Liksom de flesta i USA har jag hanterat v?rmeacclimation under de senaste veckorna. Mina k?rningar har k?nt mig tr?g, min hj?rtfrekvens har f?rh?jts l?ngt ?ver vad det borde vara f?r min anstr?ngning, och jag g?r ?ver 3 mil i 90 + graders v?rmepumpar. Problemet ?r att jag verkligen gillar att springa p? varma dagar, s? jag brukar bara ta itu med det tills min kropp anpassar. Denna morgon var jag tvungen att ta min frus bil in f?r lite ?terkallande arbete. Min vanliga taktik vid s?dana tillf?llen ?r att k?ra bilen och k?r sedan 6 miles hemma. Temperaturen i morgon pressade dock in p? 80-talet och jag hade verkligen Nike Air Max TN Donne ingen ?nskan att springa, men tyv?rr hade jag inte mycket val. S? jag sa till mig sj?lv i b?rjan att jag skulle g? om jag beh?vde f?r att uppr?tth?lla en relativt Nike Air Max 2017 Femme konstant anstr?ngningsniv? (jag hade anv?nt detta tillv?gag?ngss?tt f?rra ?ret ?ver samma v?g med temperaturer som tryckte 100 grader - det blir faktiskt varmt i NH ibland p? sommaren). Omkring tre miles i k?ra k?nde jag mig faktiskt mycket b?ttre ?n jag f?rv?ntade mig, och min strategi att g? upp i backarna fungerade ganska bra. Jag best?mde mig f?r att ta l?ng v?g hem, vilket skulle vara 11+ mil - l?ngre ?n jag har k?rt p? l?nge. Jag fortsatte min promenad uppf?rsbacke, k?r p? l?genheter och downhills strategi, och slutf?rt slutligen 12.25 miles vid bara en nyans under 8:30 min / mil takt. F?r hydratisering var allt jag hade en enda handflaska vatten, vilket var mer ?n a href="http://www.aromery.co.uk/" title="www.aromery.co.uk">www.aromery.co.uk tillr?ckligt f?r att f? mig igenom. Varf?r dela den h?r ber?ttelsen? F?r det f?rsta f?r att jag ofta har sv?rt att tvinga mig att g? n?r jag ?r ute f?r en k?rning, ?ven om det ?r klokt att g?ra. Men genom att g?ra det idag ?r jag ganska s?ker p? att jag faktiskt Adidas Campus Womens avslutat k?rningen snabbare ?n jag skulle ha haft jag f?rs?kte springa hela v?gen. Jag slutade k?nna mig b?ttre ?n jag har till och med efter n?gra senaste fem miler som l?mnade mig helt trashed eftersom jag f?rs?kte springa f?r h?rt. Och jag fick min f?rsta l?nga loppet f?r det jag hoppas kommer att vara en ?terkomst till Smuttynos Marathon i oktober. S?, jag beh?ver ibland skriva saker som det h?r som en p?minnelse till mig sj?lv - det ?r ok att g? n?r f?rh?llanden motiverar det. P? l?ng sikt (ingen ordsprog avsedd!) Kommer min kropp att bli b?ttre ?n om jag f?rs?kte driva igenom. Min v?n Brian Martin vid Running Technique Tips skrev bara ett utm?rkt inl?gg p? n?got arbete som han nyligen gjorde vid en konferens f?r att driva ?terf?rs?ljare i Melbourne, Australien. Brian och jag tenderar att t?nka mycket lika p? rollen av skor och l?pningsteknik f?r att h?lla l?pare sunda. I hans inl?gg ger han viss inblick i minimalismens situation i Australien och han talar om hans inst?llning att gradvis ?verg? l?pare till mindre sko (utan f?rutbest?md Nike Air Vapormax Donne slutpunkt) - h?r ?r ett utdrag:
"... fr?gan kvarst?r bara om hur l?ngt l?parna beh?ver resa ner p? barfota som k?r bra v?gar f?r att uppn? goda f?rdelar utan att uts?tta sig f?r otillb?rlig risk f?r skada. Denna resa kallas generellt f?r att g?ra en minimalistisk ?verg?ng fr?n traditionella stoppade l?parskor med en 12mm h?l -till-h?jdskillnad eller -dropp och olika fotst?d / styrsystem, mot skor med mer flexibilitet, Nike Air Max 95 Hombre mindre kudde och en l?gre h?l-till-t? drop. Fr?n min Nike Air Max 2017 Womens personliga och professionella coachning, verkar denna ?verg?ng ha en logisk slutpunkt som ligger l?ngt borta fr?n alla l?pare som har tunna tofflor. M?nga l?pare har stor nytta av att flytta in i en flexibel l?ttviktstr?ning som ger en mer lyh?rd k?nsla samtidigt som man beh?ller skyddet fr?n l?pytan. Det ?r uppenbart att det h?r ?r en enskild sak, men det som vi hittills hittat tyder p? att slutpunkten f?r en stor grupp l?pare inte kommer att vara s? l?ngt som m?nga (inklusive mig) kanske f?rsta tanke. "Jag h?ller mycket med vad Brian skriver h?r, och jag rekommenderar starkt att du g?r ?ver till Brians blogg och l?ser hela hans inl?gg. I synnerhet lyfter han fram vad jag tycker ?r en av de mest pressande fr?gorna vi st?r inf?r: med tanke p? det bredare utbudet av skor Nike Air Max 270 Femme som nu ?r tillg?ngliga (vilket ?r en bra sak!), Och beviset tyder p? att v?ra nuvarande passande protokoll inte ?r www.artealjabiri.de s? effektiva , hur matchar vi b?st en l?pare till en sko (och ska l?pare ha mer ?n en sko i en rotation)?