En af mine st?rste klager over mange af de videnskabelige unders?gelser Adidas Ultra Boost Dam af barfodet og / eller minimalistiske l?b er, at de alt for ofte ikke tager h?jde for muligheden for, at form?ndring er en langvarig proces. De kan tage en almindelig skyttel?bere, bede dem om at fjerne deres sko og f? dem til at l?be uden nogen l?ngere akklimatiseringstid til den nye tilstand. Mit tag er, at det er meget usandsynligt, at du vil f? en flydende repr?sentation af l?bende form i den nye tilstand, hvis tilpasningstiden ikke er tilladt. Dette er s?rlig problematisk i studier af l?bende ?konomi, da jeg fuldt ud ville Nike Air Max 2017 Femme forvente, at enkeltpersoner vil v?re mindre ?konomiske, hvis de bliver bedt om at udf?re en ny bev?gelsespatron p? stedet. Ved at anvende dette til situationen for en traditionel skyttel?bers s?ger at arbejde p? deres l?bende form , kan det ikke medf?re ?jeblikkelig forandring, at p?s?tte et par Vibram Fivefingers eller lignende barfodetilesko. Jeg har set mere end nogle f? mennesker i l?bevideoerne, jeg har registreret, hvem der er h?l p? deres Vibrams (fx se video nedenfor). Dette antyder mig, at der er en Nike Air Max 270 Femme indl?ringskomponent involveret, og argumenterer yderligere for, at en s?dan overgang skal foretages b?de omhyggeligt og gradvist. En alternativ hypotese til det, der er angivet ovenfor, er at h?lestregning er normalt for nogle l?bere, og at de vil g?re det uanset hvad de s?tter p? deres f?dder. Faktisk i hans velkendte unders?gelse Nike Air Max 95 Femme> af barfodet versus l?vl?b, observerede Daniel Lieberman of Harvard nogle h?l strejker blandt Nike M2K Tekno Womens de s?dvanligvis uskyldige kenyere, som han filmade (p? en grusvej). Uanset det er det meget usandsynligt, at enhver person vil overskredes mens barfodet og lander p? h?len med en st?rkt dorsiflekseret fod p? en h?rd overflade som en vej (som det ses s? ofte i l?bere if?rt st?rkt polstret sko) - det ville sandsynligvis v?re en hurtig vej til en calcaneal fraktur.
Et af de ofte oversete aspekter af Liebermans publikation i naturen var de supplerende data, der var medtaget i den. Inden for dette tilf?jelse var et afsnit om en unders?gelse, han gennemf?rte specifikt p? sp?rgsm?let om "hvis og / eller hvordan vanlige shod RFS-l?bere ?ndrer deres strejke, n?r de g?r fra at b?re l?besko til minimal fodt?j." Lieberman og hans kolleger rekrutterede 14 l?bere (avg .> 20 km l?b / uge) og forsynet Nike Air Max 90 Dam hver af dem med et par Vibram Fivefingers Sprint-Adidas NMD Mujer sko (unders?gelsen blev delvist finansieret af Vibram). Emnerne blev givet instruktion til at ?ge kilometertal i skoene meget gradvist i l?bet af seks uger, til h?jst 16-20 km om ugen. De blev ikke givet nogen instruktion om, hvordan man l?ber i Vibrams, s? enhver ?ndring, der opstod, skyldtes erfaringerne i skoene (dvs. akklimatisering eller l?ring). Emner blev hver filmet forud for seks uger pr?veperioden, og derefter igen efter de seks uger var over. Disse resultater viser, at i gennemsnit form ?ndret sig betydeligt i l?bet af de seks uger i l?bet af Vibram Sprints. Hvis vi antager, at de to forfodsstrikere i begyndelsen forblev forfodsstrikere efter seks uger, ?ndrede 7 af de 14 personer deres fodstrik fra enten rygfod eller mellemfod til forfod / t? efter akklimatisering til skoene. Fem personer forblev h?lestregere. Det er v?rd Nike M2k Tekno Herenat bem?rke, at h?lstrikende er mere et spektrum end en kategori (fx variation forekommer i f?lles vinkler, foddorsiflexion), men fra de givne data er det umuligt at fort?lle om karakteren af ??h?lstrejken hos disse individer ?ndrede sig. Det faktum, at plantarvinklen p? foden i forhold til jorden var signifikant fladere i gennemsnit efter fors?get antyder, at forandring i omfanget af h?lstrejken ogs? kan forekomme hos disse individer (?get plantarfleksion ses almindeligvis, n?r l?vl?bere anmodes om at k?re barfodet, selvom de stadig h?l strejker - se De Wit et al., 2000 for et eksempel). Mine egne observationer vil ogs? st?tte denne mulighed - l?bere som den i videoen ovenfor, hvem h?lstrejken i Vibrams har tendens til ikke at v?re st?rkt dorsiflekseret ved ankelen ved jordkontakt (bestemt ikke 45 graders vinkel mellem skoens s?l og jorden Jeg ser hos nogle mennesker).