V?n och kollega som k?r bloggar Brian Martin ?ver p? Running Technique Tips presenterade bara en v?ldigt omt?nksam kommentar till det Adidas Deerupt Damskie aktuella l?get f?r l?pande skodebatten (med sammanhanget som en kommande debatt han kommer att delta i Melbourne). Brian beklagar med r?tta att n?gra av de debatter som har p?g?tt f?r sent ?r f?r akademiska och bek?mpande, och p?pekar hur det h?r kan vara en stor avst?ngning till en l?pare som helt enkelt vill r?kna ut hur man k?r utan att bli skadad. Jag vill inte stj?la Brians ?ska genom att ge Adidas ZX 750 Femme bort f?r mycket h?r, men jag hittade f?ljande passage fr?n hans inl?gg f?r att vara utm?rkt: "Den minimalistiska r?relsen har inte gjort n?gra f?rdelar f?r vissa f?retag och distribut?rer att komma in i de vanliga medierna med f?renklade budskap om f?rdelarna med barfota skor. Visst finns det f?rdelar att f?, men dessa meddelanden kommer inte med en varningsetikett eller p?pekar att det inte handlar om sko. Likas? beh?ver vissa l?parskor Nike Air Max 2017 Donne tillverkare lyssna lite mer p? vad som fungerar i den verkliga v?rlden och spenderar mindre tid och energi p? att f?rs?ka polarisera ?sikten. Det finns gott om l?nsam och hj?lpsam mitten f?r dem med lite vision f?r att f? ut det mesta av det. "Du och Brian har r?tt, men varf?r skulle en SKO F?RETAG vilja fokusera p? RUNNER och hans eller hennes teknik och biomekanik? Skobutiker tj?na pengar genom att Nike Air Max 270 Femme s?lja skor, inte ber?tta f?r l?pare hur man k?r b?ttre. Dessa tv? skillnader tenderar att bara konvergera n?r ett skost?lle kan ber?tta f?r en l?pare att han eller hon beh?ver k?pa ett nytt par skor f?r att f?rb?ttra eller korrigera hans eller hennes k?rteknik s? att han eller hon kan springa snabbare / l?ngre / skada gratis. S?kerare, Merrell, Vivobarefoot, Altra och Newton (och kanske andra) har bra information om hur en l?pare kan Adidas NMD Damskie eller ska ?verg? till mer "minimalistiska skor" (vad det ?n betyder - det finns en v?rld av skillnad mellan ett par Vivos och en par Newtons), men det ?r ett till?gg till deras anstr?ngningar att s?lja mer skor. De flesta l?pare f?r sin information fr?n Runner's World, vilket ger pengar genom att s?lja annonser till skof?retag. Utanf?r akademiker (och hatt till dig och dina kollegor) och elitcoaching Nike Air Max 95 Femme> finns det ingen naturlig r?st att ?ndra dialogen fr?n "redskapsreparationer" till "formfixar". Eftersom 99,9% av l?pare inte har tillg?ng till elitcoaching, Det g?r att du och dina kollegor sl?r trumman. Tack och lov f?r internet. "Jag ser fram emot debatten, men jag hoppas att i framtiden kommer dessa typer av diskussioner att koncentrera sig mer p? l?pare och att forskare kommer att flytta fr?n att f?rs?ka bevisa smala ingrepp. Ett Nike Air Max 90 Damen fokus p? att observera vad som h?nder n?r en rad m?tt anv?nds av l?pare f?r att f?rb?ttra deras f?rm?genheter skulle vara mycket mer till hj?lp. Ja, du kan aldrig f? den roliga professorns hatt eller hitta den l?pande silverkulan, men du ?r mycket mer ben?gna att hj?lpa l?pare och l?pbussar att utveckla b?ttre metoder f?r f?rebyggande, ?terh?mtning och tr?ning av skador. "Jag h?ller med dig - diskussion Nike Epic React Flyknit Femme om skor kommer alltid att trumma diskussion om form, f?rst?rkning etc (titta bara p? mina mest popul?ra inl?gg i v?nster sidof?lt!). Samtidigt ?r akademiker ofta s? fokuserade p? vetenskaplig minutiae att de gl?mmer den stora bilden - vad betyder en given studie f?r den enskilda l?pare. Jag tycker vad Brian f?resl?r ?r att bredda mittmarken mellan ett ibland ett smalt vetenskapligt fokus och praktiska v?rlden. Detta ?r vad jag Nike Air Max 270 Femme f?rs?ker mitt b?sta att g?ra, liksom Brian. Andra som g?r det h?r inkluderar bland annat Alex Hutchinson och Steve Magness. Det tar information fr?n den vetenskapliga v?rlden och PR fr?n skobolagen och f?rs?ker koka upp det som ?r viktigast och praktiskt f?r att hj?lpa m?nniskor att springa bra och skada fri.