En interessant artikel med titlen "Appealing to Runners, Even Nike Air Force 1 Femme the Barefoot Brigade" af Andrew Adidas NMD Mujer Adam Newman blev offentliggjort i New York Times for et par dage siden. Artiklen tager et kig p? tilstanden i l?beskoindustrien med et s?rligt fokus p? det minimalistiske skosegment. Mens salget af toning sko falder ned pr?Nike M2k Tekno Heren cist, forts?tter l?beskooms?tningen med at vokse, en stigning p? 18% i forhold til sidste ?r. Endnu mere interessant, rapporterer artiklen, at salget af s?kaldte "minimalistiske" stilsko er steget med 283Adidas Superstar Femme % i samme periode. Er det en boble, der kommer til at springe p? et tidspunkt, eller en "fad" d?mt til langsomt at falme v?k? Eller er dette et tegn p? en langsigtet bev?gelse v?k fra mere traditionelle, tunge l?besko med omfattende d?mpning og h?ll?fter. Tiden vil fort?lle, men jeg finder det meget usandsynligt, at jeg nogensinde vil g? tilbage til de sko, jeg bar for et par ?r siden, hvis jeg for en anden grund end siden g?r n?sten Nike Air VaporMax Femme helt fladt, b?rer mit gamle Brooks Adrenalines nu mig f?ler mig som om jeg st?r p? en stejl ned ad bakkeh?ldning. Hvis jeg skulle g?tte, vil nogle af de oprindelige oversv?mmelser over minimalistisk Nike Air Max 1 Femmeog barfodestil d?r ned, men jeg tror, ??at segmentet vil beholde et st?rkt sted i l?beskoen. Mens sko som racerflader altid har eksisteret og til r?dighed for hardkernl?berne, er det hver dag l?bende at finde,Nike Air Max 90 Womens at l?be i en letv?gtssko med mindre polstring er en helt gyldig mulighed. Derudover er der nu mange sorter at v?lge imellem, der sp?nder fra godt polstrede sko som Nike Free eller Saucony Kinvara, ned til barfodestil modeller som Merrell Trail Glove eller Vibram Fivefingers. Flere er p? vej fra andre skogiganter (f.eks. Brooks), og Saucony, en af ??de mere progressive virksomheder i denne bev?gelse, s?nker nu endda h?le p? nogle af skoene i sin flagskibslinje (f.eks. Triumph 9) fra Nike Air Max 270 Femme en traditionel 12mm h?l-forfod differential til 8mm. Valg til den daglige l?ber er endelig kommet, og for mig er dette det vigtigste resultat af barfodet / minimalistisk bev?gelse. Vi l?ses ikke l?ngere ind i blot nogle f? stabilitetsvarianter baseret p? en mere eller mindre almindelig skabelon. For at give lidt mere indblik i den aktuelle tilstand af ting Adidas NMD Femmei skobranchen, ?nskede jeg at dele nogle kommentarer, der blev sendt til mig af en leder i en specialbutik. Eric Johnson er blogger, triathlon coach og manager hos The Start Block i Springfield, Missouri. F?rst og fremmest understregede Eric, at han i sin butik "... ikke skubber minimalistiske sko over traditionelle sko, men vi uddanner potentielle fordele og ulemper og forbrugeren v?lger baseret p? den information. "" De minimalistiske typer af sko, vi b?rer, er som f?lger (erkendelse af, at de fleste af disse ikke er sande minimalistiske): Saucony Mirage, Saucony Kinvara, alle Nike Air Max 270 Dames Newton-modeller, Saucony Kilkenny spikeless racing flat mest Vibram Fivefingers (VFF). Mirage er vores # 1 sko, t?t efterfulgt af Newton Isaacs. Vores m?rkesalg (i r?kkef?lge af de fleste dollars) er Saucony, Asics, Vibram, Newton, Brooks, Mizuno og Adidas. For et ?r siden var VFFs sidste sted - nu er de n?sten overhalende Saucony og Asics (alle tre er super t?tte). Og igen, vi virkelig skubber dem ikke. Vi uddanner, men foresl?r n?sten aldrig nogen begynder i en Vibram. Folk kommer ind ofte sp?rger om minimalistiske sko. Fra et l?bende butiksperspektiv er forbrugerne meget mere uddannede end nogensinde f?r. "Vi f?r den Brooks Pure line og New Balance Minimus i oktober ... i l?bet af det sidste ?r har vi sk?ret mange ikke-minimalistiske sko og tilf?jet hovedsagelig minimalistisk. Vores salg i moderate stabilitets- og bev?gelseskontrolsko er faldet. Vi s?lger for det meste neutral / polstring og lys stabilitet traditionelle sko samt minimalistisk. "