Onze gloednieuwe Soleus GPS 1.0 heeft alles wat je nodig hebt, niets wat je niet hoeft. Eenvoudig, eenvoudig te gebruiken digitaal horloge dat uw snelheid en afstand nauwkeurig volgt. Automatische rondesplitsingen bij elke kilometer- en nachtlichtmodus helpen u bij nachtelijke ritten. Onze GPS 1.0 weet precies waar je dezelfde satellieten voor wereldwijde positionering kunt vinden die mijlen boven de aarde cirkelen en die je helpen bij het rennen, lopen of wandelen. Je kunt zelfs je Soleus GPS 1.0 personaliseren door je persoonlijke gegevens in te voeren om het aantal verbrande calorie?n bij te houden tijdens die ruwe oefeningsroutine. De beste eigenschap is het compacte ontwerp. Een van de kleinste GPS-horloges die vandaag op de markt verkrijgbaar is voor uw pols. Ik begin met te zeggen dat de Adidas Superstar Femme Soleus GPS 1.0 vrijwel werkt zoals geadverteerd. Het is een eenvoudig horloge met een vrij lage vormfactor, wat betekent dat het voldoende geschikt is om de hele dag te dragen. Wanneer u klaar bent om te rennen, kunt u de GPS eenvoudig inschakelen door op de gele "GPS" -knop aan de linkerkant van het horloge te drukken (zie foto hierboven). Synchroniseren kost ongeveer evenveel tijd als de Garmin 205/305, dus daar heb ik geen grote klachten over. Zodra u klaar bent om te gaan, gebruikt het horloge de GPS om uw huidige snelheid of tempo (min / mijl) en de afgelegde afstand te berekenen en weer te geven. Dat is zo ongeveer het - geen franje met dit horloge. Voor de overgrote meerderheid van mijn runs zijn dit echter echt alle gegevens die ik nodig Nike Air Max 270 Femme heb. Aan het einde van de run kunt u uw totale afstand en het gemiddelde tempo voor Nike Air Pegasus 89 Mujer de hele run, evenals voor elke ronde (u kunt het horloge instellen om elke 0,5, 1, 2, 3, 4 of 5 mijlen automatisch te laten aflopen ). Gegeven dat de Soleus GPS 1.0 slechts echt twee metrieken biedt (huidige snelheid / tempo en afstand), is de grote vraag hoe nauwkeurig ze worden gerapporteerd. Ik heb nu meerdere malen met de Soleus op de ene en de Garmin 305 op de andere gelopen - ik ben enorm blij met de nauwkeurigheid van mijn Garmin na jarenlang constant gebruik, dus ik vind het een nuttige benchmark om baseer een vergelijking. Ik heb gemerkt dat het huidige tempo op de Soleus niet lijkt te volgen wat er op de Garmin wordt getoond (of met mijn zelf waargenomen inspanning), mogelijk als gevolg van het vaker opnemen van waypoints door de Garmin of Nike Air Max 90 Femme Rose de Soleus met behulp van een of ander afvlakkingsalgoritme . De Soleus lijkt Nike Air Max 90 Femme niet zo veel rond te springen, maar het lijkt daarom ook minder snel de plotselinge veranderingen in het tempo te volgen. Voor real-time tempo-metingen zou ik de rand van de Garmin 305 geven. In termen van het opnemen van gemiddeld tempo en afstand, is de Soleus perfect. Vergelijking van de resultaten tussen de Garmin en de Soleus aan het einde van een run toont een sterke congruentie tussen de twee horloges. Hoewel de Soleus niet zo goed lijkt te zijn in moment-tot-moment-temporapportage, komt het gemiddelde gerapporteerde tempo voor de run zeer precies overeen met wat door mijn Garmin wordt gerapporteerd. Daarom vraag ik me af of een firmware-update alternatieve manieren mogelijk maakt om de huidige snelheid van het Soleus-horloge te melden.
Misschien is de grootste beperking van de Soleus GPS 1.0 dat deze momenteel geen Nike Air Max 90 Damen Pink mechanisme heeft voor het uploaden van gegevens naar een computer. Dit is de belangrijkste deal-breaker voor mij als ik al mijn workouts upload naar Sporttracks - dit handmatig doen wordt snel oud. In zijn recente (uitstekende!) Beoordeling van het Soleus-horloge meldt DC Rainmaker echter dat de uploadsupport binnenkort beschikbaar moet zijn (helaas tegen extra kosten voor een perifere connector, maar waarschijnlijk nog wel minder moet kosten dan andere GPS-horloges op de markt) . Het leven van de batterij is tot nu toe uitstekend geweest. Ik kan het horloge ruim een ??week gebruiken zonder dat ik het moet opladen, zolang ik de GPS tussendoor stop (tussendoor heel gemakkelijk). Het opladen gebeurt via een USB-clipkabel en het horloge laadt vrij snel op - geen klachten.