Afgelopen zondag liep Meb Keflezighi de 2011 NYC Marathon en eindigde op de zesde plaats met een persoonlijke beste tijd van 2:09:13. Er is de laatste tijd veel Meb's Adidas ZX 750 Damskie besluit genomen om een ??sponsorovereenkomst met Skechers te sluiten en NYC was zijn eerste marathon met Skechers-schoenen aan zijn voeten. In de video hieronder geeft Meb aan dat het hardlopen in Skechers zijn voetstoot heeft veranderd en dat de schoenen hem in staat hebben gesteld om zijn orthesen voor het eerst sinds vele jaren Nike Air Max 90 Femme te slopen. Ik heb de Go Runs zelf gerund, zij het niet de aangepaste versie van Meb, Ik was nieuwsgierig om te zien of Meb's stap inderdaad was veranderd. Gelukkig ving elvin314 op YouTube een clip van Meb op in slow motion van afgelopen zondag, dus ik kon een kijkje nemen. Hieronder staan ??video's, in de volgende volgorde, van Meb uit NYC 2011, NYC 2010 en Boston 2010. Hieronder zijn enkele foto's te zien van Meb op het moment van voetcontact in de drie races, wederom in opdracht van NYC 2011, NYC Nike Air Force 1 Damen 2010, en Boston 2010.Het is moeilijk om zeker te weten of er verschillen zijn die te wijten zijn aan zijn nieuwe schoenen, maar het lijkt erop dat hoewel hij in alle drie de hakken opviel, zijn hielstaking in 2011 er iets minder goed uitziet. Opgemerkt moet worden dat deze video's niets bieden dat zelfs maar in de buurt komt van een gecontroleerde vergelijking. Ik heb geen idee of hij dezelfde snelheid had in alle drie video's, waar op de cursus de NYC-video's werden genomen, en de video in Boston komt uit een deel van de baan met een lichte afdaling. Alleen voor de kicks heb ik een aantal stride timing data van de drie video's voor je op een rij gezet (de meeste onderstaande waarden zijn gemiddelden uit 2 opeenvolgende stappen). In mijn vorige bericht deelde ik mijn gedachten over het huidige debat over het lopen van vorm en Adidas NMD Femme schoeisel - dat bericht werd geactiveerd door het lezen van de opmerkingen in verband met het recente artikel van Christopher McDougall in het New York Times Magazine. Een aantal commentatoren bekritiseerde McDougall omdat hij zijn artikel baseerde op enkele individuele anekdotes (inclusief zijn eigen persoonlijke geschiedenis). Verschillende mensen vroegen om het wetenschappelijke "bewijs" dat het blootsvoets rennen van vorm beter is, het negeren van het feit dat dit een populair tijdschriftartikel was en Nike Air Max Zero Damen geen peer reviewed tijdschriftartikel (en dat een aantal opmerkelijke wetenschappers werden geciteerd - bijvoorbeeld Benno Nigg) .I ' Ik ga hier specifiek de verwijzing naar het artikel in de NY Times vermijden, zoals anderen dat in de diepte hebben gedaan (bijvoorbeeld deze post door Alex Hutchinson). Integendeel, de constante Nike Air Max Command Womens heen en weer over wetenschap versus anekdote verdient wat commentaar, en dus zou ik graag een paar van mijn gedachten over dit meer algemene onderwerp willen delen. Anekdotes hebben waarde. Nee, anekdotes zijn niet hetzelfde als gecontroleerde wetenschappelijke studies, en het meervoud van anekdotes is geen feit. Maar anekdotes zijn voorbeelden waarbij iets voor een persoon heeft gewerkt (of niet). Iemand probeert iets uit, zegt een bepaalde schoen, en ze zien een positief voordeel. Betekent dit dat elke Nike Air Max Command Damen persoon hetzelfde voordeel zal halen uit het proberen van die schoen? Nee, maar voor mensen die lijden aan een vergelijkbare chronische blessure, kunnen anekdotische meldingen van positieve experimenten erg nuttig zijn. Hoe vaak heb je advies gegeven aan een mede-hardloper in nood? Als een vriend je vraagt ??hoe je je eigen Nike Air Vapormax Femme gevecht met ITBS of plantaire fasciitis hebt overwonnen, zou je gewoon zeggen: "Ik vertel het je niet omdat er geen wetenschappelijk onderzoek is waaruit blijkt dat mijn aanpak het beste is." Twijfelachtig. We lopers delen constant wat werkt en niet werkt in onze gemeenschap, of het nu gaat om blessures, trainingsmethoden of welke race het best wordt uitgevoerd voor een BQ. Het is wat de hardloopgemeenschap zo levendig maakt, en zo'n geweldige groep om er deel van uit te maken. Hoewel ze misschien niet als  waardevol worden beschouwd als gerandomiseerde, gecontroleerde experimenten, spelen anekdotes een belangrijke rol, zelfs in de wetenschap en de geneeskunde. De casestudy is een klassiek leermiddel in medische scholen, clinici vertrouwen vaak op eerdere, persoonlijke ervaringen met 'wat werkt' in het opstellen van behandelplannen Nike Air Presto Mujer voor een bepaalde pati?nt, en casusrapporten worden gewoonlijk gepubliceerd in de medische literatuur (hier is een recente over het effect van voetaanpassing op kniepijnuitkomsten bij 3 pati?nten). Persoonlijke en klinische ervaringen zijn gebaseerd op een fundament van anekdotes, en om deze realiteit te verdisconteren is een vergissing.