Jag har spenderat mycket tid p? den h?r bloggen om att skriva om minimalistiskt l?vskor. Mycket av detta h?rstammar fr?n min egen personliga resa fr?n mer traditionella l?parskor till mer avskalade modeller. En av de saker jag har b?rjat l?gga m?rke till under det g?ngna ?ret ?r dock att jag har en mycket st?rre tolerans f?r variation i l?pskor ?n jag g?r f?r vardagliga skor. Medan jag inte bryr mig om att springa i en sko med lite h?vlyft, spenderar jag nu den ?verv?ldigaste delen av min shod, non-running tid i noll droppskor med en bred toebox. Det ?r vad mina f?tter har kommit att f?redra, och jag skulle vilja ha sv?rt att n?gonsin g? tillbaka. En av Nike Air Max 270 Donne utmaningarna att g? nolldropp p? heltid ?r att alternativen ?Nike Air Max 95 Damesr mer begr?nsade bland vardagliga skor, s?rskilt skor som ?r l?mpliga att b?ra p? arbete. Med tanke p? att min kl?dkod som professor ?r lite mer avslappnad ?n i, s?ger aff?rsv?rlden, har jag kunnat hantera utan mycket besv?r. Jag blir ofta fr?gad om minimalistiskt arbete och avslappnade skor, s? jag trodde jag skulle skriva upp ett inl?gg om den nuvarande rotationen av skor som jag b?r p? kontoret (och samtidigt f?rel?sa framf?r en folkmassa p? 90 + studenter!) . Fr?n en utseende st?llning ?r Merrell Tough Glove min favorit av de fyra skor som granskas h?r - det ?r en riktigt snygg sko. De ?r gjorda av fullkornigt l?der och ?r tillr?ckligt bra f?r att jag kan b?ra dem med en sportskl?nning och har gjort det vid tilltr?desh?ndelser d?r jag m?ste presentera f?r stora grupper av Adidas Deerupt Damskie potentiella studenter och f?r?ldrar. Passformen ?r stor - de Nike Epic React Flyknit Donne kramar mina f?tter som handskar genom h?len och mittfoten och breddas snyggt i framfoten (men inte lika mycket som Vivobarefoot Aquas - se nedan). Flexibiliteten ?r utm?rkt. Mitt klagom?l om Merrell Tough Glove ?r s?len. Det ?r exakt samma tunga som den som finns p? Merrell Trail Handske, och medan sulan k?nns bra p? mjuka ytor, ?r det inte lika bekv?mt p? h?rd mark. H?lsan ?r n?got rundad och best?r av fast gummi s? det tenderar att koncentrera trycket mitt i mitt calcaneus n?r jag g?r. Det ?r inte sm?rtsamt, men jag f?redrar en smalare, n?got mjukare h?l i en sko som ?r avsedd att g?. (Uppdatering 10/2012: S?let verkar mildra lite med fortsatt anv?ndning - de har g?tt p? jobbet s? l?ngt i skol?ret.) Merrell Edge Glove ?r Nike Air Max 270 Femme ett relativt nytt erbjudande i Merrell Barefoot-kollektionen. Nike Epic React Flyknit Femme Edge Glove ?r tillverkad av mocka l?der, lite mer avslappnad ?n den tuffa handsken. Som den tuffa handsken ?r den b?de noll droppe och flexibel och erbjuder en mycket rymlig passform. Det k?nns lite rymligare genom mittfoten - medan den tuffa handsken klart ?r en n?ra kusin i Trail Glove, skulle jag j?mf?ra Edge Glove med Merrell Road Glove n?r det g?ller passform och k?nsla. Kanten har, liksom v?ghandskanten, en smalare, bredare tunga (s?rskilt i h?len) och ?r d?rmed bekv?mare att g? p? h?rda ytor. Men ocks? som Road Glove det har lite mer st?d under b?gen. Detta st?r mig inte, och jag finner Edge Glove ganska bekv?m f?r hela dagen.
Om Merrell tog Edge Gloves s?l och kombinerade den med den tuffa handskens ?vre och passform skulle du ha en fantastisk sko. Som de ?r, ?r b?Nike Air Max Classic BW Damesda bra val, och personliga preferenser kommer i stor Nike Air Max TN Femme utstr?ckning att diktera om aspekter som den h?rda handskens h?l eller Edge Glove-b?gen kommer att vara ett problem f?r dig.