Jag har just ?terv?nt fr?n en solid 7 mils k?rning i Mizuno Wave Universe 4 racingplaner, och det p?minde mig om att jag ?nnu inte har skrivit upp mina tankar p? dessa skor h?r p? bloggen. Mycket som ?versynen av New Balance MO10 som jag postade Nike Air Max TN Femme ig?r, kommer denna ?versyn vara ganska kort eftersom MWU4 bara ?r en mindre uppdatering till den tidigare versionen, som jag granskade tidigare h?r. Men de uppdateringar som gjordes adresserade tv? av de stora klagom?l som jag hade om universum 3, vilket p? m?nga s?tt var en otroligt solid sko. Jag skulle g? s? l?ngt som att s?ga att Wave Universe 4 ?r bara en liten tweak fr?n att vara en n?stan perfekt racing platt. Om du inte har k?rt i n?gon iteration av Mizuno Wave Universe innan, saknar du dig. Skoen ?r l?jligt l?tt (under 4oz), mycket flexibel, Nike Air Max 95 Damen och har en v?ldigt rymlig framsida f?r en racingplan (Adidas Hagio ?r den enda plattan som kommer n?ra i f?rfoten komfort). Den ?r listad som en 4mm differential (18mm h?ge, 14mm framfod), som k?nns r?tt f?r mig (MWU4s sula ?r identisk med den f?r MWU3 s? l?ngt jag kan s?ga). Resan Nike Air Max 1 Dames till fots ?r ganska fast, men det finns tillr?ckligt med kudde f?r att m?jligg?ra komfort p? v?garna. Jag k?nner till folk som k?r maraton i denna sko. Jag hade en mycket positiv ?sikt av Mizuno Wave Universe 3, men skon var ganska uppriktigt ful (n?stan s?g rosa i f?rg), och materialet som foder p? insidan av skon var slipande. Universum 4 l?ser b?da dessa problem - den ljusa orange ?vre med flamm?nster ser bra ut (den ers?tts nu med en identiskt m?nstrad r?d version) och inredningen ?r nu kantad av ett mjukt n?t som ?r bekv?mare mot huden om Nike Air Max 270 Hombre sockless.Unfortunately finns det en fr?ga som fortfarande ger mig problem n?r jag k?r sockless i dessa skor - det sl?ta, syntetiska l?derliknande materialet som kl?mmer fast i ansiktsbandet gnuggar huden och orsakar bl?sor. Om jag skulle kunna ?ndra en sak om den h?r skon skulle det vara Nike Air Vapormax Femme att l?gga till en mjukare v?vfodring runt vristkragen, kanske med bara en liten m?ngd kudde nedanf?r. Jag kan inte kommentera h?llbarhet (jag f?r aldrig tillr?ckligt med miles p? ett par skor f?r att b?ra dem ut med tanke p? antalet recensioner jag g?r), men k?nner till personer som f?r m?nga miles p? ett par - som alltid kommer individuella resultat varierar beroende p? dina strids specifika egenskaper. Jag tycker att det jag gillar b?st om den h?r skon ?r att den ?r s? l?tt att du knappt k?nner att du har n?got p? din fot, men det ger bara tillr?ckligt med Nike Air Max 2017 Dames kudde f?r att r?dda mina ben om jag k?nner mig som att springa snabbt p? v?garna. Jag avslutade min 7 miler idag med tv? miles vid 6:30 tempo, vilket ?r snabbare ?n jag har k?rt lite, och mina ben k?ndes bra. Det h?r ?r en sko som inte kommer i v?gen, och det ?r kanske Nike Air Vapormax Femme den h?gsta komplimangen jag kan ge en l?pande sko. Slutligen ?r ett klagom?l om Wave Universe det ?r priset - MSRP ?r runt $ 125. Jag skulle gissa den branta prislappen ?r f?rmodligen f?r att det kr?vs en viss insats f?r att g?ra en sko det h?r ljuset som inte bara faller ifr?n varandra efter n?gra anv?ndningar. Med detta sagt var dessa skor ett personligt ink?p och inte medieunders?kningsprover som ber?ttar hur mycket jag gillar dem. New Balance Minimus Multi-Sport (MO10) ?r inte s? mycket en ny sko eftersom det ?r en variant av New Balance Minimus Trail MT10. Som Adidas Ultra Boost Femme s?dan kommer den h?r ?versynen inte att vara helt?ckande, och du kan l?sa min ursprungliga NB MT10 recension om du vill ha mer detaljer om hur skoen fungerar runt (avsl?jande: de skor som granskades h?r var mediarecensionsprover tillhandah?llna gratis av tillverkare).
I verkligheten finns det bara tv? viktiga saker som ?r v?rda att diskutera som skiljer den h?r skon fr?n MT10, och b?da har att g?ra med det ?vre. F?rst, i st?llet f?r den ?mt?liga ?vre delen av MT10, har MO10 en vattenbest?ndig syntetisk ?vre. Funktionellt ?r det viktigt att betona att vattenbest?ndig inte betyder vattent?t. Jag har k?rt i dessa skor ganska lite i vinter, och de g?r ett bra jobb f?r att h?lla mina f?tter torra. Jag har h?llit dem under en kran f?r att se hur bra de kasta ett stadigt fl?de av vatten, och vattnet p?rlor upp och rullar direkt. Men jag Nike Air Max 95 Dames sprang i dem i n?gra v?ldigt ot?cka v?ta f?rh?llanden ig?r, och de till?ter vatten i n?rheten av ?verdelen av ?vre och tunga om du neds?nker din fot i en p?l. I motsats till detta hindrar Merrell Sonic Glove, som ocks? ?r fakturerad som vattenbest?ndig, l?ckage ?ven n?r jag s?nker min fot i en flod till en niv? strax under sn?ren. Under alla omst?ndigheter kommer MO10 att h?lla dig torr i regn och hj?lpa till med att spruta vatten, men f?rv?nta dig inte att du h?ller dig helt torr i plaskarna.