Trevligt att se de tv? videoklippen som sprintar och joggar bredvid varandra. Ett par observationer: Vad ?r uppenbart f?r alla sprinternas att maximal f?rl?ngning fram?t och bak?t ?r i luften, med tiden p? stance en delm?ngd av den tid Nike Air Max TN Femme som foten r?r sig bak?t. Idealt sett skulle man kunna sakta ner foten helt p? landning s? ingen momentum g?r f?rlorad vid landning. F?r att uppn? Nike Air Max 95 Dames detta m?ste man sakta ner foten fr?n 10m / s vid den l?ngsta l?ngst till 0m / s genom landning. kr?ver en h?ftning av fot och underben. Detta ?r pawback, men det ?r inte ett f?rs?k att generera kraft vid landning, ist?llet ?r det bara gjort f?r att undvika att foten kontaktar marken med fram?tfart. Detsamma g?ller foten p? t? av, men g?r fr?n 0m / s till 10m / s v?ldigt snabbt n?r foten dras fram?t av kroppen och sedan sv?ngde upp till skytten under sin egen momentum. Hur mycket ?r passiva och aktiva styrkor som styr dessa f?r?ndringar i fothastighet som jag inte kan s?ga. Vad jag skulle v?ga gissa p? ?r desto snabbare blir desto mindre kommer delm?ngden av tid och avst?nd p? h?llning i Adidas Superstar Hombre f?rh?llande till den fullst?ndiga f?rl?ngningen att vara.
Man kan se motsatta ?nden av spektret med joggingvideoen - det ?r v?ldigt lite tid i Nike Air Max 270 Femme luften d?r foten saktas ner f?r landning och mycket liten tid d?r foten accelereras fram?t. H?r matchar utbudet av f?rl?ngning ganska bra med avst?ndet p? st?llning. En sak som blev ?verraskad av de tv? videon i sprinten, alla l?pare ?r inte m?rkbara att flytta upp och ner mycket - de stora verkar bara flytta horisontellt. De kommer givetvis att ha en vertikal sv?ngning men jag skulle gissa att kadansen ?r s? h?g att sv?ngningen ?r mycket liten. Detta st?r i motsats till joggingvideoen d?r Usain ser ut att studsa tillsammans med en relativt stor vertikal komponent i f?rh?llande till den horisontella r?relsen.
?Jag skulle gissa att den h?r springa jogging g?ngen ?r delvis ner till den mycket Nike Air Max 270 Femme l?ngsammare kadensen, men ocks? ner till den relativa styvheten i underbenet vilket g?r att Usian kan utnyttja en bra m?ngd elastisk rekyl. Om Nike Air Force 1 Femme han ?r p? v?g att sprint eller har just avslutat sprintning, f?rv?ntar jag mig att han ska primeras med den styvhet som ?r f?rknippad med den. Jag skulle f?rv?nta mig en distanssportsman att springa med mindre styvhet, s? att joggingstiden skulle vara mindre hoppande . Jag skulle ocks? undra om en distanssportsman skulle kunna ha en h?gre kadens vid l?gre hastigheter ?n en sprinter. En sak som jag tycker att de flesta av oss inte brinner i ljuset ?r idén om vad som tr?nar usainbulten i. Jag m?ste s?ga att jag tvivlar p? att han spenderar mycket tid i ett par 15 oz 1 tum tjocka tr?nare ... Fr?n mina erfarenheter och observationer verkar det som att de flesta sprinters g?r sina tr?ningar i spikar. Nike Epic React Flyknit Donne Har du n?gonsin f?rs?kt att landa p? dina kullar i ett par sprintspikar ... Du g?r det inte .... Precis som din g?ng kommer att f?r?ndras Adidas Superstar Femme i en minimalistisk / barfota form kommer din form att f?r?ndras beroende p? vad du tr?nar i. Han gick aldrig f?rbi p? hans klackar bara p? grund av hans footware ... Sedan blev han utbildad f?r att vara ?nnu effektivare och snabbare p? det ... I Amerika k?r vi i dessa tjocka skor som till?ter oss att landa p? v?r h?l s? vi v?njer oss p? det h?r och d? m?ste denna riktiga sprintform undervisas. De f?rsta ?r av min kuk ?r st?rre ?n din sort. Att s?ga att du kan sl? Bolt p? n?got avst?nd ?r helt enkelt patetiskt. Han ?r b?st p? vad han g?r, du ?r inte. St?r inte, han ?r b?st p? vad han g?r, det ?r du inte. Hans "slow jog" -form ?r bra n?r du ?r en sprinter som g?r en l?ngsam jog, men j?vla hemskt Nike Air Vapormax Femme om du vill springa 10K eller mer (T?nk inte ens att du kan sl? Usain Bolt i en 5K ... om du tror du kanske kan, du kan inte. Du skulle veta www.goulvenbazire.fr om du kunde.).
Medan hans fot landar p? r?tt plats i den l?ngsamma joggen, kommer hans l?kning inte ner tillr?ckligt f?r att absorbera mycket chock. ?nnu v?rre sprider han upp ?verallt. Det ?r s? mycket sl?sad energi som skjuter upp sin kropp ist?llet f?r fram?t! Om du sakar saker som ser bra ut f?r k?rning av avst?nd, var f?rberedda f?r ?mma kalvar, skador och l?ngsamma tider. Om du fr?gade honom att springa 10K skulle han sl? 97% av de som regelbundet k?r 10k. Jag garanterar att hans form skulle naturligtvis anpassa sig till hastigheten och han skulle inte studsa 4 eller 5 tums skyward varje steg.