Max 97 Femme  mm framfod, men f?r att vara ?rlig tycker jag att det ?r en ?verskattning. Det k?nns inte 10mm droppe antingen medan du g?r eller k?r, och m?ter med mina egna kaliprar. Jag ?r h?rt pressad f?r att m?ta den p? n?got mer ?n 7-8 mm h?l-framfodsdroppe. ?nnu fortfarande ?r det mer ?n vad jag vanligtvis tycker om att springa in och det verkar ha orsakat mig n?gra problem n?r man f?rs?ker g?ra snabbarbete i dem (fotledssm?rta under lateral malleolus p? ena sidan, f?rmodligen peroneala senor, men verkar inte att h?nda n?r du g?r l?ngsammare). Kudden i h?len ?r ocks? ganska mjuk, vilket st?r i kontrast till framsidans mycket starkare k?nsla, f?rmodligen p? grund av n?rvaron av en stenplatta under ytters?len. Ytters?len (se bilden nedan) p? MT101 ?r ganska grippy och den Klackarna Nike Air Max 270 Donne?r l?ga och plana nog att denna sko ocks? fungerar ganska bra p? v?garna. N?r det g?ller vikt kommer min storlek 10 p? ungef?r 7,8 oz - mycket l?tt f?r en sp?rsko. New Balance MT101 var en arbetsh?st f?r mig ut p? v?garna under vinteren, s? att jag kunde springa s?kert p? sn?n och is som jag var tvungen att hantera utan uppladdning i ungef?r 3 raka m?nader - drag var mer ?n gott. Jag har ocks? gjort en bra v?g i dessa skor, och de hanterar asfalt bara bra - det ?r en ganska m?ngsidig sko. Deras l?tta vikt och ganska l?ga droppe gjorde det m?jligt f?r mig att springa bekv?mt i n?stan alla f?rh?llanden, men att ta bort h?lften av h?lh?jden skulle ha gjort upplevelsen mer till min smak.