Med alla sina b?cker, coachningserfarenhet, tr?ningsmetoder, racingprestationer och Ironman-liknande h?llbarhet med drygt ett halvt sekel miles p? benen ?r Jeff Galloway en respekterad fixtur i det l?pande samh?llet. Och tillsammans med m?nga andra l?pare, ?r jag en prenumerant p? hans nyhetsbrev. "M?nga l?pare som ?ger ett av de minsta och exotiska skor som har dykt upp p? dagens marknad, kommer att ber?tta att dessa skor har l?st sina l?pande problem. Jag h?r den andra sidan av denna fr?ga, ungef?r varje dag, fr?n de som har skadats (ofta allvarligt) genom att anv?nda dessa produkter eller genom att springa p? barfota. M?nga m?ste sluta springa i 4 till 6 m?nader. Tusentals har rapporterat betydande problem. Jag har sett att den h?r killen kommer och g?r 5 g?nger under min 52 ?rs k?rning. N?got kommer att komma ut Nike Air Max 90 Womens i media om minimalt st?d / barfota, och tusentals kommer att f?rs?ka. Cirka en tredjedel av dem som f?rs?ker springa f?r korta avst?nd och som att kasta foten s? de springa mer. Utan st?d kommer avst?ndet eller ytans yta ofta att orsaka en skada, inklusive ett antal allvarliga s?dana, s?som stressfrakturer. Varje rakcykel slutar n?r de skadade ber?ttar andra l?pare om deras erfarenhet, s? att v?ldigt f? vill s?tta sig i fara. Minimal sko / barfota har sin plats om foten kan hantera den: Korta k?rningar n?r man k?r p? en s?ker yta kan ge foten lite mer styrka och utveckla en l?ttare ber?ring. Tyv?rr finns det m?nga risker p? de flesta l?pande ytor: glasstycken, medalj eller rock-dolda under ?ven de mest preparerade gr?sytorna. Det finns ocks? massor av oj?mnheter i ytan Nike M2K Tekno Womens som kan orsaka allvarliga trauma skador i ett steg. Dagens skor Adidas Yeezy Boost 350 Dam har ?rtionden av ortopedisk forskning bakom dem och kan skydda foten fr?n de flesta problem p? grund av l?pytan. G? till en butik med utbildade och erfarna medarbetare, som mina Phidippides-butiker i Atlanta, och f? b?sta r?d. "Jag ?r nyfiken p? de l?pare som visar sig att de har skadats p? grund av minimalistiska skor. F?r ?ver ett ?r sedan i Shepherdstown, v?stra Virginia, ?ppnade jag den f?rsta skodonbutiken i nationen som var helt ?gnad ?t minimalism och s?lde inga skor med traditionella upph?jda klackar. Tv? Rivers Treads var bara den f?rsta butiken i sitt slag. Det finns nu sex nya butiker i landet som har omfamnat minimalism - och alla ?r partners med Natural Running Center (http://naturalrunningcenter.com/), d?r jag ocks? ?r verkst?llande direkt?r. Alla Nike Air Force 1 Womens dessa butiker ?r helt anpassade till utbildningsmeddelandet om att Nike Air Max 2017 Dames undervisa god form, f?rskriva mer funktionellt skor, och den progressiva anpassningen till mer naturlig k?rning. P? tv? floder g?r det inte att s?lja skor. Vi diskuterar med varje kund ang?ende deras l?pning, skador, m?l och n?gra enkla och tydliga instruktioner om hur man reducerar belastningsbelastningen p? sina leder. Vi har s?lt ?ver 3000 par skor p? ett ?r och bara fem kunder har mest ?terv?nt med en skada och skyllt p? skon. Detta ?r l?ngt mindre ?n Galloways dagliga upplevelse. ?r skadade l?pare bara g? till doktorn ist?llet f?r att ?terv?nda till oss? Jag tvivlar p? det som vi skulle vara den f?rsta platsen de skulle ?terv?nda till om de tyckte att det var skorna. Har jag vetenskapliga data f?r allt detta .... Vi ?r ett litet f?retag. De verkliga m?nniskorna Nike Air Max Classic BW Womens som g?r det h?r h?nder i ett litet samh?lle som Shepherdstown ?r Nike Roshe Run Womens mina ledande anst?llda, aka skojarna, Tom Shantz och James Munnis. Tom och James l?nar n?gra praktiska och filosofiska r?d om ?mnet.H?r ?r Tom: "Vi ger verbala varningar till alla minimalistiska skok?pare. Jag har anpassat mig f?r lite ?ver ett ?r nu. Det ?r en l?ngsam process. Vad jag har funnit som fungerar b?st ?r att ha tv? par skor. En som ?r "platt", noll droppe och en som har en droppe p? 5mm. Man b?r ?verg? till 5mm sko f?rst. Det ska ta ca 2 veckor. Nollfallskonan ska ta ungef?r tre m?nader att ?verg? till. N?r du har ?verg?tt till b?da skorna borde du forts?tta att l?ngsamt ?ka ditt avst?nd i nollfallskon. Regeln p? 10% veckan ?r ut genom f?nstret. Prova 1% ?kning i noll droppe skor. F?r en yngre l?pare som har varit i t?vlingsplaner ?r ?verg?ngen mycket Nike M2k Tekno Heren kortare. "