Tidligere i dag gik jeg igennem en video, jeg har fra Nike Air Max 95 Dames Boston Marathon 2010, med det form?l at finde et klip af en barfodtl?ber (jeg vidste jeg havde en, men havde ikke fors?gt at sejle gennem lange str?kninger af video for at finde Hej M). Efter lidt s?gning fandt jeg den video, jeg ledte efter (billedet ovenfor siger meget i sig selv - se p? disse f?dder!), Og jeg besluttede at redigere sammen et par klip, der vil give dig en god f?lelse af En del af variationen vi ser i form, n?r du bev?ger dig v?k fra eliten. Alle l?bene i videoerne nedenfor k?rte i l?bet af 3:00 pace p? dette tidspunkt i l?bet (mile 17,5, lige f?r tur fra Washington St. p? Commonwealth Ave.), s? alle er meget st?rke l?bere. Bem?rk, at jeg med vilje besk?rede videoerne, s? Nike Air Max 2017 Dam hovedet ikke kunne ses. Jeg kommer til at forlade min kommentar her til et minimum - bare se videoerne og velkommen til at dele dine tanker Nike Air Max 95 Femme om, hvad du ser. Jeg vil f?lge op med lignende video fra et rekreativt niveau 5K om et par dage. Hav det sjovt! New Balance kontaktede mig og bad mig om at tage ned de fotografier, jeg havde sendt - tilsyneladende sprang nogen i firmaet pistolen ved at frigive videoen tidligt (de bad Frunning om at fjerne videoen ogs?). Skal have mere info i august - hold dig opdateret! En twitter ven (tak @ glin23!) Advarede mig til dette indl?g p? den hollandske l?bende blog Frunning. I indl?gget diskuterer forfatterne tre nye nul drop sko i New Balance Minimus lineup, der skal udgives i 2012. Udover at levere billeder inkluderede de denne video, hvor New Balance diskuterer detaljerne omkring designet af de nye Nike Air Max 2017 Femme modeller . Jeg har f?et e-mails fra folk, der har set dem (tilsyneladende repr?senterer reps dem i butikkerne), og tidlige rapporter er Adidas ZX 750 Femme yderst positive. Ser frem til at give dem en pr?ve, da mine kirurgisk modificerede MT10'er er blandt mine yndlingssko lige nu! I kommentarerne efter mit seneste indl?g om fodstr?gsm?nstre af l?bere fra dagen f?r den moderne l?besko spurgte nogen om jeg havde nogen video af Abebe Bikila's skridt. Efter lidt s?gning p? YouTube kom jeg over det f?lgende klip - spring til 1:15-m?rket, og du f?r en rigtig flot visning. I videoen synes Bikila at udvise en meget mild h?lstrejke i hans Puma sko p? vejen at s?tte marathon verdensrekord i 1964 Tokyo Olympics (m?ske nogle midtfoot strejker blandet i for god m?lestok). Beviset, hans form ser ellers ud til at v?re fejlfri - ingen overstridende her - men det Nike Air Presto Mujer viser bare, at selv en stor l?ber, der vandt en barfot i olympisk maraton (1960 i Rom), kan v?re en "h?l angriber" ved den tekniske Nike Air Max 90 Femme definition af s?tningen. Hvis du ikke tror p? mig, skal du downloade videoen ved hj?lp af keepvid.com og g? til frame for frame. En anden interessant post, tak. Ikke alle h?l strejker er de samme, det er helt klart! Jeg spekulerer p?, om fra m?leplade m?linger, om nogen har fors?gt at korrelere den forbig?ende slagkraft til b?jningsgraden i benet i det ?jeblik, hvor den f?rste jordkontakt er? Selvf?lgelig er det i overensstemmelse med din forudg?ende post den forbig?ende slagkraft, selv om den er h?j, sandsynligvis meget lettere f?dt via muskelv?v end knogle, brusk og ligament (som det ville v?re tilf?ldet med mere af et lige ben ved p?virkning). Det ville ogs? v?re fascinerende at unders?ge forskellene Adidas Superstar Dam i Bikalas l?b mellem hans barfods olympiske marathon i l?bet af 60'erne og denne fremragende '64 shod footage (jeg ville spekulere Nike Air Max TN Femme p?, at han skyldte mindst en del af de 4 minutter hurtigere Shod Tokyo-pr?stationer p? grund af lidt forl?ngelse af hans skridt ved at stole p? h?lens elasticitet af hans Puma-sko.) Baseret p? min egen observation af 1000+ slow motion-videoer af l?bere, er det blevet ret klart for mig, at ikke alle h?l strejker er skabt lige. Der er et spektrum fra ekstreme dorsiflexion til meget milde landinger som Bikila's (se billedet nedenfor), og m?ske er det tid, vi stopper sammenklumpning dem alle sammen i en kategori. H?l sl?ende er et spektrum, som er forfod sl?ende, og andre aspekter af, hvad lemmerne g?r kan v?re lige s? vigtigt. At studere l?bende form har v?ret en konstant l?ringsproces for mig, og hvis der er en ting, jeg er kommet til at forst?, er det, at variationen er voldsom, og s? meget som Amby Burfoot foreslog i en nylig indl?g Adidas Yeezy Boost 350 Dam af hans egen generaliseringer om s?rlige aspekter af form b?r laves med forsigtighed.