Jeg er ofte forbl?ffet over, i hvilken grad vi mennesker vil s?tte mode f?r funktionen n?r det kommer til b?de vores f?dder og vores sko. For nogle dage siden sendte min ven Mark Cucuzzella mig et link til en NPR-artikel om filmtilpasningen af book "Snow Nike Air VaporMax Femme Flower og The Secret Fan." I artiklen diskuterer filmdirekt?r Wayne Wang praktiseringen af ??fodbindende, en forf?rdelig og skr?belig praksis, hvor de unge piger f?dder fors?tligt blev brudt og bandages for at f? dem til at virke s? sm? som muligt (tjek r?ntgenstr?len over!). Wang laver en interessant sammenligning www.goulvenbazire.fr mellem fodbinding og det moderne slid p? h?jh?lede sko: "Wang siger, at fodbinding skulle skabe og vise social status. Han uddyber, at kvinder med bundet f?dder ikke beh?vede at arbejde p? markerne, blev b?ret rundt af andre mennesker og blev anset for attraktive af m?nd. Det hedder, at if?rt h?je h?le i dag ligner at have bundet f?dder i fortiden, fordi f?dderne er pakket ind i en stram sko, og kvinder, der har r?d til h?le, bliver sandsynligvis k?rt i biler af andre. "Derefter fandt jeg en tilknyttet NPR-historie, Nike Air Max 270 Womens der var specielt fokuseret p? praksis med kinesisk fodbinding - her er et uddrag, og du kan lytte til lyden af den fulde historie nedenfor: "Wang Lifen var kun 7 ?r gammel, da hendes mor begyndte at binde hendes f?dder: kn?kke t?erne og binde dem under fods?len med bandager. Efter at moren d?de, fortsatte Wang Adidas Yeezy Boost 350 Dam med at bryde sin egen fods bue for at tvinge t?erne og h?len t?ttere. Nu 79 husker Wang ikke l?ngere smerten. "" Fordi jeg bundet mine egne f?dder, kunne jeg manipulere dem mere forsigtigt, indtil knoglerne blev brudt. Unge ben er bl?de og bryder lettere, "siger hun. En af de store diskussionsemner, der snurrer rundt om minimalistiske l?besko, er lige nu, om de ?ger sandsynligheden for, at en l?ber kan opleve en stressbrud. Det er klart, at brud p? den 2. metatarsal forekommer hos enkeltpersoner, der giver minimalistisk www.charleedrew.co.uk fors?g (for eksempel tjek dette store indl?g af Joe Maller), men det er ogs? vigtigt at huske p?, at dette er den mest almindelige form for fodbrud i shod l?bere ogs?. Det store sp?rgsm?l, som vi endnu ikke har svar p?, er, om forekomsten faktisk er h?jere blandt minimalistiske l?bere. Narkotiske rapporter fra Nike Air Max 97 Dam nogle l?ger tyder p?, at skader som f?lge af minimalistisk l?b har eksploderet i l?bet af det sidste ?r eller to. I et vist omfang ville det ikke overraske mig overhovedet, hvis dette var sandt. L?bere er berygtede for at hoppe p? nye tendenser og g?re dumme ting i deres tr?ning, og den udstr?kning, som nogle har n?rmet sig minimalistisk l?b, vil sandsynligvis v?re en stor faktor i at for?rsage disse skader (som jeg formoder, at det var i de to tilf?lde, der blev rapporteret af Giuliani et al., 2011). Kroppen har brug for Nike Air Vapormax Dames tid til at tilpasse sig enhver st?rre ?ndring i fodt?j eller tr?ning, og en person, der har k?rt hele livet i polstret sko, skal f?rst tage det meget langsomt i en sko som Vibram Fivefingers, indtil knoglerne kan styrke (se op Wolffs lov, hvis du er interesseret i dette - jeg l?rer om det hvert ?r i min klasse for Adidas NMD Femme human anatomi og fysiologi) Som en analogi, formoder du at g?re alle dine miles i form af lang, langsom afstand. En dag h?rer du, at intervalltr?ning er virkelig, hvor den er ved, hvis du vil forbedre din pr?station, s? du begynder at ramme banen og k?re h?rde intervaller 2-3 gange om ugen. Hvad skal der ske? Min indsats er, at du bliver s?ret, simpelthen fordi du hoppede hurtigt ind i speedwork og ikke lader din krop tilpasse sig den nye type tr?ning. Selvom fodbinding helt klart tager ting i ekstremitet - ?ndrer www.domoreso.fr foden for at passe en lille sko - vores praksis med at b?je vores f?dder ind i sko med smalle, tilspidsede toeboxer har tydeligvis potentialet til at for?rsage deformitet ogs?. Tag et kig p? denne r?ntgenstr?le fra Edward Munsons 1912 bog "Soldatens fod og den milit?re sko"