Hvad denne graf viser, er at min kadence (lilla linje) for enhver hastighed er h?jere end for b?de Alex og Amby, s?vel som gennemsnittet Nike Air Max 270 Mujer af individer i Weyand-studiet. Bortset fra det faktum, at denne graf sammenligner mig, en kollegeprofessor, der bare knapt kvalificeret til Boston Marathon, til en tidligere vinder af l?bet, samt til en tidligere mellemdistance runner for det canadiske landslag (Alex), Nike Air Max 270 Homme den store sp?rgsm?let er hvorfor varierer vores kadence s? meget? Er det fordi Amby var p? en l?beb?nd? M?ske, men jeg formoder ikke, da Alex ogs? registrerede sine data p? vejen. Kan det v?re, at mine stramme muskler begr?nser min hofteforl?ngelse og dermed stride l?ngde, hvilket tvinger mig til at stole p? en h?jere kadence for at opretholde hastigheden? Jeg foreslog dette, og Amby svar var at udfordre mig til en "fleksibilitets" kamp. Tilsyneladende lider han af den samme stramme lidelse. M?ske er det kropsv?gt - jeg er temmelig sikker p?, at mit BMI er noget h?jere end nogen af ??deres. M?ske er det vores form - Alex indr?mmer at v?re lidt af en overstrider. M?ske er Amby's skridt l?ngere, fordi han er lidt h?jere, men jeg er ikke sikker p?, hvad Alexs h?jde er (der er noget litteratur om, hvordan / hvis antropometriske Nike Air Max 2017 Femme foranstaltninger p?virker stridl?ngde, som jeg h?ber at komme til i en fremtidig post). M?ske er det bare den strukturelle sminke af vores muskler og sener - m?ske p? individuel plan er de simpelthen mest effektive over et vist interval. I en opf?lgningspost p? sin egen Peak www.goulvenbazire.fr Performance-blog gav Amby et bord med yderligere sammenligninger, og han inkluderede et datapunkt fra Usain Bolt, hvilket f?r mig til at f?le sig endnu mere underordnet, end jeg allerede har gjort blandt et s? h?jt l?bende firma. Her er Ambys bord (med nogle tilf?jede tal fra mit eget datas?t): Amby siger meget rigtigt, at selv om varelsen i disse numre er interessant, fort?ller de ikke n?dvendigvis meget om ydeevne. Amby skriver dette: "S? jeg sagde, at denne kolonne handlede om iltforbrug, ikke? Her er hvorfor. Alle de hurtige ting fort?ller os ikke meget. Nike Air Max 90 Femme Der er trods alt ingen guldmedaljer for h?jeste sats, eller Peter, en 3:15 marathoner, kan v?re en contender i London n?ste sommer. De giver guldmedaljer i fjernk?rsler for at opretholde et hurtigt tempo i lange afstande, hvilket er t?t forbundet med iltforbrug ved en given www.charleedrew.co.uk hastighed. "Og han er helt korrekt. Jeg vil g?re den dristige erkl?ring her og nu, at jeg trods min wiley coyote og vejrunner som kadence ikke vil vinde den olympiske maraton n?ste ?r! Grunden? Jeg vil vove at g?tte, at det handler om fysiologi. Form er en del af ligningen, men m?ske kun en mindre n?r det kommer til ydeevne p? et bredt niveau. En mindre tweak kan g?re en forskel for en l?ber, der allerede har elitefysiologi, men ingen form?ndring vil tillade mig at vinde eller endda nogensinde have et h?b om at konkurrere p? noget mere end det lokale l?bsniveau. Nike Roshe Run Womens N?r jeg ser p?, hvad elite marathoners kan g?re, ser det ud som magi. Tanken om at v?re i stand til at k?re 26,2 miles i under 5: 00 / mile tempo er sindsl?s, da jeg n?sten ikke kan k?re ud 400m i dette tempo. Jeg har simpelthen ikke den n?dvendige kardiovaskul?re, www.domoreso.fr respiratoriske og muskelfysiologi til at h?ndtere denne form for tempo i lang tid. M?ske hvis jeg tabte 30-40 pund, kunne jeg m?ske str?kke afstanden i det tempo lidt, men jeg kan forsikre dig om, at jeg aldrig vil bryde m?lstrejlet i f?rste omgang p? en st?rre maraton.
Hvor alt dette kadencevirksomhed kan g?re noget, er dog med hensyn til skaderisiko. For rekreative l?bere som mig selv, der ikke fors?ger at presse ud hver eneste smule fart fra vores ben, synes tweaking kadence at have potentiale til at reducere den frygtede overstride, hvilket igen kan reducere Nike Air Max 90 Femme belastningen p? benene lidt. Men at ?ndre kadence kan v?re meget h?rd og kr?ver konsistent praksis, da kroppen har tendens til at falde i en komfortzone p? grund af muskelhukommelse. ?ndring af kadence f?les virkelig akavet f?rst og troede, at der er unders?gelser, der Nike Air Span 2 Dames har vist, at bedre p?virkning modererende adf?rd kan l?res og konsolideres, jeg kan ikke huske, om nogen specifikt har set kadence. For at v?re ?rlig, ville jeg ?nske, at jeg vidste, hvad min kadence var for 2-3 ?r siden, for jeg har ingen anelse om, at min egentlig har ?ndret sig, eller hvis 180-184 altid har v?ret min komfortfri zone. Jeg tror, ??at vi stadig har meget at l?re om alt dette, og jeg elsker det fortsatte eksperiment!