Jeg har et bl?dt sted til ultralette sko. Af alle de egenskaber, som jeg Nike Air Max 95 Damen overvejer, n?r jeg t?nker p? det, jeg bedst kan lide i en l?besko, kommer lysvigt stadig frem som pr?ference nummer et. Jeg var s?ledes meget begejstret, da jeg h?rte, at New Balance ville frigive en racing flad kaldet RC5000, som p? 3,1 oz i st?rrelse 9 ville v?re den letteste vej fladt p? markedet. New Balance RC5000 er klart designet til at v?re en direkte konkurrent til det ultralette Mizuno Universe, som jeg anser for at v?re en af ??mine foretrukne racerlejligheder. Lighederne mellem de to sko er sl?ende. RC5000 vejer 3,1 oz, universet vejer 3,9 oz (begge i st?rrelse 9). RC5000 har en stabelh?jde p? 16mm h?l, 11mm forfod Nike Air Max 2017 Donne (5mm drop), mens universet er 18mm h?l, 14mm forfod. Begge sko har en minimal yders?l lavet af sm? gummi nubs limet til bunden af ??sko, og gummi placering er n?sten identisk i de to sko. Begge sko har ogs? en Nike Air Vapormax Mujer udsk?ring i det centrale omr?de under buen, hvor der ikke er EVA (formodentlig at tillade dr?ning og nedbragt v?gt. Endelig har begge sko en MSRP p? $ 125 - pricy for s? lidt sko, jeg kan kun antage at det koster mere for at lave en funktionel sko, der er denne lette. Jeg debatterede ganske lidt om, hvorvidt jeg ville k?be RC5000. For det f?rste syntes prisen p? $ 125 for en sko, der m?ske ikke viser sig at v?re meget holdbar (nogen har meget af kilometer p? disse endnu?). For det andet finder jeg ofte, at lejlighederne er for smalle i forfoden efter min smag, og Running Warehouse beskriver forfoden s? smal til medium. Men efter at have spurgt om sko p? Facebook blev jeg fortalt af et par mennesker, jeg respekterer, at forfoden faktisk er ret rummelig, og jeg kunne f? et par til en anst?ndig pris, s? jeg tog springet og k?bte det (Adidas ZX 700 Femme dette var et personligt k?b, ikke en mediepr?ve). To ting slog mig da jeg f?rst satte RC5000 p? mine f?dder. F?rst var jeg behagelig ly overrasket over, hvordan det passer - masser af plads op i toboxen, med rimelighed Adidas Superstar Womenssammenlignelig med Mizuno Universet i denne henseende. Jeg f?lte ingen rigtig t? klemme, og den ?vre har en smule giver for at give foden mulighed for at sprede sig. For det andet f?lte s?len tydeligt bl?dere end Mizunos. Det skyldes m?ske, at RC5000 har en temmelig godt polstret (aftagelig) inders?l, men Revlite mellems?len p? RC5000 har en tad cushier end universets mellems?l. Den aftagelige inders?l er en afvigelse fra det integrerede, ikke-aftagelige fodseng i universet. Jeg antager, at du kunne fjerne det for at skabe en endnu mere rummelig pasform, men netv?rket nedenunder kan v?re ubehageligt uden sokker. En Nike Air Vapormax Femme anden ting, der var meget m?rkbar, mens du gik rundt i RC5000 er det, at der er absolut nul arch support. Faktisk er mellems?lens bredde temmelig slank under midterfoden p? grund af en omfattende udsk?ring under buen www.neonray.co.uk (se indrykning i buegruppe i billedet nedenfor), og buen underst?ttes n?sten udelukkende af det tynde stof ?verst. I mods?tning hertil har Mizuno Universe en smule EVA, der kr?ller sig under buen, hvilket g?r skoens f?les lidt mere sikker (det er ikke s? meget bue st?tte som skum, der forst?rker det ?verste). Mine bekymringer med dette design i RC5000 er holdbarhed og stabilitet - du skal have en temmelig solid muskul?s kontrol af dine f?dder i det mediolaterale plan for at undg? at rulle i alt for meget p? den myke s?l p? denne sko. Hvis jeg kunne omforme denne sko, ville jeg nok udfylde buesk?ringen med lidt mere EVA for Adidas Ultra Boost Damen at ?ge bredden i denne region (jeg ville ?ge mellems?lens bredde under midterfoden for at g?re den omtrent lig med bredden under h?len).